هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

کاهش 50 درصدی برداشت محصول پسته در رفسنجان

کاهش 50 درصدی برداشت محصول پسته در رفسنجان


فرماندار رفسنجان خبر داد

فارس| حمید ملانوری در یک نشست خبری اظهار داشت: تعداد 150 طرح نیمه‌تمام شامل طرح های فنی و حرفه‌ای، دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و ولیعصر (عج) شهرک صنعتی، ورزشی، جاده‌های نوق ـ بافق و رفسنجان ـ نوق و... در این شهرستان وجود دارد.
فرماندار رفسنجان با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع خبرگان رهبری اذعان کرد: فصل‌الخطاب همه سخنان، مقام معظم رهبری هستند، ایشان با دیدن گزارشات نظر خود را بیان می‌کنند و ما مواضع رهبر را مواضع رسمی نظام می‌دانیم.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره رهنمون‌های لازم و پشتیبانی از دولت را دارند و دولت هم می‌کوشد خطوط قرمز نظام را حفظ کند و با حفظ اصول نظام ادامه برجام را پیش ببرد.
ملانوری از بودجه‌ای که مس برای امور فرهنگی اجتماعی به شهرستان رفسنجان می‌دهد، خبر داد و ابراز داشت: این مبلغ به حساب کمیته پشتیبانی فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی شهرستان ریخته می‌شود و مسئولان ارشد شهرستان تنها نظارت می‌کنند تا در زمینه‌هایی که نیاز اصلی شهرستان است، هزینه شود.
امضای 2700 میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری
وی امضای دو هزار و هفتصد میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در ستاد مثلث توسعه اقتصادی شهرستان را گام بلندی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: یک‌هزار و 300 میلیارد تومان از این مبلغ در حال اجرا است و بخشی از واحدهای تولیدی در حال تولید هستند.
فرماندار رفسنجان ادامه داد: این سرمایه‌گذاری‌ها از 10 میلیون تومان است تا سرمایه‌گذاری‌های کلان که با ایجاد کارگاه‌های کوچک خانگی و کارگاه‌های تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ در زمینه توسعه شهرستان و ایجاد اشتغال تلاش فراوانی شده‌است.
این مسئول اذعان داشت: مردم نگاه‌شان از اقتصاد تک محصولی به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، معدن، گردشگری و... رفته و با اعتمادی که در سرمایه‌گذاران ایجاد شده رشد و توسعه خوبی در پیش داریم.
ملانوری تصریح کرد: هر تفکر و ایده‌ای که در راستای توسعه شهرستان باشد از آن استقبال می‌کنیم.
کاهش 50 درصدی تولید پسته در سال زراعی جاری
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر حضور دو نفر از اعضای شورای شهر که کارمند شهرداری هم هستند و این امر خلاف قانون است، گفت: این موضوع را پیگیری کردیم این دو نفر تا پایان شهریور مهلت دارند در ادارات دیگر مامور به کار شوند و در غیر این صورت به شورای حل اختلاف معرفی می‌شوند.
وی از کاهش 50 درصدی تولید محصول پسته در سال جاری در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: در سال جاری پیش‌بینی 35 هزار تن پسته را داریم در حالی که این میزان سال گذشته دو برابر بوده‌است.