هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

چرا به فکر مردم نیستید؟/ چرا مشکل مردم را حل نمی‌کنید؟

چرا به فکر مردم نیستید؟/ چرا مشکل مردم را حل نمی‌کنید؟


رهبر معظم انقلاب خطاب به مسئولین کشوری در خصوص اعتراض مردم بافق عنوان نمودند:

به گزارش خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر، امام جمعه بافق در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضاییه گفت: بدترین فساد در جامعه، فساد اقتصادی و مالی است.
حجت‌الاسلام حاج سید جواد سلیمانی افزود: مقام معظم رهبری امسال را، سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کردند؛ اگر دست‌اندرکاران امسال روی این مسائل کار کنند از بروز بسیاری مفاسد جلوگیری خواهد شد.
امام جمعه بافق افزود: بسیاری از جرائم ریشه در مشکلات اقتصادی دارد که فرد به علت فقر به سمت اعتیاد کشیده می‌شود. وی توصیه کرد: باید برای آنها فکر و تدبیری شود.
سلیمانی تصریح کرد: گاهی جامعه از لحاظ فرهنگی عقب می‌باشد؛ متأسفانه در طول این 35 سال که از عمر انقلاب می گذرد هیچ کدام از دولتهای روی مسئله فرهگ به درستی کار نکردند؛ حتی در این مسئله روحانیت هم مقصر است و کم‌کاری صورت گرفته است. هم اکنون استعمارگران از مسئله فرهنگ سوء استفاده کرده و اگر این مسئله یعنی فرهنگ و اقتصاد در جامعه حل شود بسیاری از جرائم کاهش خواهد یافت.
 امام جمعه بافق در ادامه گفت: شکاف طبقاتی بین قشر ضعیف و ثروتمند زیاد شده است؛ در طول این 35 سال متأسفانه برخی غول اقتصادی شده‌اند.
وی با تقدیر از قوه قضاییه گفت: قضات دادگستری برروی مسئله رانت‌خواری خوب کار کردند.
آنقدر کشته فزون است که کفن نتوان کرد
امام جمعه بافق سپس افزود: وظیفه روحانیت، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و بسیاری از آحاد مردم این هست که جامعه را به سمت مسائل دینی سوق بدهند.
 وی با ذکر مثالی گفت: روستایی که فاقد روحانیت باشد مشکلات زیادی دارد؛ اما آنقدر کشته فزون است که کفن نتوان کرد؛ سازمان تبلیغات اسلامی به تنهایی نمی‌تواند نیاز روستایی‌ها را پاسخ دهد متأسفانه ماهواره‌ها هم در داخل روستاها نفوذ پیدا کرده اند.
هفته صرفه جویی در آب
سلیمانی گفت: الحمدا... بافق از لحاظ آب وضع مطلوبی دارد و جای تشکر دارد وی سپس به حرکت روحانی، رییس جمهور اشاره کرد که تمام رقبای انتخاباتی را دعوت کرد و از آنها در جهت پیشرفت کشور کمک خواست.
وی تأکید کرد: تنها رمز پیشرفت همان است که با تمام جناح‌ها با دیدگاه‌های مختلف در یک مسیر حرکت کنند.
آمریکا و پشتیبانان داعش از این نگرانند که حکومت شیعی در عراق برقرار گردد
وی سپس در خصوص حرکات تروریستی گروه تکفیری داعش گفت: داعش گروهی هستند که رحم به هیچ کس نمی کنند. تروریست های داعش وقتی که دیدند بشار اسد بیش از 80 درصد رأی آورد به سمت عراق رفته تا اهداف شوم خود را عملی کنند. آمریکا و پشتیبانان داعش از این نگرانند که حکومت شیعی در عراق تداوم داشته باشد.
 وی افزود: هم اکنون در منطقه حکومتهای شیعی در حال شکل گیری و انسجام بیشتری هستند. از جمله افغانستان، سوریه و عراق.
