هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

کاهش 11درصدی سزارین در بیمارستان ولیعصر(عج)بافق

کاهش 11درصدی سزارین در بیمارستان ولیعصر(عج)بافق


کاهش 11درصدی سزارین در بیمارستان ولیعصر(عج)بافق

به گزارش روابط عمومی بیمارستان ولیعصر(عج) بافق، نماینده مردم بافق، بهاباد، ابرکوه، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی روز جمعه 27تیرماه جهت ارزیابی روند اجرای طرح تحول نظام سلامت از بیمارستان ولیعصر (عج) بافق بازدید و از نزدیک در جریان نتایج اجرای طرح قرار گرفت.
 این بازدید که با حضور سرپرست شبکه بهداشت و درمان، مدیر حراست، مسئول روابط عمومی و تعدادی از پرسنل بیمارستان صورت گرفت دکتر دخیل عباس زارع زاده ضمن حضور در کلیه بخش های بیمارستان از اجرای طرح مذکور در شهرستان، ابراز رضایت نمود. 
سپس دکتر "دانشی" ضمن اعلام شروع برنامه از 15/2/93 عنوان کرد: تعداد 1500 نفر تاکنون بصورت رایگان تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار گرفتند و برای 50 نفر معرفی نامه جهت بیمارستان صادر شده است.
 وی درصد سزارین بیمارستان را درحال حاضر 36% اعلام کرد و گفت: بیمارستان تاکنون کاهش 11 درصدی سزارین را از ابتدای برنامه داشته است.
 دانشی در راستای کاهش پرداخت هزینه های بستری بیماران گفت: در طول یک ماه و نیم از شروع این طرح حدود 35 میلیون تومان از بیماران به واسطه اجرای این برنامه کمتر هزینه دریافت شده و روند ارتقاء "هتلینگ" بیمارستان هم در حال حاضر در حال انجام است.
 دکتر دانشی در رابطه با بسته بهداشتی طرح تحویل عنوان کرد: میزان حقوق پزشک خانواده در مراکز روستایی افزایش قابل توجهی پیدا کرده و به طبع پزشکان خانواده موظف هستند خدمات بهداشتی درمانی منطقه تحت پوشش خود را ارتقاء دهند و تعدادی از روستاهای استان که قبلاً پزشک نداشتند اکنون دارای پزشک شده اند. 
وی افزود: ارتقاء ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم حاشیه شهر و توانمند سازی مردم در مراقبت از خودف از دیگر مواردی است که بزودی اجرا خواهد شد و سرشماری از مردم حاشیه شهر نیز در همین راستا آغاز شده است.