هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

پله پله تا خوشبختی

پله پله تا خوشبختی



قبل از ازدواج بدانید
بخش کلوب ازدواج تبیان | پس قبل از اینکه بخواهید به انتخاب همسر فکر کنید؛ در نظر بگیرید که مهارت های زوج موفق بودن را در شخص خودتان نهادینه سازید تا در هنگام قرار گرفتن در کنار فرد دیگری به عنوان همسر نیازمند تمرین و ممارست بیش از حد در این زمینه نباشید. زوج های موفق از زمان مجردی آینده نگری زناشویی را در خود تقویت می کنند.
 اکثر افراد تصور می کنند هر گاه پای سفره عقد نشستند و یک زندگی مشترک را شروع کردند؛ آن وقت باید مهارت های زندگی زناشویی را یاد بگیرند. عده ای پا را فراتر گذاشته و گمان می کنند از شب عروسی به بعد به مرور خودشان راه و رسم همسرداری را فرا میگیرند! 
در حالیکه اگر چنین تصوری داشته باشیم بی شک از همان لحظه های اول زندگی مشترک دچار تنش خواهیم شد.
همانطور که برای ورود به دانشگاه و قبولی در کنکور همه ملزم به طی کردن مقدماتی مانند رفتن به دبستان و راهنمایی و دبیرستان هستند؛ برای ورود به زندگی مشترک هم پیش نیازهایی وجود دارد که اگر آنها را قبل از انتخاب همسر بشناسیم بی شک موفقیت خود را در کنکور ازدواج تضمین کرده ایم.
بدانید؛ زوج های موفق صراحت دارند
برای زوج موفق بودن باید آویزه گوش خود کنید که همیشه و در هر حالی باید به همسر خود توجه داشته باشید و دل دادن به کار و سرگرمی و ورزش و سایر تفریحات زندگی توجه شما را بیش از همسرتان به خود معطوف نکند!
زوج هایی در زندگی زناشویی موفق خواهند شد که بتوانند خواسته ها و انتظارات خود را به صراحت ( با در نظر گرفتن احترام) بیان کنند.
زوج های موفق قبل از ازدواج توقعات خود را مطرح می کنند و اگر توافق اساسی با هم ندارند، (مثلا مرد فرزند می خواهد ولی خانم مخالف است) می توانند به شروع یا خاتمه ازدواج به طور جدی فکر کنند. 
بعد از ازدواج این زوجهای موفق به طور منظم درباره انتظارات خود با یکدیگر صحبت کرده و اگر اختلافی میان آنان پیش آمد آن را به زمان دیگری موکول می کنند تا به توافق برسند.
بدانید؛ زوج های موفق یکدیگر را مرکز توجه قرار می دهند
برای اینکه یک زوج موفق باشید باید بدانید در زندگی باید همدیگر را دست کم نگرفته و به فکر خوشبختی خود و همسر خود باشید. معمولا افراد چند سال پس از ازدواج مانند سالهای اول به هم توجه نمی کنند. پس بهتر است قبل از زیر یک سقف رفتن یک قانون کلی برای توجه به همسرتان در ذهن و قلب خود قرار دهید. 
بدانید که اگر می خواهید زوج موفقی باشید باید، کارهای کوچکی نظیر اولویت قرار دادن نیازها و کارهای همسرتان و کارهای بزرگ مثل احترام به او و گوش دادن به حرف هایش را مد نظر قرار دهید.
برای زوج موفق بودن باید آویزه گوش خود کنید که همیشه و در هر حالی باید به همسر خود توجه داشته باشید و دل دادن به کار و سرگرمی و ورزش و سایر تفریحات زندگی توجه شما را بیش از همسرتان به خود معطوف نکند!
بدانید؛ زوج های موفق روشی برای حل اختلاف دارند
