هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

چرا نیامدید ببینید مشکل فولاد بافق چیست؟

چرا نیامدید ببینید مشکل فولاد بافق چیست؟


مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق در گلایه ای از مردم بافق گفت:

به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر، جلسه ای با حضور حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده نماینده مردم، فرماندار، ابویی مدیرعامل فولاد بافق، اعضای شورای اسلامی و تنی چند از مسئولین در محل دفتر نماینده مردم، جمعه گذشته قبل از دومین جلسه نشست پیگیری مطالبات مردمی به منظور بررسی مسایل و مشکلات فولاد بافق برگزار شد.
سید محسن ابویی، مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق گفت: زمانی که آب زاینده رود در سال قبل قطع گردید تنها شهرستانی که دچار مشکل قطعی و کم آبی نگردید بافق بود و به این باور رسیدیم که آب نیز در اینجا وجود دارد.
وی از مشکلات بر سر راه فولاد بافق به حضار چنین گفت: آب و برق مجموعه قطع گردید و حتی چند نفر از نیروهای ما در جاده مضروب شدند.
مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق افزود: محور صنعت کشور بوده؛ در هر کاری انجام دادم نفر اول هستم. در پروفیل، اغلب کارخانه ها دچار مشکل شده‌اند، اما کار ما اصولی بوده است. خط نورد در همین زمین تجهیز شد در صورتی که می توانستیم درخواست زمین مجزا داشته باشیم. گندله سازی با توجه به فضای کم در حال اجرا می باشد. سیاسی نیستم. تصمیم گرفته شد طرح راه اندازی گردد. طی نامه هایی توسط دولت تأیید شد که خوراک تضمین شود. مقرر شد نه به دنبال سنگ برویم نه خوراک. اما این موارد در هیچ کجا در نظر گرفته نشد.
وی عنوان نمود: 20 درصد هزینه اجرایی بالا رفته و سازنده ایتالیایی منبع خوراک را از ما جویا هست. دنبال خریدن معدن هم نیستم. علت آن هم این است که کتک دوباره نمی خواهیم. فرض می کنیم چینی هستیم؛ هر که بفروشد می خریم. فروردین ماه در صحن علنی اتاق بازرگانی گفتم: اگر می خواهد خصوصی سازی صورت گیرد چرا تأمین اجتماعی؟ تأمین اجتماعی؛ یعنی خوراک معدن به جای دیگر رفتن.
ابویی گفت: برای 70 درصد نیز اعتراض کرده و آن را از آن منطقه دانستم. مگر اجرای طرح فولاد بر مبنای معدن نبوده، فولاد جزء هفت طرح دولت می باشد.
وی افزود: تأیید خوراک در تاریخ 91/3/2 توسط وزیر وقت صنعت غضنفری  انجام گردیده است، بعضی مواقع در واگذاری ها ترمز جلوی پا را می کشند، وصیت کرده‌ام این کار را جمع خواهم نمود. این طرح در ماه 12 امسال می بایست اجرا می گردید. در وزارت صنایع اراده ای برای پیگیری این کار نیست.
در ادامه ابویی از مردم بافق گلایه کرد و گفت: کاش گاهی یکسری آمده بودید کار را مشاهده می کردید؛ چرا نیامدید ببینید مشکل فولاد بافق چیست؟
در ادامه دخیل عباس زارع زاده گفت: نشدنی ها توسط اراده انسان شدنی خواهد شد. خواسته یا ناخواسته در این طرح قرار گرفته اید. واقعیت این است در کشور متأسفانه تبعیض را مشاهده می‌کنیم. استان یزد 5 شهرستان در جنوب و 2 شهرستان در شمال استان قرار دارد. میبدی‌ها با اراده خود سرمایه گذاری نمودند که حلال و طیب است. گرچه تقسیم آب صنعت که به آن تعلق گرفته سؤال برانگیز می باشد. در آن منطقه آب برای کاشی در نظر می گیرند، اما در بقیه ی مناطق این امر محقق نمی گردد.
وی افزود: طبس غرق معدن است، اما مردم آن وضع معیشتی خوبی ندارند؛ چرا در جایی که منبع غنی هست فولاد راه اندازی نشود؛ چرا بر سر مردم شیره می مالند؟!! مردم بافق عددی هستند از کشور و بدتر از مردم برخی مناطق استان نیستند. چه کسی جلوی منابع ایستاده است؟ مانده ام مشکل حاد فولاد بافق در نقطه محوری کجا هست؟ آینده مردم بافق باید تضمین گردد. از مدیرعامل شرکت سنگ آهن دعوت نمودم تا در این جلسه حضور داشته باشد و به صورت شفاف صحبت های خود را بیان نماید.          

 

بیگی