هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

کاهش ازدواج در استان یزد در هفت سال گذشته

کاهش ازدواج در استان یزد در هفت سال گذشته



 ایرنا | مدیر کل ثبت احوال استان یزد با بیان اینکه در هفت سال گذشته آمار ازدواج در این استان به طور متوسط هر سال چهار درصد کاهش داشته گفت: بالاترین تعداد ازدواج ثبت شده در این خطه در 15 سال اخیر مربوط به سال 1387 است.
گزارش روز شنبه روابط عمومی این اداره کل به نقل از سید محمد طباطبایی حاکیست: در سال 87، 12 هزار و 92 مورد ازدواج در این استان به ثبت رسید که سهم این استان از 881 هزار و 592 ازدواج کشور معادل 1.37 درصد بود، این در حالیست که در سال گذشته نرخ ازدواج استان 8.25 بود که این عدد از متوسط نرخ ازدواج در کشور هم پائین تر است.
وی با اشاره به میانگین سنی زوجین هنگام ازدواج تصریح کرد : در سال گذشته میانگین سنی پسران استان هنگام ازدواج 27.5 و برای دختران هم 22.6 به ثبت رسید.
طباطبائی در ادامه به بیان آمار اختلاف سنی زوجین در استان اشاره کرد و گفت : در سال گذشته در 11 درصد ازدواج های ثبت شده زوجین با هم هم سن بوده اند و 44 درصد هم یک تا پنج سال بزرگ تر بوده و در 7 درصد ازدواج ها نیز زوجه از زوج بزرگ تر بوده است.
وی یاد اور شد: پارسال، هشت هزار و 858 مورد ازدواج در استان به ثبت رسید که سهم این استان از 685 هزار و 352 ازدواج ثبت شده در کشور معادل 1.29 درصد بوده است . 
در استان یزد به ازای هر شش ازدواج یک طلاق و در کشور به ازای هر چهار ازدواج یک طلاق ثبت می شود.