هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

چهره شهر بافق بزودی دگرگون خواهد شد

چهره شهر بافق بزودی دگرگون خواهد شد


چهره شهر بافق بزودی دگرگون خواهد شد

در شامگاه شنبه 28 دی ماه جلسه‌ی پرسش و  پاسخی با حضور اعضای شورای اسلامی شهربافق، رحمت ا...عفتی شهردار و جمعی از مردم پس از نماز مغرب  و عشاء در مسجد جامع بافق برگزار گردید.
در آغاز جلسه مهندس محمدحسن تشکری، رئیس شورای اسلامی شهر بافق؛ ضمن تبریک میلاد پیغمبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) به پاره ای از فعالیت های شورای در طی این چندماه پرداخت.
وی عمده کارها را ساماندهی خیابان وحشی بافقی، بلوار آیت ا... میرغنی زاده، بلوار امام جعفر صادق(ع)، بلوار کشاورز و خیابان‌های مهدیه و مسجدجامع دانست.
چهره شهر تغییر خواهد کرد
تشکری ابراز امیدواری کرد با به پایان رسیدن این طرح‌ها چهره شهر از یک حالت جنگ زده رها یابد. اصل بحث، همت و همکاری و بحث کارشناسی است. دوستان در شورا و شهردار، گذشته از سلایق و نظرات مختلف که دارند باید طرحی که در شورا مطرح می نمایند به نظر کارشناسی برسد.
همانند سازی خیابان مهدیه و مسجد جامع
وی افزود: همانند سازی دو خیابان مسجدجامع و مهدیه به طول 35 متر مصوب و  به شهرداری ارجاع شده است. با اتمام طرح های کوهستان پارک، پارک بانوان و بهسازی پارک‌های موجود و احداث پارک‌های محله‌ای فضای سبز شهر وسعت خواهد یافت و مد نظر است سرانه فضای سبز تا دو برابر افزاش یابد. رئیس شورای اسلامی شهر بافق ادامه داد: شورا در نظر دارد تا بانک ها در سطح شهر گسترده شوند و از تجمیع  بانک‌ها در یک خیابان جلوگیری می شود! تا گفته نشود، بافق فقط یک خیابان دارد!
بافق، محل اتصال استان‌های جنوبی
مهندس تشکری  در مورد طرح جاده‌های برون شهری هم گفت: پیگیری و رایزنی‌هایی صورت گرفته است تا در آینده شاهد بهره برداری از طرح هایی چون جاده بافق- بهاباد، به صورت 2 بانده تا نایبندان، کرمان_ بافق و بافق _خرانق  باشیم. بصورتی که بافق محل اتصال استان‌های جنوبی گردد.
اجازه نخواهم داد بودجه شهر به نحو نامطلوبی هزینه گردد
وی افزود: در مجاورت دانشگاه پیام‌نور کنارگذری است که به زودی جدول‌گذاری آن شروع خواهد شد و ایستگاه اتوبوس مناسبی احداث می‌گردد. ابتدای بلوار میرغنی‌زاده می‌بایست میدانی ساخته شود که این کار انجام نشده  و کامیون‌هایی که به طرف شهرستان یزد حرکت می کنند باید از میدان معلم گذر نمایند که به ترافیک سطح شهر می‌افزاید؛ به زودی میدانی در تقاطع بلوار میرغنی‌زاده احداث می‌شود. بلوار میرغنی‌زاده سه بخش دارد. بخش اول که کنار دانشگاه پیام‌نور است تا میدان جلو ایستگاه راه‌آهن که یک باند آن اجرا و باند دیگر در دستورکار است. مجاور ایستگاه راه‌آهن تا میدان امام حسن(ع) اقدامی نشده بود؛ هر چند که املاک آن خریداری شده که انشاا... با کمک هم این طرح ادامه خواهد یافت؛ ضمن این که املاک خریداری شده در حال تخریب است. از میدان امام حسن تا مسکن مهر که یک باند اجرا و باند دیگری در دست اجراست. خیابان آتش‌نشانی حد فاصل بلوار امام جعفر صادق(ع) تا بلوار میرغنی‌زاده در حال بلوک‌گذاری است. به دلیل کیفیت پایین بلوک‌گذاری در قبل مجبور شدیم تخریب شود با هزینه خود پیمانکار و دوباره با کیفیت استاندارد انجام شود. اجازه نخواهیم داد بودجه شهر به نحو نامطلوبی هزینه گردد.
وی گفت : پارک پیرمراد که به نحو مطلوبی نبود با پیمانکار صحبت‌هایی شده است که این پارک سر و سامان داده شود و از حالت قبلی بیرون بیاید. در مجاورت همین پارک میدانی باید احداث شود. کار تملک رو به پایان است در تقاطع خیابان شیخ محمدتقی و بلوار امام جعفر صادق(ع) میدان احداث شود. خیابان شیخ محمدتقی از وضعیت نامناسبی برخوردار است. جداول و پیاده‌روهاساماندهی شود و چون یکی از ورودی‌های شهر است مسافرین که با قطار و ارد شهر می‌شوند از همین معبر عبور می‌کنند و باید این خیابان در شأن شهر باشد.

