هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

کمبودها در پلی کلینیک بافق

کمبودها در پلی کلینیک بافق



الهام نصیر زاده| به گزارش هفته نامه افق کویر، ساختمان جدید پلی کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی شهرستان بافق 17 اسفند سال 94 همزمان با ورود رییس جمهور به استان یزد افتتاح شد. حال پس از گذشت حدود 2 سال از افتتاح این پلی کلینیک خبرنگار هفته نامه به سراغ بیماران و مراجعه کنندگان این پلی کلینیک رفته وگزارشی پیرامون نحوه پذیرش، میزان رضایت مندی مردم بافق از این درمانگاه تهیه کرده است که شما را به خواندن آن دعوت می کنیم.
برای تهیه گزارش ساعت 11 روز دوشنبه وارد پلی کلینیک تأمین اجتماعی شدیم عده ای دارو به دست از پلی کلینیک بیرون می رفتند. 
تعدادی از بیماران تمایلی به صحبت کردن نداشتند؛ اما عده ای نیز با روی گشاده به پرسشهای مطرح شده پاسخ دادند.
قاسمیان مرد 36 ساله ای که منتظر بود تا نوبت ویزیت وی برسد گفت: برای اولین بار است که به پلی کلینیک تأمین اجتماعی مراجعه می کنم، نحوه نوبت دهی آن خیلی مشکل است و خط ها شلوغ است. از ساعت 6 صبح باید مرتب تماس بگیریم، حدود 15 دقیقه طول می کشد تا خطوط آزاد می شود.
زن 32 ساله ای که خود را "تشکری" معرفی کرد اظهار داشت: بیشتر مواقع به پلی کلینیک مراجعه می کنم، خط های تلفن خیلی شلوغ است. نوبت دکتر حیدری زود پر می شود، تا این که امروز صبح موفق شدم برای ویزیت نوبت بگیرم، نفر 18 بودم. منتها داروهایی که برای ما تجویز می کنند، ندارند و باید از داروخانه بیرون تهیه کنیم.
فلاح یکی دیگر از مراجعه کنندگان گفت: چون دفترچه ام تأمین اجتماعی است بیشتر مواقع به پلی کلینیک مراجعه می کنم دخترم مدتی پیش پزشک برایش آزمایش تیروئید نوشته بود؛ زمانیکه برای گرفتن آزمایش مراجعه کرده بود یک هفته طول کشید تا پاسخ آزمایش آماده شود. از مسئولین درخواست دارم همانطور که ساختمان پلی کلینیک را به این زیبایی تکمیل و برای استفاده مردم مهیا کردند تجهیزات و نیروی انسانی آن را نیز فراهم کنند تا مردم در کوتاه ترین زمان ممکن کارشان انجام شود.
وی افزود: از مسئولین و دست اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی درخواست دارم پزشک متخصص این مکان را تأمین کنند تا مجبور نباشیم وقت و سرمایه خود را صرف شهر دیگری به غیر از شهر خودمان نماییم.
زن25 ساله دیگری گفت: برای اولین بار است که به پلی کلینیک مراجعه می کنم و هنوز نزد پزشک نرفته ام بنابراین نظری ندارم، در مورد نوبت دهی نیز خواهرم برایم نوبت گرفت و در مجموع از خدمات آنها راضی ام.
باقری گفت: همین الان از نزد دکتر دندان پزشک می آیم، در پلی کلینیک دندان سطحی را پر می کنند، برای عصب کشی باید برویم مطب.
زن 28 ساله دیگری که تمایلی به معرفی خود نداشت گفت: تلفن ها دائم اشغال است، شانسمان بگیرد تا نوبتمان شود، وقتی هم خط ها آزاد می شود نوبت دکتر ها تکمیل شده است، امروز بعد از چند بار تماس توانستم نوبت بگیرم.
خانم مرشد زاده گفت: برای اولین بار است که به تأمین اجتماعی مراجعه کردم، اطرافیانم دندان ها را اینجا کشیدند و راضی بودند.
دهستانی مرد 57 ساله ای که از بیماری چربی و فشار خون رنج می برد گفت: با توجه به این که بافق شهر کارگری است و بیشتر شهروندان بیمه تأمین اجتماعی هستند می طلبد پلی کلینیک تأمین اجتماعی که مخصوص این افراد است از امکانات، تجهیزات، متخصصین و نیروی انسانی برخوردار باشد.
وی افزود: یک روز که برای گرفتن آزمایش مراجعه کردم بنده و چند نفر دیگر را پذیرش نکردند چون دو نفر بیشتر در آزمایشگاه مشغول به کار نیستند و فقط 45 نفر را می توانند پذیرش کنند؛ اگر نیروی انسانی آزمایشگاه بیشتر بود با این مشکلات روبرو نمی شدیم.
زن 55 ساله دیگری گفت: من هر روز به پلی کلینیک مراجعه دارم، چون انسولین مصرف می کنم؛ متأسفانه هر جا برویم باید چند ساعتی معطل شویم، این جا از پلی کلینیک قبلی خیلی بهتر است، منتها تمام داورها را ندارند، من که داروی قند نیاز دارم، باید داروها را از داروخانه بیرون بگیرم، هر دفعه که داروهایم تمام می شود باید 80-90 هزار تومان هزینه دارو پرداخت کنم و این مبلغ برایم سنگین است، چاره ای هم ندارم. از مسئولین تقاضادارم برای بیماری هایی چون دیابت داروی رایگان در اختیار بیماران قرار بدهند.
غلامرضا مصلحی یکی دیگر از مراجعه کنندگان گفت: دفعه دوم است که به پلی کلینیک مراجعه می کنم، هر دفعه نیز خانمم نوبت دندان پزشکی داشته است.
وی افزود: من بچه بابل هستم، چهار سالی می شود که به بافق آمده ام، کلاً از خدمات پلی کلینیک و اخلاق خوبی که منشی با مریض ها دارد راضی ام، اگر بخواهم پلی کلینیک این جا را با شهرم مقایسه کنم، در شهر ما به دلیل مراجعه زیاد مریض ها ، راهروهای آن مملو از بیمار است، حتی نمی توانستی یک نوبت بگیری. حتی یک بار که برای تمدید دفترچه ام رفته بودم با مسئول آن قسمت به خاطر تمدید نکردن دعوایمان شد، ولی در شهر شما همه چیز آن خوب است، مردم بافق عالی هستند و امنیت در این جا بالا است.
گفتنی است برای تهیه گزارش به رییس پلی کلینیک نیز مراجعه کردیم که از ما خواستند با روابط عمومی اداره کل هماهنگی های لازم را به عمل بیاوریم. ان شاا... در هفته آینده گفتگوی رییس پلی کلینیک نیز چاپ خواهد شد. 
شایان ذکر است در نشستی که 24 خرداد ماه فرماندار بافق با مدير درمان تأمين اجتماعي استان داشت دكتر توحيدي فر ضمن قول مساعد در خصوص تأمين پيشرفته ترين تجهيزات و امكانات براي بخش هاي تخصصي اين پلي كلينيك، مشكل اصلي را كمبود پزشك متخصص عنوان و مقرر شد از طريق دانشگاه علوم پزشكي، پيگيري هاي لازم انجام و گزارش آن ارائه شود.