هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

چندین سال است تقاضای شهرک صنفی داده ایم

چندین سال است تقاضای شهرک صنفی داده ایم



هماالسادات رضوی| هفته نامه افق کویر در این شماره گفتگویی با یکی از اتحادیه های صنفی شهرستان بافق انجام داده است که در ادامه این گفتگو را می خوانید.
افق کویر: لطفاً خودتان را معرفی کنید؟
 مهدی سروش هستم، رئیس اتحادیه مکانیک و معاونت اتاق اصناف شهرستان بافق 
افق کویر: درباره اتحادیه مکانیک توضیحاتی بدهید.
این اتحادیه 130 عضو دارد که همگی دارای پروانه کسب هستند و در رشته های مکانیک اتومبیل سبک و سنگین، تعمیرات موتور سیکلت و دوچرخه و جلو بندی، آهنگری اتومبیل، آپاراتی، تعویض روغنی، برق اتومبیل و دوزندگی اتومبیل فعالیت می کنند. مدتی است که اتحادیه مکانیک از اتاق اصناف جدا شده و بصورت مستقل کار خود را آغاز کرده است. اتحادیه از لحاظ پروانه کسب به آن ها کمک می کند و دو هفته ای یک بار بازرسی دارد. از روزی که از اداره اصناف جدا شده ایم به پیشکسوتان رشته مکانیک، آپارات گفته شده و هماهنگ شده و بصورت سرزده سرکشی از مشاغل آن ها داریم و بازرسی انجام می شود. در این بازرسی ها راهنمایی هایی ارائه می شود همچنین اگر مشکلی داشتند برای آن ها رفع کنیم؛ قبلاً مغازه داران این صنف نرخ نامه هایی که در اختیار داشتند از نظر اندازه کوچک بود؛ الآن نرخ نامه ها تغییر کرده و بزرگتر شده و با اتصال عکس صاحب مغازه در کنار پروانه کسب داخل مغازه ها نصب می شود و در دید مشتری قرار می گیرد.
افق کویر: اتحادیه ها شامل چه صنفی می شوند؟
 آپاراتی، مکانیکی، دوزندگی اتومبیل و تعویض روغنی همه زیر نظر اتحادیه مکانیکی هستند. در حال حاضر هفت اتحادیه مشغول به فعالیت هستند. هدف از تشکیل این اتحادیه این بود که بیشتر در بین مردم باشیم تا مشکلات شان را بررسی و رسیدگی کنیم.
افق کویر: توصیه شما به افرادی که می خواهند وارد اتحادیه مکانیکی شوند؟
به جوانان پیشنهاد می کنم جذب این رشته شده و در دوره هایی که فنی و حرفه ای برگزار می کند شرکت کرده و آموزش ببینند تا مهارت لازم را کسب کنند. با گذراندن این دوره افراد گواهینامه دریافت می کنند. در شهرستان بافق از نظر فنی با کمبود نیروی متخصص مواجه هستیم، جوانها به دنبال کارهای توزیعی نروند. از افرادی که در این حوزه فعالیت دارند می خواهیم تا دوره های فنی و حرفه ای را گذرانده و علاوه بر دریافت مدرک سطح معلومات خود را بالا ببرند.
افق کویر: به عنوان رئیس اتحادیه مکانیک برای افراد شاغل در این صنف چه برنامه ای دارید؟
به دلیل اینکه بعضی از مشاغل مکانیکی در شهر باعث آزار و اذیت شهروندان می شود و از نظر صوتی باعث آلودگی محیط می شوند چندین سال است که تقاضای شهرک صنفی را داده ایم و پیگیر آن هستیم. تا حدودی کارهایش انجام شده و اگر این شهرک صنفی راه بیفتد مشاغلی مثل صافکاری، نقاشی، مکانیک وارد این شهرک می شوند و آلودگی صوتی و آلودگی محیط را نخواهیم داشت.
افق کویر: حرف پایانی؟ 
در صورت مشاهده تخلف یا گران فروشی می توانند افراد با شماره تماس هایی که در پایین نرخ نامه درج شده تماس گرفته تا به شکایات افراد رسیدگی شود.