خیابان مسجدجامع و مهدیه
خیابان مسجدجامع دو ملک باقی مانده تا عقب‌نشینی انجام دهند، امیدوارم با همکاری مالکین هر چه سریعتر عملیات آسفالت ضلع شمال به اتمام برسد. خیابان مهدیه باند شمالی آسفالت، در ابتدای خیابان با مشکل برخورد کردیم. قناتی زیر معبر بود بازسازی شد و در پی سر و سامان آن کابل مخابراتی آسیب دید. مدتی هم معطل شدیم.
توضیح کلی در مورد دو خیابان عرض کنم پروژه یک باند ندارد. باندهای شمالی آسفالت شود بعد پیاده‌روهای ضلع شمالی همراه با نهر باشد. ضلع جنوبی خیابان زیرسازی و آسفالت شود. پیاده روهای ضلع جنوب هم باید مجدداً احداث گردد. مدتی زمان خواهد برد.
بخش سمت چپ شهر
 مسیر کیش خیرآباد به بلوار کشاورز وصل می‌گردد تا تردد موتور سواران به میدان فاطمیه(س) تسریع شود. جلوتر میدان بهارستان که مدت‌ها رها شده است. طرح مناسبی برای داخل میدان داریم. در مجاورت میدان فضای سبز و پارک بانوان احداث می‌گردد. عقد قرارداد با پیمانکار بسته شده است.
بلوار وحشی بافقی
بلوار وحشی بافقی، سال‌ها طرح آن معطل مانده و شهروندان که مالک آن هستند به زودی جابجایی انجام و طرح به پایان می رسد.
خیابان حد فاصل میدان امام حسین تا خیابان شهدا مصوب گردید. با احداث این معبر خیلی از ترافیک شهر کم شود می‌توان از طریق بلوار امام جعفر صادق (ع) به میدان امام حسین(ع) و خیابان شهدا تردد انجام گیرد.
خیابانی از بالای باغ بزرگ رد شود میدان امام حسین(ع) را به بلوار شهدا وصل کند و منشعب شود و خیابان وحشی بافقی را قطع کند.
وی در مورد پارک کوهستان گفت : طرح بسیار بزرگی است به نظر من می‌تواند بزرگ‌تر از این هم باشد. با فضاها و سرانه فضای سبز که طراحی شده و قابل گسترش است تلاش داریم برای سال آینده بخشی از آن قابل استفاده بشود.
گزارش به مردم هر 6 ماه یک بار
محمد عباسی، سخنگوی شورا برای حضار  گزارشی ارائه داد و گفت:  شورای اسلامی هر 6 ماه یک بار ملزم به ارائه گزارش است و قول می‌دهیم از همین مکان مقدس که جلسات ارائه گزارش و برنامه پرسش و پاسخ داشته باشیم. حاضریم ماهانه گزارش را به همشهریان بدهیم. در محلات و مساجد مختلف تشکیل جلسه بدهیم. جلساتی که در شورای شهر انجام می‌شود حداقل دو روز در هفته است. روزهای سه شنبه و پنجشنبه از ساعت 18 جلسات شروع می‌گردد.  وی از تمام دلسوزان  و علاقمندان به توسعه شهر خواست تا روزهای دوشنبه در محل شورای اسلامی حضور پیدا کنند و نظرات و پیشنهادهای خود را ارائه دهند به گرمی استقبال خواهد شد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر بافق ادامه داد: 15 سفر به مرکز استان و دو مرحله دیدار با معاون سیاسی وزیر کشور سابق و دیدار با معاون سیاسی وزیرکشور الان داشتیم.
وی افزود: نامه‌نگاری در حوزه شهر و شهرستان انجام شده است. احداث میدان، تعریض، تعویض، تملیک، نظافت خرید سیستم زباله برای شهر اولویت‌بندی شده است و مصوب شورا گردید و اجرا می‌شود.
جاده قاضی تا چه مدت دیگر سامان‌دهی می‌شود؟
شهردار: بعد از پل سه دهانه در محدوده شهری نیست و شهرداری مسؤلیتی ندارد؛ اما به دلیل شهروندان هر شب جمعه به بهشت حسین می‌روند خودمان را موظف می‌دانیم هر کاری از دست ما بر می‌آید انجام دهیم به همین جهت توافقی  با اداره راه امضا شد. با این مضمون که زیرسازی توسط شهرداری و آسفالت اداره راه انجام دهند.
خیابان امام حسین تا بیمارستان در چه وضعیتی است ؟