برای اینکه زوج موفقی باشید بهتر است بدانید که حتی اگر شما و همسرتان با هم یکی باشید باز هم گاهی پیش می آید که با نظر هم موافق نیستید و  این اختلاف و مخالفت در موضوعات خاص ممکن است باعث ناراحتی شما شود. نباید به اعتیاد، خشونت وبی محلی، تفریح با دوستان در هنگامی که همسرتان منتظر شماست رو بیاورید.
بدانید که زوجهایی موفق هستند که در مورد اختلافات خود با یکدیگر مذاکره می کنند تا به نتیجه ی عادلانه برسند. آنان از یکدیگر حمایت می کنند و در هنگام شنیدن نظر منطقی همسر خود غر نمی زنند!
بدانید؛ زوج های موفق با هم رشد می کنند
بی شک اگر می خواهید علاوه بر اینکه زوج موفقی باشید؛ زندگی موفقی هم داشته باشید باید بدانید که فردی که امروز به او بله می گویید و به عنوان همسر انتخابش می کنید در 10 سال آینده متفاوت خواهد بود. زوج ها هر دو در طول زندگی تغییر می کنند به ویژه در شرایط بحرانی و روزهای زندگی مانند زمانی که پدر یا مادر یا یکی از اقوام نزدیک خود را از دست می دهیم. برای زوج موفق بودن باید بدانید که لازم است تغییر کنید تا بتوانید روابط در حال تغییر خود را خوب مدیریت کنید!
بدانید؛ زوجهای موفق برای حفظ روابط می کوشند
برای زوج موفق بودن باید به طور منظم وضعیت زندگی خود را بررسی کرده و با هم صحبت کنید تا از شادی و رضایت هر دواز زندگی مشترک مطمئن شوید. اگر یکی یا هر دونفر آنها از شرایطی ناراضی باشند می کوشند تا مشکل را ریشه یابی و رفع نمایند.
بدانید؛ زوج های موفق فردیت خود اهمیت می دهند
برای اینکه یک زوج موفق باشید باید بدانید در زندگی باید همدیگر را دست کم نگرفته و به فکر خوشبختی خود و همسر خود باشید. معمولا افراد چند سال پس از ازدواج مانند سالهای اول به هم توجه نمی کنند
طبیعی است که بعد از ازدواج استقلال زوج ها کم می شود و اگر افراد فرزند داشته باشند روز به روز وابستگی آنها بیشتر می شود و گاهی افراد احساس خستگی می کنند.
برای زوج موفق بودن باید بدانید که حتی اگر به همسرتان علاقه وافر داشته باشید گاهی لازم است او را تشویق کنید تا همیشه «ما» نبوده و زمانی را برای خود داشته باشد و به کارهای مورد علاقه اش بپردازد تا دچار یکنواختی و رخوت نشود! کمک و درک متقابل شما در این زمینه ضامن بقای عشق شما و موفقیت شما در زندگی مشترک خواهد شد!
بدانید؛ زوج های موفق مشاوره را عامل موفقیت می دانند
در هر زندگی بالا و پایین هایی وجود دارند که زوجین شاید نتوانند خوب شرایط را درک کنند و این به سبب درگیر بودن در وسط ماجرا خواهد بود. اگر می خواهید زوج موفقی باشید بپذیرید که گاهی خودتان وسط میدان هستید و شاید جوانب ماجرا را خوب مشاهده نکنید! اینجاست که لازم است مشاوره را به عنوان کمکی برای موفق تر شدن خود انتخاب کنید. زوج های موفق با کمک مشاور در زمان های بحرانی می توانند زندگی و عشق خود را هر چه بهتر مدیریت کنند و کانون گرم خانوادگی خود را از گزند اتفاقات تکان دهنده مخافظت کنند.
پس قبل از اینکه بخواهید به انتخاب همسر فکر کنید؛ در نظر بگیرید که مهارت های زوج موفق بودن را در شخص خودتان نهادینه سازید تا در هنگام قرار گرفتن در کنار فرد دیگری به عنوان همسر نیازمند تمرین و ممارست بیش از حد در این زمینه نباشید. زوج های موفق از زمان مجردی آینده نگری زناشویی را در خود تقویت می کنند.