 وی سپس به فتوای آیت ا... سیستانی اشاره و گفت: این روحانی بزرگوار خواست تمامی مسلمانان اعم از شیعه و سنی دست دوستی به هم دراز کنند تا جلوی جنایات این گروه هتاک گرفته شود. امام جمعه بافق در پایان خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته در خصوص مسائل شرکت سنگ‌آهن بافق گفت: تمامی پرسنل شرکت سنگ‌آهن طرفدار مقام معظم رهبری(مدظله و رئیس جمهور هستند. این حرفها را با مدرک می گویم. وقتی آیت ا... اراکی از دنیا رفت همین مردم طومار نوشتند برای مقام معظم رهبری(مدظله) و گفتند: رساله چاپ کنید می خواهیم مقلد شما باشیم.
تجمع کارکنان تجمعی صنفی است و هیچ ربطی به نظام و انقلاب ندارد
وی افزود: مردم بافق در انتخابات حضور پرشور داشته‌اند. هیچ کس نمی‌تواند این اتهام را به مردم بزند که با ولایت فقیه و ریاست جمهوری مشکل داشته و دارند. تجمع کارکنان تجمعی صنفی است و هیچ ربطی به نظام و انقلاب ندارد. وعده هایی داده شد و مردم در دولت های قبل منتظر عمل به آن وعده ها بودند.از مردم وکارکنان شرکت سنگ آهن دفاع کرده و باز هم دفاع خواهم کرد.
سلیمانی تصریح کرد: روزی که وزیر اطلاعات به یزد سفر نمود نامه ای نوشتم و در اتاق اختصاصی مسائل را با وزیر اطلاعات در میان گذاشتم و به معاون وزیر نیز تمام جریانات را بیان نمودم. این گفته ها در هیئت دولت مطرح شد و آنچه به من منتقل کردند از قول وزیر می گویم خصوصی سازی روی 5/28 در صد داشته باشیم.
به داد مردم بافق برسید
امام جمعه بافق افزود: سه شنبه گذشته ساعت 4 بعد از ظهر در کمیسیون صنعت و معدن نمایندگان تهران در مجلس، وزیر صنعت و معدن، معاون وزیر، نماینده یزد و بافق و همچنین بنده حضور داشتیم جلسه ای یک ساعت و نیم به طول کشید بعد از اتمام جلسه در مسیری که وزیر صنعت و معدن عبور می‌کرد گفتم: به داد مردم بافق برسید.
سید جواد سلیمانی در ادامه گفت: جوکار و زارع زاده نمایندگان مردم در مجلس به من اعلام کردند ریاست جمهور دستور داده‌اند 5/28 در صد لغو گردد. زارع زاده انصافاً تمام مسائل و مشکلات شهر و مردم را با شدت هر چه تمام تر بیان نمود.
دکتر رحمانی رییس کمیسیون صنایع و معدن در این جلسه گفت: چند روز قبل خدمت مقام معظم رهبری بودم آقا با بغض گفتند: چرا به فکر مردم نیستید؟ چرا مشکل مردم را حل نمی کنید؟ این صحبت در جلسه با حضور وزیر و نمایندگان مطرح گردید.
زمانی که دکتر رحمانی از کنار صندلی من درآن جلسه می گذشت گفتم: شما انسانی ارزشی هستید آیا سزاوار است مردم یک ماه اعتراض دارند، اعتراض صنفی هست کسی به آنان جوابگو نباشد. مردم مردمی هستند که 9000 نیرو به جبهه فرستاده و در انتخابات حضور گسترده داشته و دارند.
امام جمعه گفت: من حاضرم برای مردم جانم را بدهم. آنچه که استاندار به من گفته است این می باشد که به امید خدا تا یکی دو روز آینده مسئله حل خواهد شد نگران نباشید. از کارگران تشکر می کنم، آنچه مهم است مسئله پول و اقتصاد نیست. همین کارگران وقتی به کار مشغول شدند فعالیت را به حدی می‌رسانند که تولید را بالا ببرند.سلیمانی به حرکت سایت فرا بورس اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن نامه قطعی شدن واگذاری 5/28 در صد از سهام شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران بافق به فولاد خوزستان به مسئولین فرا بورس اعلام کرد شما می‌خواهید امنیت را در شهر به هم بزنید.
وی افزود: سه شنبه هفته گذشته وزیر صنعت، معدن وتجارت در حاشیه جلسه کمیسیون صنعت معدن که خود بنده نیز حضور داشتم از توقف واگذاری 5/28 درصد به دستور رییس جمهور خبر داد. وی ادامه داد: من از صبر واستقامت کارگران و مردم شهرستان بافق تقدیر و تشکر می‌کنم.