شهردار: قبلاً توضیح دادم در دست اقدام است.
در مورد مبلمان شهری توضیحاتی دهید
شهردار: نگهداری شهر یکی از مباحث مهم است. ساخت مبلمان شهری با آرایش زیبا باید مورد توجه قرار گیرد. سطل‌های مناسب در دست خرید است چهره شهر تغییر داده خواهد شد.
آیا بودجه فرهنگی نیز در نظر گرفته شده است؟
شهردار: در حال راه‌اندازی واحد فرهنگی هستیم و از سال آینده در مباحث فرهنگی اجتماعی فعالیت خواهیم داشت.
چه وقت میدان خان سامان دهی می‌شود؟
شهردار: شهرداری طرح خاصی ندارد و در محدوده میراث فرهنگی می‌باشد اما آمادگی داریم هر گونه کمکی که در توان است ارائه دهیم.
چه اقدامی برای کامیون‌های طرف بلوار میرغنی‌زاده که در حال تردد هستند و آسایش مردم قلعه را گرفته‌اند و چرا طرح سه ماه معطل مانده ؟
محمد رنجبر، نایب رئیس شورا: شورای چهارم بازدید از محل داشت قرار بر این شد اگر امکان باشد بلوار از منطقه ایستگاه زاویه داده شود به محله مظفریه تا این محله نیز از این وضعیت بیرون بیاید و چون مبنای کاربر حسب کارشناسی بود نامه‌ای شهردار به پورامینی کارشناسی ترافیک داده شد و به مشاور ارجاع گردید بررسی شد و ده تا دوازده دلیل آورده شد که این کار درست نیست. اداره راه و مسکن شهرسازی قرار است کنار گذری تحت عنوان کنار گذر جنوبی احداث کند و الان اعتباری وجود ندارد  طرح آماده و مصوب گردیده و با خوب شدن وضع دولت اعتبار در نظر گرفته می‌شود.
 شورای اشتغال و کمیته اشتغال  چیست؟
محمد رنجبر:  از طریق شورای شهرستان همانطور که مستحضرید شورای شهر و شورای شهرستان داریم. شورای روستاها باید شورای فرادست تشکیل دهند که فرادست‌تر از شورای شهر است. شورای شهرستان فراتر از شورای شهر  شورای بخش است. شورای شهرستان مرکب از 5 نفر، دو نفر از شورای بخش که ازروستاها انتظامات می‌شود و سه نفر از شورای شهر، در این زمینه مکاتبات با فرماندار انجام و کمیته اشتغالی که قبلاً بوده است دوباره فعال گردد. این نکته را تذکر دهم این سری که من در جریان هستم کارخانه گندله ،کارخانه کاشی به نیرو نیاز داشت که تاکنون از بافقی ها کسی استقبال نکرد. ضمناً در معدن چاه گز چند نفر مراجعه کردند از مدیرعامل آن جا خواستیم تا آنان را به کار گیرند اما باز هم استقبال نشد.
فاضلاب شهری چه زمانی راه‌اندازی خواهد شد؟
مهندس مهدی طالعی: شرکت سنگ‌آهن با اداره آب و فاضلاب قرارداد سی و پنج سال بسته است که در قبال بازیافت آب برای صنعت این کار انجام شود. مشاور انتخاب، پیمانکار به زودی مشخص می‌گردد.
حسن امیرزاده: باید دورنمایی از وضعیت شهر و استان داشته باشیم. امروز بحث گاز دوباره مطرح می‌گردد. ما همراه شما هستیم بحث من جاده و گاز نیست اگر این بحث تمام شود چه چیز دیگری خواهیم گفت. مردم فراتر از این بیندیشند به عنوان یک بافقی صبور باشید. در شش ماه و یا یک سال آینده اتفاقات خوبی برای بافق رخ خواهد داد. وقتی طرح ها پشت سر هم چیده می‌شود و بودجه‌ها در نظر گرفته می شود خواه ناخواه طرح ها افتتاح و بودجه‌ها قطع می‌شود. استان یزد در کسب درآمد رتبه 14 دارد ولی از لحاظ کسب اعتبارات رتبه 29 است. بحث خیلی مهم آنچه مربوط به حوزه داخلی شهر می باشد به شهردار رجوع و جایی که نیاز به نظر شورا شهر است به اعضای شورا مراجعه شود. امروز ارتباط با مدیر کل استان راحت برقرار می شود. 14 سفر استانی خیلی مهم است.
ادامه دارد