هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

کارخانه‌های جدید فولادی نزدیک دریا ساخته می‌شوند

کارخانه‌های جدید فولادی نزدیک دریا ساخته می‌شوند


کرباسیان:

رییس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) گفت:کارخانه‌های فولاد باید نزدیک دریا ساخته شوند و به همین دلیل درنظر است تا در مناطق نزدیک به خلیج فارس و دریای عمان واحدهای تولید فولاد ساخته شوند.
به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مهدی کرباسیان با بیان اینکه کارخانه‌های فولاد نیاز مبرم به آب دارند، اظهار داشت: برای کمبود آب باید تمهیدات مناسبی اندیشیده شود که یکی از تمهیدات می ‌تواند استفاده چندباره از آب در کارخانه‌های فولادی باشد.
وی بر لزوم مکان‌یابی صحیح برای اجرای طرح‌های فولادی تأکید کرد و افزود: ایران خاستگاه و پایگاه توسعه‌ای صنعت فولاد است و دولت نسبت به سرنوشت مجموعه‌های فولادی بی‌تفاوت نیست.
کرباسیان از نهایی‌شدن طرح جامع فولاد تا پایان شهریور ماه جاری خبر داد و گفت: با ایجاد کارخانه‌های جدید فولاد در بندرعباس و مناطق نزدیک به دریا می‌توان در تولید فولاد خودکفا شد و از سویی بحران کمبود آب برای صنعت فولاد را پشت سر گذاشت.
وی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های ایمیدرو، حل مشکل کم‌آبی واحدهای فولادی است، افزود: چنانچه فناوری برخی از واحدهای فولادی قدیمی تغییر کند، این مسئله ما را به سمت کاهش مصرف آب هدایت می‌کند.
کرباسیان در عین حال مدیریت مصارف آب کشاورزی را یکی از راهکارها عنوان کرد و افزود: چنانچه در بخش کشاورزی به میزان 10 درصد مصرف آب بهبود یابد، می‌توان پروژه‌های جدید صنعتی را در شهرهای مختلف تعریف کرد.