هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

چگونه کف اتو را تمیز کنیم؟

چگونه کف اتو را تمیز کنیم؟



اگر روی کف اتو، لکه های سوختگی ایجاد شده، کافی است تکه ای پارچه را به محلول آب گرم و مواد شوینده یا الکل صنعتی آغشته کنید و به کف اتو بکشید. هم چنین محلول سرکه و نمک نیز کمک کننده خواهد بود.
اگر می خواهید لباس هایتان هنگام اتوکشی براق نشود یا آثار سوختگی روی آن ها باقی نماند، کافی است هنگام اتوکشی، به اصول آن توجه کنید! چراکه اتو کشی هم مثل هر کاری، قوانین خاص خود را دارد.
کشیدن روکش روی میز اتو
اگر قصد خرید میز اتو دارید، بهتر است میزی را انتخاب کنید که قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد؛ چراکه با تنظیم ارتفاع میز متناسب با قدتان از خستگی های حاصل از اتوکشی جلوگیری خواهید کرد. برای افزایش عمر میز اتو، روی آن را روکش بکشید تا در صورت سوختگی یا تغییر رنگ، آسیبی به میز اتو وارد نشود. اگر در منزل میز اتو ندارید از سطوح صاف و نرم استفاده کنید چرا که اتوکشی روی این سطوح آسان تر انجام می شود.
بعضی پارچه های تیره، هنگام اتو کشی برق می افتد و ظاهری نامناسب پیدا می کند. برای جلوگیری از این حالت، یک پارچه رنگ روشن روی لباس تیره تان قرار دهید و سپس به اتوکشی اقدام کنید. از این روش می توانید برای اتوکشی پارچه های حساس و ظریفی مثل حریر هم استفاده کنید.
برای تمیز کردن محفظه آب اتوی بخار، محلولی از آب و سرکه سفید تهیه کنید و درون آن بریزید. توجه داشته باشید که مقدار سرکه و آب باید به یک نسبت باشد. بعد از چند دقیقه محلول را خارج و در نهایت مخزن را آبکشی کنید. سپس مقداری خمیر دندان را روی یک تکه پنبه قرار دهید و روی کف اتو بمالید. چند دقیقه صبر کنید تا خمیر دندان خشک شود سپس آن را با یک پارچه نمدار پاک کنید. اگر اتو یتان از نوع بخار است دقت کنید خمیر دندان وارد سوراخ های مخصوص خروج بخار نشود.
تمیز کردن لکه سوختگی کف اتو
اگر روی کف اتو لکه های سوختگی ایجاد شده، کافی است تکه ای پارچه را به محلول آب گرم و مواد شوینده یا الکل صنعتی آغشته کنید و به کف اتو بکشید. هم چنین محلول سرکه و نمک نیز کمک کننده خواهد بود.
پس از پایان کار به طور حتم آب درون اتو را خارج کنید. اگر اتوی شما دکمه مخصوص خروج بخار دارد آن را آن قدر فشار دهید تا آب درون اتو به طور کامل تخلیه شود. با این حال سعی کنید برای اتوی بخار، همیشه از آب مقطر استفاده کنید چرا که استفاده از آب معمولی، باعث گرفتگی منافذ آن می شود.