هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

کتاب نذر کنید

کتاب نذر کنید



عذرا عبداللهی| به گزارش هفته نامه افق کویرالهام آقایی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بافق در گفتگو با هفته نامه افق کویر پیرامون نذر و اهدا کتاب به کتابخانه ها گفت: در پی منویات مقام معظم رهبری مبنی بر نذر و صدقه کتاب و در راستای احیای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین مردم و خیرین شهرستان بر آن شدیم که نسبت به این موضوع تمام عزم خود را جزم کنیم که این فرهنگ را گسترش دهیم.
وی افزود: در برخی مواقع نذرهایی می شود که هزینه های قابل توجهی در بر دارد که ما برای آنها احترام قائل هستیم، ولی اگر در کنار این نذورات فرهنگ سازی شود که مردم و خیرین به مقوله ی اهدا کتاب بپردازند، خالی از لطف نیست.
شهرستان بافق دارای 3 کتابخانه شهری و یک کتابخانه روستایی می باشد که در مجموع دارای 78 هزار نسخه کتاب می باشد که این تعداد با توجه به جمعیت شهرستان پاسخگوی نیاز مخاطبان به ویژه قشر کودک و نوجوان نیست، به روز نبودن منابع موجود، موجب دوری مخاطبان از فضای کتابخانه می شود. در یکی از شهرستان های فارس در ماه محرم کمپین مردمی با عنوان" نذر دانایی" در فضای مجازی شروع به کار کرد که نزدیک به 8 هزار جلد کتاب توسط مردم جمع آوری و در بین مناطق مرحوم توزیع شد. امید است که شهروندان بافقی نیز در این راه، ما را یاری کنند. علاقه مندان جهت اهداء کتاب و نذورات خود می توانند به اداره ی کتابخانه های عمومی شهرستان مراجعه کنند.