هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

پیراشکی گوشت

پیراشکی گوشت



در این پست آموزش پیراشکی گوشت را داریم که هم می‌توانید با گوشت قرمز و هم با گوشت مرغ تهیه کنید کافی است خمیر پیراشکی رو حاضر کنید و هر موادی که دوست داشته باشید. برای وسط خمیر استفاده کنید می‌توانید به شکلهای مختلف پیراشکی رو بپیچید که در این پست روش پیراشکی به شکل گل و بافت گیس باف را داریم این پیراشکی را هم می‌توانید با فر و مایکروفر درست کنید و هم در ماهیتابه رژیمی اگر از ماهیتابه رژیمی استفاده کردید ماهیتابه را خیلی کم با روغن مایع چرب کنید و  بعد از گذاشتن پیراشکی ها در ظرف شعله را در کمترین حالت و به مدت ۴۰ دقیقه  قرار دهید تا کاملا پخته شود
مواد لازم برای خمیر پیراشکی :
۴ فنجان آرد ساده
۱ قاشق سوپخوری پودر خمیر مایه فوری(می‌توانید از عطاریها به صورت کیلویی و یا از سوپر مارکت ها به صورت بسته ایی خریداری کنید )
۴قاشق سوپخوری شیر  که ولرم باشد.
۱ قاشق چای خوری نمک
۴ قاشق سوپخوری روغن
تخم مرغ یک عدد برای خمیر و  ( ۱ عدد هم برای روی نان)
۱ قاشق سوپخوری شکر
قبل از هرچیز باید مایه خمیر را به عمل بیاوریم که به این صورت است ابتدا ۱ قاشق سوپ خوری پودر خمیر مایه فوری را با یک قاشق شکر و دو قاشق آب ولرم حل می‌کنیم و در ظرفی ریخته و درب آن را می‌گذاریم و به مدت ۱۵ دقیقه استراحت می‌دهیم تا خمیر مایه به عمل بیاید حالا به خمیر مایع سر می‌زنیم اگر خمیر مایه یکم پف کرده باشد یعنی خمیر مایه به عمل آمده و خمیر مایه ما سالم بوده است ولی اگر پف نکرده است یا آب ولرم نبوده است یا خمیر مایه ما تاریخ انقضا آن گذشته است پس به این نکته حتما توجه کنید . بعد از اینکه خمیر مایه حاضر شد  در یک ظرف آرد . نمک .شیر . روغن و  ۱ عدد تخم مرغ را مخلوط کنید.
ورز دهید تا خمیر نسبتا" نرمی به دست آید ( از مقداری آب ولرم هم در هنگام ورز دادن استفاده کنید ) و ۱ ساعت استراحت دهید تا پف کند.
عطیه شمس الدینی