هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

چغارت الاصفهانی یا چغارت همیشه بافق

چغارت الاصفهانی یا چغارت همیشه بافق


چغارت الاصفهانی یا چغارت همیشه بافق

سلام بر عزیزم چغارت، سلام بر کوه استقامت و صبورم چغارت، سلام بر عزیزی که اقتصاد وطن به سخاوت وی چرخید و سلام بر کارگران با وفایی که امروز به پشتوانه ی تو به پا خواستند.
نمی دانم کدام دستان پر قدرت است که تو را به سوی خود می کشد .روزی گفتند خلیج العرب همه یک صدا گفتیم خلیج همیشه فارس. اکنون می گویند چغارت الاصفهانی گفته ایم و خواهیم گفت چغارت همیشه بافق. چغارت عزیز تو که سال هاست یاوری با وفا برای معیشت وزندگی مردمان صبور  این دیار بوده ای  بدان که مردمان نیز با وفایی را به تو ثابت خواهند کرد وبرای ماندگاریت از هیچ تلاش وکوششی دریغ نخواهند کرد. اگر 55سال سخاوت به خرج داده ای درعوض مردمان نیز به خاطر تو ومسئولان  بومی شان در اردیبهشت 90گاز  اشک آور دیده اند وچشم  جوان نیز از دست داده اند . نمی‌دانم این کدام قدرت مافیای است که می تواند جلوی جلوی مسئولان ارشد مملکت نیز بایستد.امروز که با کارگران با وفایت گفتگویی کردم از دستان پشت پرده و قدرت مافیای صحبت کردند که شاید به ظاهر چشمی به تو دوخته اند اما در باطن چشمان طمع آنان از حدقه بیرون جسته است. یک روزی بی تدبیری برخی مسئولین باعث بروز برخی حوادث می شود؛ اما نمی دانم امروزکه همه یک صدا تو را صدا می زنند کسی فریادهای آنها را نمی شنود. و شاید هم سمعک‌های خود را خاموش نموده اند. چغارتم هدف از نوشتن این مطلب ایجاد نگرانی و تشویش نبوده و نیست؛ ولی هدفم حمایت از عزیزی هست که سال ها در کنار او زندگی کرده ایم. چه کسی مرگ عزیزان ما (جعفری ،رنجبر ،دبستان پناه  و....)را به چشم دیده است .آن زمان که رانندگان استخراج برای نجات عزیزشان شعبانزاده تلاش کردند کدام آقایانی به کمک آنان شتافتند؛ آیا می دانید خانواده عزیزان از دست رفته ما، اکنون کجایند؟ و چگونه روزگار را در غم عزیز از دست رفته بسر می برند.؟
چغارتم! مادر معادنم ! روی سخن نگارنده این مطلب با مسئولین محترمی است که می توانند یاریگر این سرزمین محروم باشند. از آنان می خواهم که از هیچ کوششی دریغ ننماند.
عزیزان استانی  و کشوری مردم ما مردمی فهیم وصبور بوده  وخواسته بحقی را مطرح نموده اند که امیدواریم در سایه تدبیر و آرامش به این خواسته های مورد نظر خود برسند .به امید آزاد سازی یارم چغارت
راضیه بیگی