هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

کاشت 200 نهال به یاد شهیدان در بوستان آبشار بافق

کاشت 200 نهال به یاد شهیدان در بوستان آبشار بافق



به گزارش روابط عمومی شهرداری بافق ، به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری  ،بوستان آبشار بافق میزبان جمع کثیری از خاونده معظم شاهد بود که نفس، به نفس نهال های جوان دادند و نام و پیامشان را بر شاخه‌های نازک آویختند و آرزو کردند تا روزی این نهال‌ها درختانی تناور شوند.
این درختان که متناسب با شرایط اقلیمی و آب و هوایی این منطقه بود با همت شهرداری بافق توسط  این خانواده معزز در بزرگترین پارک شهرمان یعنی بوستان آبشارغرس شد.
نهال های کاج ، سرو، اقاقیا ،توت مثمر ،عناب، زبان گنجشک، سنجد تلخ و خرمای کبکاب  از گونه های سازگار منطقه است که توسط این عزیزان در بوستان آبشار بافق کاشته شد.
مدیر روابط عمومی شهرداری بافق گفت: غرس 200 اصله نهال از گونه های سازگار با آب و هوای کویر در این بوستان توسط خانواده معظم شهدا فرصت مغتنمی برای اشاعه فرهنگ درختکاری و معرفی ظرفیتهای بوستان آبشار بافق است.
وی، در ختکاری و ایجاد فضای سبز را موجب زیبایی و تلطیف هوا خواند و بیان داشت: این اقدام در راستای گرامیداشت هفته منابع طبیعی و در جهت توسعه فضای سبز شهری انجام شده است.
علی اصغر موفق، سرانه فضای سبز شهری را بیش از 6 متر مربع اعلام کرد و افزود:  توسعه و کیفیت فضای سبز از مهمترین اولویت و برنامه های شهرداری بافق می باشد و از بابت این شهرداری رتبه دو استان یزد را به خود اختصاص داده است.