هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

کریستین و خانواده اش در بافق

کریستین و خانواده اش در بافق



راضیه بیکی| دیر زمانی است که گردشگران زیادی از کشورهای مختلف جهان به ایران سفر کرده اند، اما کسی که شهرت خاصی را در ایران و شبکه های اجتماعی پیدا کرده است "کریستین ایوان" می باشد او با مرسدس خود به نقاط مختلف جهان و ایران سفر می کند او ماجرای گم شدن پول و پاسپورت خود را در ایران فراموش کرده و طرح شخصی IRAN IS GREAT  ایران را به مردم اروپا معرفی می کند. کریستین اهل رومانی بوده و "آدری" همسر وی نیز فرانسوی می باشد. وی ساکن کشور آلمان هست آنان همراه فرزندان خود "لوکاس" پسر 9 ساله و "امیلیا" دختر 4 ساله به نقاط مختلف کشور ایران سفر می کنند. کریستین و ادری در دانشگاه با یکدیگر آشنا شده و ازدواج می کنند منزل خود را در آلمان اجاره می دهند و با خانه متحرک دور دنیا سفر می کنند. وی مهندس ساختمان می باشد همسر او نیز مترجم زبان انگلیسی است. لوکاس تمایلی به رفتن مدرسه ندارد مادر در سفر و در خانه ی متحرک به او درس می آموزد. در ماشین مرسدس این خانواده تغییراتی ایجاد و بر اساس نیازهای خانواده درست شده است و برای 5 نفر نیز قابل استفاده می باشد. درون ماشین تخت خواب، کتابخانه، گاز برای پخت غذا، ظرفشویی، وسایل منزل و میز و صندلی 4 نفره وجود دارد. آنان از 4 سال پیش سفر خود را آغاز کرده اند و تابستان به خانه باز می گردند به 55 کشور سفر کرده اند، اما طولانی ترین اقامت را در ایران داشته اند. کریستین می گوید به ایران علاقه زیادی دارد وی امیدوار است تا مردم جهان آگاهی بیشتر و واقعی تری نسبت به ایران پیدا کنند. 4 سال پیش برای سفر به هند از ایران عبور می کند به دلیل آن که از قبل به آنان گفته بودند ایران و افغانستان کشورهایی هستند که خطرات زیادی می توانند برای آنان به وجود آورند، حتی وقتی از ارمنستان وارد ایران می شوند قصد توقف برای هیچ کاری را نداشته اند. ایرانیان از آنان استقبال خوبی می‌کنند. 
او می گوید: مردم به ما تعارف می کردند و دست تکان می دادند و در سفر اول حدود 2 ماه در ایران می مانند. فارسی را از مردم و مطالعه کتاب آموخته اند، حتی کودکان کریستین فارسی را از بچه هایی که در سفر با آنان دوست شده بودند می آموزند رفتار پر محبت ایرانیان و زیبای های کشور باعث می شود تا با خانواده برای معرفی ایران بزرگ بکوشند. کریستین می گوید: کار خوبی داشتم تجارت می کردم همسرم نیز معلم زبان انگلیسی بود درآمد خوبی نیز داشتم، اما همیشه متأسف بودم که چرا نمی توانم وقتی برای خانواده بگذارم؛ برخی اوقات روزی 3 ساعت در کنار خانواده بودم و این برایم سخت بود فرزندان در طول روز در کنار یک معلم بوده اند. کریستین برای آنکه بتواند آرامش را به خانه خود بازگرداند قصد می کند از تجارت دست بردارد خانه خود را در آلمان اجاره می دهد و روی به گردشگری می آورد. کریستین با احساس وصف ناپذیری از آرامش در کنار همسر و فرزندان سخن می گوید.
کریستین و خانواده ی او از گردشگرانی هستند که تا کنون 3 سال متوالی به بافق سفر کرده اند و آرامش را در ریگ های صادق آباد بافق حس می کنند به او گفته بودند به شمال سفر کن، اما این خانواده می گویند مانند شمال در اروپا وجود دارد کویر آرامش خاصی دارد اینجا می توان انرژی گرفت او به خوبی کلمه محمد رسول ا.. را تلفظ می کند آنها مسیحی هستند. همسر او آدری دین خود را بسیار دوست دارد. کریستین منطقه صادق آباد را منطقه ی بکر می دانست و اعتقاد داشت می توان برای جذب توریست در آن تلاش و همت بیشتری نمود. وی هر ساله چند روزی را در همان محل ریگ های صادق آباد سپری می کند.  این خانواده گردشگر پس از اقامت سه روزه خود روز جمعه صادق آباد را به مقصد روستای گردشگری قطرم ترک کرد. آنان تا هنگام ظهر  در این روستا بودند و از مناطق مختلف آن دیدن نمودند. کریستین روستای قطرم را بسیار زیبا و جذاب دانست و گفت در سفرهای بعدی به بافق از این جا  باز دیدن خواهم کرد. نکته قابل توجه این خانواده احترام گذاشتن به مسجد بود. وی از کودکان خود خواست هنگام ورود به مسجد کفش های خود را بیرون بیاورند و در وقت نماز وي مرتب تعدادی در مسجد به نماز ایستاده بودند از کلمه آرام آرام استفاده میکرد. حتی در پارک خودرو خود توجه بسیاری داشت تا مزاحمتی برای دیگر خودروهای پارک شده نداشته باشد.
شایان ذکر است: حمزه حمزه مترجم ربان انگلیسی و خانواده او  که از اهالی این روستا بودند در این بازدید آنان را همراهی نمود. لازم است در پايان از امير كارگران بابت هماهنگي گزارش، تقدير و تشكر شود.