هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

کار برای حسین(ع) خستگی و زمان ندارد

کار برای حسین(ع) خستگی و زمان ندارد



به گزارش هفته نامه افق کویر، روز جمعه ۲۱ شهریورماه همزمان با روز ملی سینما؛ مراسم تجلیل از نقش آفرینان بومی فیلم سینمایی روز واقعه و تقدیر از متصدیان سابق سینماقدس آهنشهر با حضور "شهرام اسدی" کارگردان این فیلم، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق، معاون سینمایی حوزه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد یزد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان در سینما قدس شهرک آهنشهر برگزار شد.
ابتدای این مراسم آیاتی از کلام ا… مجید قرائت و سپس از دو کتاب مجموعه نمایشنامه و مجموعه نمایشنامه های طنز اثر سیدکاظم عباس زاده رونمایی شد.
گاهی یک اثر سینمایی می تواند از صدها ساعت سخنرانی اثر بیشتری داشته باشد
مدیرعامل شرکت سنگ آهن در این مراسم با بیان اینکه گاهی یک اثر سینمایی می تواند از صدها ساعت سخنرانی اثر بیشتری داشته باشد؛ اظهار داشت: حضور شهرام اسدی کارگردان فیلم روز واقعه را به فال نیک خواهیم گرفت و همکاری متقابل با این کارگردان مطرح کشوری برای ساخت آثار ارزشمند و ماندگار جهت معرفی مفاخر این شهرستان به ویژه وحشی بافقی را خواهانیم.
" رضافلاح" به پخش فیلم روز واقعه در تمام سال ها که بارها به بهانه ماه محرم از شبکه های مختلف پخش گردیده اشاره داشت و گفت: ساخت این فیلم ارزشمند در بافق توسط کارگردان برجسته کشور با بازی هنرمندان بافقی افتخاری برای این شهرستان می باشد و امیدوارم در آینده ساخت آثار دیگری از کارگردان های مطرح کشوری در این سرزمین نخل و آفتاب صورت بگیرد.

نیاز به سرمایه گذار داخلی
برای تقبل بخشی از هزینه ساخت زندگینامه
کمال الدین محمد وحشی بافقی

سپس " حسین ارجمند" رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق به مهمترین و شاخص ترین فیلمی که طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی درباره عاشورای حسینی ساخته شده اشاره داشت و گفت: باید فیلم روز واقعه را به عنوان اثری فاخر و ماندگار در هنر هفتم وطنی یاد نمود.
ارجمند؛ تصریح کرد: امیدوارم در آینده ای نزدیک کارگردان مطرح کشوری جهت ساخت فیلم سینمایی پیرامون زندگینامه کمال الدین محمد وحشی بافقی در این شهرستان حضور یابد.
وی افزود: در صورت داشتن سرمایه گذار داخلی برای تقبل بخشی از هزینه ساخت این فیلم و با آماده سازی طرح اولیه و برآورد هزینه؛ این کار آغاز خواهد گردید.

از آن روز خودم را در واقع شهروندبافق
به حساب آوردم

"شهرام اسدی" کارگردان فیلم روز واقعه با آمدن به روی سن از احساسات خود در جمع بافقی ها پس از گذشت دودهه صحبت وبه بیان خاطره ای از گذشته یاد کرد: در یکی از روزهای کاری صبح بسیار زود بانوی هنرورزی پشت نرده های خوابگاه مخابرات ایستاده بود، به وی گفتم مادرجان؛ خیلی زود آمدی به منزل برگرد و استراحت داشته باش؛ از او پاسخ شنیدم" کار برای حسین(ع) خستگی و زمان ندارد" و از آن روز خودم را در واقع شهروندبافق به حساب آوردم و انگیزه ای شده که هر چه بیشتر دقت خود را در این کار گذاشته و بتوانم آرمان ها و باورهای این مردم را در همه جای این مملکت و جهان حفظ کنم.
وی بیان داشت: از دیدن کلیپی که مهیا شده بود و دیدن برخی از افراد که دیگر در میان ما نیستند احساساتم برانگیخته شد و امیدوارم این توفیق را داشته و در خدمت فرهنگ و هنر این شهر باشم و ساخت فیلم وحشی بافقی برای من مایه مسرت است و زمانی که امکانات فراهم شود؛ با تمام وجود و تمام قد در خدمت این شخصیت جهان می‌باشم.
کلیپی از نقش آفرینی هنرمندان بافقی در فیلم روز واقعه پخش و از بازیگران بافقی مرحوم شریعتی، ایزدی و رامین حیدری که در فیلم روز واقعه ایفای نقش داشته اند یاد و از خانوادهایشان تجلیل بعمل آمد و همچنین از هنرمندان بافقی فیلم روز واقعه، متصدیان سینما قدس آهنشهر، مدیر سینما و مسئول انجمن فیلم سازان شهرستان تقدیر شد.

 

الهام نصیرزاده|