هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

کاهش تعرفه‌های برق بافق در ماه های گرم سال

کاهش تعرفه‌های برق بافق در ماه های گرم سال



استان يزد؛ با قرار گرفتن در بخش مرکزی فلات ايران در برگيرنده نا مناسب‌ترين عوامل طبيعی چيره بر فلات مرکزی ايران نيز هست.
کويرهای بزرگ لوت و دشت کوير تا درياچه نمک قم و کوير نمک هرات و مروست تا کوير نمک ابرکوه و باتلاق گاوخونی استان يزد را فرا گرفته‌اند. بارش اندک همراه با تبخير شديد، دور بودن از دريا، نزديکی با کوير خشک و پهناور نمک، رطوبت نسبی کم همراه با گرمای بسيار، از عواملی هستند، که استان يزد را به صورت خشک‌ترين استان ايران در آورده است. بافق یکی از شهرستان‌های یزد با توجه به شرایط آب و هوایی خاص نسبت به دیگر شهرستان‌های این استان گرمتر می‌باشد و به همین دلیل با استفاده از کولرها و وسایل برقی سرمازا مصرف برق نیز افزایش می‌یابد؛ بدین منظور خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر گفتگویی با سید ناصر میرفخرالدینی رییس اداره برق بافق انجام داده است که در ادامه آن را می‌خوانید:
افق‌کویر: شهرستان بافق با توجه به اینکه دمای هوای آن 40 درجه به بالا می‌باشد تعرفه قبض‌ها در فصل تابستان در گرمترین فصل سال برای شهروندان چگونه محاسبه می‌شود؟
بافق چون جزء مناطق گرمسیر حساب می‌شود و ماه خرداد، تیر، مرداد از همه ماه‌های سال گرمتر می‌باشد در این سه ماه تعرفه برق کمترمی‌آید.
افق‌کویر: خانواده ها چطور می توانند آگاهی پیدا کنند که در این سه ماه تعرفه برق آنها کمتر شده است؟
ردیف‌هایی در قبض‌های برق وجود دارد؛ مثلأ نوشته 100-0 و در این قسمت‌ها مبلغ آن نوشته شده است. دقیقاً این سه ماه تعرفه قبض‌ها فرق می‌کند.