هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

چین به واسطه یک زن به فناوری پهپادهای آمریکایی دست پیدا کرد

چین به واسطه یک زن به فناوری پهپادهای آمریکایی دست پیدا کرد



باشگاه خبرنگاران |یک زن در آمریکا به صادرات غیرقانونی فناوری مورد استفاده در پهپادهای دارای قابلیت حرکت زیر آب به یک شرکت دولتی چینی متهم شد. 
به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس اسنادی که روز پنجشنبه بوسیله دستگاه قضایی آمریکا منتشر شد، یک زن در ایالت فلوریدای این کشور به مشارکت در صادرات غیر قانونی فناوری های مورد استفاده در پهپادهای دارای قابلیت حرکت زیر آب به یک شرکت دولتی چینی متهم شد.
بر اساس کیفرخواست صادر شده، «امین یو» که 53 سال سن دارد و ساکن شهر «اورلاندو» در ایالت فلوریدا است، در فاصله سال های 2002 و 2014 تلاش کرد به سامانه ها و تجهیزات مورد استفاده در پهپادهای دارای قابلیت حرکت زیر آب دست پیدا کند.
بر اساس کیفرخواست تنظیم شده، اتهامات «یو» به 18 مورد بالغ می شود که از جمله آنها می توان به فعالیت به عنوان یک عامل غیر قانونی برای یک دولت خارجی، صادرات غیر قانونی و همچنین پولشویی اشاره کرد. همچنین بر این اساس، «یو» به طور عمدی، اقدام به صادرات موادی کرد که بر اساس قوانین آمریکا، مجاز به صادرات آنها نبود.
به نوشته رویترز، این پرونده قضایی باعث تشدید تنش ها میان آمریکا و چین در خصوص حقوق مالکیت معنوی می شود. به ادعای پلیس فدرال آمریکا، شمار موارد جاسوسی اقتصادی در این کشور در سال 2015 با 53 درصد افزایش روبرو بوده است که در بیشتر این موارد، اتباع کشور چین دست داشته اند.