هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

چرا نباید بافق آرام باشد؟!

چرا نباید بافق آرام باشد؟!



به گزارش هفته نامه افق کویر؛ حسن امیرزاده رئیس شورای شهرستان بافق پیرامون پیگیری های انجام شده برای تعیین مرزهای جغرافیایی شهرستان بافق خصوصاً مرزهای مشترک بافق و بهاباد و بافق و اردکان که سالهاست به علت وجود معادن غنی آهن دستخوش تغییرات گردیده است گفتگویی با این هفته نامه انجام داد.

وی در رابطه با آنومالی های منطقه چاه گز گفت: بعد از مصوبه کمیسیون سیاسی و دفاعی هیئت دولت مورخ ۱۷/۱۱/۷۵ و شهرستان شدن بخش بهاباد در سال ۸۸ با توجه به ادعای شهرستان بهاباد این موضوع به شدت توسط مسئولین هر دو منطقه پیگیری شد و تا الآن در این زمینه جلسات زیادی با مسئولین شهرستانی، استانی و کشوری داشته ایم و از زمان شروع به کار شورای شهرستان مکاتبات متعددی همراه با کلیه مستندات و مدارک دال بر مالکیت شهرستان بافق بر آنومالی های منطقه ارائه داده ایم و در درخواست های خود همیشه این موضوع را به مسئولین متذکر شده ایم.

وی افزود: ما نمایندگان مردم شهرستان بافق به دور از هرگونه تنش و جریانات سیاسی صرفاً بدنبال حق و حقوق مردم در راستای تعیین مرزهای سیاسی و تقسیمات کشوری هستیم و تصور اینکه جبران عدم رسیدگی به حقوق شهرستان بهاباد در سالهای قبل و عدم تقسیم بالمناصفه عواید معدن چادرملو(علی رغم دستور وزیر وقت کشوردر سال۷۳) با چشم پوشی کردن از معادن منطقه شهرستان بافق بوقوع بپیوند تصوری اشتباه و غیرعادلانه است و ما دیگر در این زمینه به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد.

رییس شورای شهرستان اظهار داشت: همه موارد باید بصورت شفاف و خارج از هرگونه پنهان کاری جهت ارائه نتیجه به مردم اعلام شود و ما همیشه خواهان حقوق هر دو شهرستان بر اساس عدالت و بررسی مدارک و مستندات داده شده بوده ایم..

وی ادامه داد: ما نمایندگان مردم در شوارای شهرستان هستیم و بارها در مکاتبات خود درخواست تعیین خطوط مرزی بر اساس عدالت بین بافق و بهاباد را رسماً از فرماندار و معاون سیاسی و دیگر مسئولین درخواست نموده ایم و همه مسئولین نیز به این موضوع اذعان داشته اند که باید در یک جلسه ای خاص با حضور مسئولین دو شهرستان این موضوع مطرح شود نه اینکه بعد از چندین درخواست و پیگیری های متعدد شورای شهرستان و عدم جواب در این زمینه یک دفعه در جواب درخواست شورای بهاباد مکاتبه با مسئولین کشوری انجام شده و در متن نامه مواردی مطرح شود که اصلاً قابل قبول ما(شهرستان بافق) نیست در صورتی که اکثریت آنومالی های منطقه چاه گز جزء خاک این شهرستان بوده و یک طرفه مورد تصمیم گیری قرار گرفته است.

امیرزاده عنوان کرد: در رابطه با ۲ درصد عمران وآبادانی این مصوبه اختصاص به شهرستان بافق داشته و نمی توان به شهر دیگری اختصاص داد؛ مضافا اینکه در رابطه با موضوعی که مورد مناقشه بین دو شهرستان است چگونه می توان عواید آنومالی های آن را به شهرستان دیگر داد و چه خوب که این موضوع مورد دقت بیشتری قرار گیرد؛ چرا که هنوز به واسطه شهرستان شدن بهاباد که ۳۵ روستا و مزرعه از بافق انتزاع (به شرط بازگرداندن) و بدنبال آن دهستان آسفیج بهاباد تشکیل شده است.

وی ادامه داد: علیرغم اعتراضات گسترده اهالی این روستاها و مسئولین شهرستان و پیگيری های متعدد در استان و وزارت کشور و هیئت دولت هنوز بازگرداندن آن در هاله ای از ابهام است و مشکلات روستائیان منطقه را جهت انجام خیلی از امورات اداری دوچندان نموده است که حل این موضوع خود از خواسته های دیرینه مردم منطقه بوده و همچنان بر روی زمین باقی مانده است.

حسن امیرزاده در رابطه با معدن دی نوزده بیان نمود: به جای حل مسئله هر از چند گاهی با وجود اطلاع همه مسئولین استانی و کشوری از حساسیت مردم شهرستان، بحث واگذاری و مزایده گذاستن آن مطرح می شود؛ چرا نباید بافق آرام باشد؟!! و هم چنان این سؤال بی پاسخ می ماند. چرا باید بی عدالتی مسئولین وقت در سال ۷۲ و جدا نمودن آنومالی های منطقه و کوچک نمودن محدوده مرزهای جغرافیایی شهرستان بافق و الحاق به شهرستان اردکان همچنان بدون پیگیری باقی بماند؟!!!