هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

کاهش درآمدها، انتظارات را برآورده نکرد

کاهش درآمدها، انتظارات را برآورده نکرد



الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر، دوشنبه گذشته، دکتر محمدعلی طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در گفتگو با هفته نامه افق کویر به پرسش های مطرح شده از سوی این هفته نامه پاسخ داد.
افق کویر: مطالبات 9/6/93 چه میزان مورد بررسی قرار گرفته است؟ 
همه مطالبات مورد بررسی قرار گرفته است؛ اما بخش عمده آن بخاطرمشکلاتی که در تامین منابع مالی آن وجود داشته است از پیشرفت مورد انتظار برخوردار نبوده و همه تلاش و هدفمان این است که به تعهدات داده شده عمل شود.
افق کویر: ملاک انتخاب داود پورامینی به سمت بخشدار مرکزی بافق چه بوده است؟
با توجه به مشکلی که در رابطه با تداوم مأموریت بخشدار قبلی پیش آمد ما دنبال گزینه ای بودیم که هم تخصص لازم را داشته باشد و هم در سیستم اداری و تعامل و همکاری و هماهنگیش با دستگاههای مختلف خوب باشد و با این ملاک و معیار پورامینی از طرف فرماندار شهرستان پیشنهاد شد و چون وی با مجموعه های وابسته به وزارت کشور کار کرده و بررسی ها نشان داد که تخصص و شایستگی لازم را دارد کار صدور حکم وی انجام و به عنوان بخشدار مرکزی معرفی شد. 
افق کویر: در طول دوره خدمتتان مهم ترین مسئله ای که مردم بافق بیشتر مطالبه کردند که هنوز برطرف نگردیده است و آنهایی که برطرف گردیده است چه بوده است؟
مهم ترین بحثی که داشته اند در رابطه با مطالباتی بود که در بحث سنگ آهن مرکزی پیش آمد. برخی از مطالبات و انتظارات برآورده شد و نگاه ویژه ای به رفع بعضی کمبودها گردید از آنطرف هم بخشی از مطالبات هم برآورده نشد و من یک نکته ای را عرض کنم درک مسئولین استان و مسئولین کشور از شرایط بافق چندین برابر گذشته است و خوشبختانه یک اتفاق بسیار خوبی بود که افتاد و از آنطرف هم بدشانسی هایی وجود داشت هم در بحث اعتبارات دولتی که به جهت کاهش درآمدهای دولت،که دولت نتوانست آن طوری که می خواست نه در بافق؛ بلکه در کل استان کار کند و یکی هم برمی گشت به کاهش درآمد معادن؛ اگر درآمد معادنمان همان درآمد گذشته بود و اگر اعتبارات دولتیمان همان اعتبارات گذشته بود با این نگاه و توجه و با این درکی که از مسائل و کمبودهای شهرستان بافق به وجود آمده خیلی کارها می شد انجام داد؛ در شرایطی که همه آمده بودند تا در حوزه کاری صنایع جوارمعدنی تحولی را در شهرستان ایجاد کنند، ولی کاهش درآمدها این انتظار را برآورده نکرد؛ اما خوشحالم که در این موضوع هم که در صورتجلسه 9/6/93 هم آمده گام های خوبی برداشته شده و کارهای خوبی شروع شده که تداوم این موضوع می تواند شرایط بهتری را برای شهرستان فراهم کند.  
افق کویر: در طول فعالیتتان در سمت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد چه دستاوردهایی برا بافق داشته اید؟
 بنده نمی توانم عملکرد خود را به صورت بخشی بیان کنم. یک مسئولیت استانی داشته ام در رابطه با همه استان و فکر می کنم با اختیاراتی که داشته ام و کاری که از عهده ام ساخته بوده؛ برای تمام استان سعی کردم فعالیت مثمرثمری را انجام بدهم و در مورد شهرستان بافق نمی توانم اظهارنظری بکنم که کاری را برای بافق انجام داده باشم. 
افق کویر: برخی از دستگاهها و اداره ها از جمله اورژانس، راهنمایی ورانندگی،نیروانتظامی و برخی از ادارات هنگامی که برای تهیه گزارش به آنها مراجعه می کنیم به خبرنگاران پاسخگو نیستند و اعلام می کنند مجوز ندارند و باید با یزد هماهنگی صورت بگیرد شما به عنوان معاون، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان در این باره چه نظری دارید؟
همه مسئولین و رده های استانی و شهرستانی دو مورد را باید سرلوحه کار خود قرار دهند یکی پاسخگویی است و یکی شفافیت. 
 با ابلاغ منشورحقوق شهروندی از طرف ریاست جمهوری ما حق هر شهروندی می دانیم در رابطه با مسائل مختلفی که مرتبط با دستگاهها است سوال کند و انتظار پاسخ داشته باشد وظیفه و مسئولیت هر اداره شهرستانی هم این است که پاسخگو سوالات و انتظارات مردم به ویژه خبرنگاران و نمایندگان رسانه های گروهی باشد؛ ممکن است در بعضی از بخش ها بیان برخی از گزارش ها و بعضی سوالات با حساسیت های خاصی روبرو باشد که در آن موارد هم مسئول مربوطه موظف است هماهنگی لازم با مسئولین مرتبطشان در ردهای استانی را انجام داده و آن موقع خودشان یا مسئول استانی پاسخگوی سوالات باشند.