هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

پیمانکاران می توانند عوارض را در بافق پرداخت نمایند

پیمانکاران می توانند عوارض را در بافق پرداخت نمایند


شهردار بافق در خصوص پرداخت عوارض شرکتهای پیمانکاری که دفاتر آنها در شهرستان نیست گفت:

به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر، رحمت ا.. عفتی شهردار بافق در ادامه نشست خبری پنجشنبه شب گذشته به سوالات مطرح شده از سوی خبرنگار این هفته نامه پاسخ داد.

وی در خصوص آبیاری فضای سبز شهر به روش قطره ای گفت: بخش عمده ای از فضای سبز به صورت قطره ای آبیاری می شود؛ اما بخش هایی از معابر بخصوص در وسط خیابان نیاز به آب غرق آبی دارد، آب شور اگر قطره‌ای باشد به مرور زمان شوری آب به گیاه صدمه می زند و هر از چند گاهی باید غرق آبی صورت گیرد تا نمک موجود در خاک به قسمت های پایین برود و درخت نیز صدمه نبیند؛ در بعضی از قسمتها چون گل و گیاه زیاد است اجباراً باید غرق آبی شود. در ضمن مورد دیگری که باعث نگرانی همشهریان شده، لازم است بدانند از آب شرب برای آبیاری استفاده نمی شود. آب شور چاه برای آبپاشی معابر و آبیاری استفاده می گردد.

وی در پاسخ به این که چرا خیابان در حال حاضر آبپاشی نمی‌شود گفت: عده ای از این بابت شاکی بودند و به دلیل لوله گذاری‌های که اکنون در خیابان ها صورت می گیرد نمی توان این کار را انجام داد بابهبود آسفالت ها آبپاشی نیز بهتر صورت خواهد گرفت.

عفتی در پاسخ به این پرسش که چرا از درخت توت که برگهای پهنی دارد و به آب بیشتری نیاز دارد برای فضای سبز شهر استفاده شده است افزود: تنها درخت توت نداریم چند گیاه دیگر نیز هست که با آب و هوای بافق سازگار می‌باشد، مشکل کم آبی نیز برای این قسمت ها نداریم. درختان زیتون که به بار نشست شهروندان می توانند از آن استفاده نمایند، همانطور که از درختان خرمایی که در معابر موجود هست می تواند به مصرف شهروندان برسد.

شهردار بافق در پاسخ به این پرسش که آیا راهی هست تا شرکتهای پیمانکاری که دفاتر آنها در شهرستان نیست در بافق عوارض پرداخت کنند؟ گفت: پیشنهاد داده شده است عوارض شرکت ها در محل کار منظور شود؛ پیمانکاران می توانند عوارض را در بافق پرداخت و فیش مربوطه را ارائه دهند، اما نمی توان آنان را مجبور به این کار کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا بلوار کشاورز آسفالت نمی‌گردد؟ گفت: بلوار کشاورز بخشی از آن داخل محدوده شهری است و اشکالی ندارد، اما بخشی از آن خارج از محدود شهر هست و در زمان گذشته زیرسازی و آسفالت آن انجام گرفته و ادامه آن رها شده است، چون در خارج از محدوده شهری هست نمی توانیم بودجه ای برای آن در نظر بگیریم، اما در تلاش هستیم که از طریق دیگری کار پیش برود، فرمانداری پذیرفته تا هزینه محدوده شهری را پرداخت کند.

اکرم عباسی