هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

کمبود استاد زن در رشته ی ورزشی تکواندو

کمبود استاد زن در رشته ی ورزشی تکواندو



سارا شفیعی| به گزارش هفته نامه افق کویر، خبر نگار ما با «مهلا مسلمان « نوجوان ۱۶ ساله بافقی که در رشته ی رزمی تکواندو، موفق به کسب چند مدال شده است گزارشی انجام داد که در ادامه می خوانید:

افق کویر: از چند سالگی ورزش می کنید؟
از ۶ سالگی ورزش را در رشته ی کاراته شروع کردم و به مدت چند ماه آموزش دیدم، لیکن ارتباط چندانی با رشته کاراته برقرار نکردم. در تابستان سال ۱۳۹۱ در سن ۷ سالگی فعالیت ورزشی خود را در رشته ی تکواندو شروع کردم و زیر نظر اساتیدی همچون لقمانی، علیزاده، حاجی حسنی و زارع بودم. در سال ۱۳۹۶ موفق به کسب کمربند مشکی پوم ۲ شدم.
افق کویر: در حال حاضر چه ورزشی را انجام می دهید و چرا این رشته را انتخاب کردید؟
در حال حاضر تکواندو و والیبال. به دلیل علاقه شخصی به ورزش رزمی تکواندو و با توجه به ارتباط گروهی بودن، رشته ی والیبال را انتخاب کردم.
افق کویر: از سوابق و مقام هایی که آوردید بگویید؟
۴ مدال طلا در مسابقات شهرستانی و یک مدال نقره در مسابقات استانی به انضمام لوح های تقدیر می باشد.
افق کویر: با توجه به ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه، ورزش خود را چگونه تمرین می کنید؟
بله با ورزش کردن در منزل و مکان های شخصی خانوادگی
افق کویر: تکواندو بافق نسبت به یزد چه جایگاهی دارد ؟
به نظر من رشته ی تکواندو در شهرستان بافق از جایگاه بسیار بالایی در استان یزد برخوردار است. این مسئله را می توان از مدال های رنگی بسیار زیادی که در این رشته به دست ورزشکاران بافقی به دست آمده را متوجه شد که این همت ورزشکاران بافقی را می رساند.
افق کویر: نقاط قوت و ضعف شما در این رشته چیست؟
نقاط قوت، پشتکار و خستگی ناپذیر بودن و نقاط ضعف، کمی زود رنج.
افق کویر: در ورزش تکواندو چه مشکلاتی وجود دارد؟
کمبود استاد زن در شهرستان بافق، فاصله زیاد شهرستان با مرکز استان موجب می شود که استادان یزدی با مشکل مواجه شوند، کمبود امکانات رفاهی، مالی و ایاب و ذهاب برای استادان خارج از شهرستان نداشتن رقیب و همتراز خودم جهت تمرین و کار های رزمی.
تامین اعتبارات مالی و رفاهی برای ورزشکاران
افق کویر: به نظر شما، برای حل این چه راهکاری باید اندیشید؟
تامین اعتبارات مالی و رفاهی از ارگانهایی مانند سنگ آهن و فرمانداری می باشد و صحبت با مقامات و مدیران شهرستان بافق جهت کمک همیشگی و دائمی به این رشته ی رزمی با توجه به استعداد بالای ورزشکاران بافقی.
افق کویر: چه انتظاری از مسئولین دارید؟
از مسئولین گرامی و مدیران ارجمند شهرستان، از صمیم قلب استدعا دارم به فکر نوجوانان و جوانان بافقی در تمام رشته های ورزشی و رزمی، نظر به استعداد بالای ورزشکار بافقی باشد و فکری اساسی و عملی جهت برآورده شدن آرزوهای فرزندان این مرز و بوم بنمایند که موجب سعادت و خوشبختی است.
افق کویر: به عنوان حرف پایانی آیا صحبتی دارید؟
قطره ای باشم در دریای بی کران که برای اعتلا و سربلندی وطنم، ایران جانفشانی می کند. در پایان از تمام عزیزانی که حسن نیت داشته و توجهشان باعث پیشرفت من و تمام ورزشکاران بوده کمال تشکر و سپاس گذاری را دارم.

 

 

 

ارسال یک دیدگاه

Logged in as افق کویرLog out?