هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

پاسخ به معمای 37 ساله

پاسخ به معمای 37 ساله



هما السادات رضوی- الهام نصیر زاده| به گزارش هفته نامه افق کویر با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی خبرنگار ما به سطح شهر رفته است و از شهروندان خواسته تا نظر و پاسخشان را در رابطه با این پرسش که«چرا بعد از گذشت 37 سال شهرستان بافق و بهاباد نتوانسته یک فرد بومی این منطقه را به مجلس شورای اسلامی بفرستد؟ ارائه دهند.
«اکبرزحمتکش» 62ساله در این باره گفت: شاید ثبت نام نکردند یا قسمتشان نشده است.
صبری، 54 ساله و کارمند گفت: به خاطر اینکه مردم شهر همبستگی ندارند، حتی مردم بهاباد؛ البته در حق بافق هم ظلم شده است، چون جمعیت بافق کم است و مهریز و ابرکوه هم هستند برای همین نمیتوانند رأی بیاورند.
وی در پاسخ به این پرسش که«به نظر شما اگر داوطلبین به نفع یکدیگر کنار بروند هیچ تأثیری در روند کار خواهد داشت؟» افزود: صددرصد اگر به اجماع برسند و یک نفر در انتخابات شرکت کند؛ خیلی بهتر است تا چند نفر بیایند و رأی های هم را بکشند، بالاخره ما در شهر بافق یک نفر لازم داریم تا برود و نماینده مردم باشد.
خانی 47ساله پیرامون این پرسش گفت: چون بافق و بهاباد با هم نیستند برای همین هرگز رأی نمی آورند؛ اگر دو شهرستان باهم شوند، حتماً نماینده ای از ما به مجلس می‌رود، ولی وقتی لج می کنند و این وسط پنجاه درصد این طرف می کشند پنجاه درصد آن طرف، هیچ فایده ای ندارد و بافق و بهاباد هیچوقت آبشان به یک جوب نمی رود چیزی است که مشخص است. بافق و بهاباد اگر جمعیتش را روی هم حساب کنیم؛ اگر طرفدار یک نفر باشند رأی می آورند، در یکی از این دوره ها در سالهای گذشته یکی از بچه‌هایی که در جبهه با هم بودیم از مهریز با من تماس گرفت که به نماینده ما حتماً رأی بدهید، بنده تعجب کردم که چگونه شماره مرا پیدا کرده،ولی ما بچه های بافق و بهاباد هیچ تبلیغی نمی کنیم و مسخره یکدیگر هم می کنیم. درضمن نماینده باید بریز و بپاش، داشته باشد که بتواند کار کند برفرض یک نفر مسئول شهرداری شود و حتی بگوید من موتور شهرداری را استفاده نمی کنم، چون حلال نیست پس کاراییش قدر یک موتور هم نمی باشد؛ واقعاً باید اینقدر کار بکند که ارزش کارش بیش از این کار باشد، حتی بهترین بنز زیر پایش باشد.
وی افزود: بافق تعدادی معدن دارد و تعداد زیادی ماشین سنگین در جاده تردد می کنند. اینجا جاده اش دو بانده نشده، ولی بهاباد که ماشینی در جاده اش نیست را دارند دوبانده می کنند. خودم ساکن بافق هستم، ولی می بینم که همت بهابادی ها بیشتر است، حتی خیابانهایشان تمیز تر از ما می باشد روستاهای اطرافش منازل شیکی ساخته شده، بودجه آن را هم فقط از چادرملو می گیرند، ولی اینجا چندین معدن موجود است و وضعش اینگونه می‌باشد. 
شهروندی22ساله در این باره گفت: 4نماینده از بافق و یک نفر از بهاباد در این دوره شرکت کرده اند. رأی این منطقه نصف آراء به سمت بهاباد می رود در بافق هم بین 4 نفر تقسیم می شود، پس یک نماینده از مهریز یا جای دیگری انتخاب می‌‍شود، درضمن نماینده ای که از بافق برود قرار نیست کاری برای بافق بکند؛ مگر اینکه نماینده ای باشد که دو رگه باشد مادرش بهابادی و پدرش بافقی باشد و بتواند رأی بیاورد.
شهروند44ساله ای گفت: باید به اجماع برسند و افرادی که ثبت نام کرده اند به نفع یک نفر کنار بروند؛ اگر می خواهند از بافق نماینده به مجلس برود وگرنه هیچ فایده ای ندارد.
فلاح 27 ساله گفت: چون هیچوقت نشده چندنفری که کاندید می شوند باهم به نتیجه برسند تا یک نماینده فقط بماند و مردم به آن یک نفر رأی دهند، حتی نباید بگذارند به دور دوم کشیده شود، چون خیلی از بافقی ها دیگر رأی نمی دهند.
وی افزود: شاید افرادی که الآن کاندید شده اند از نظر ایده ای و عقیده ای خیلی ها قبولشان نداشته اند، ولی چون بافقی هستند خیلی ها رأی به آنها می دهند شخصاً شاهد کارهای کاندیدی که در یکی از ارگانهای شهر سمت داشت بودم و هیچ کاری نمی کرد. من قبولش ندارم، ولی بافق بزرگانی هم دارد که می شد آنها هم کاندید شوند و حضور پیدا کنند، ولی متأسفانه چنددستگی پیش آمده و باز هم (...) رأی خواهد آورد.
خانم س - 39ساله گفت: شخصاً رأی نخواهم داد، چون هیچ کار نخواهند کرد. قرارنیست فکری برای بی پولی مردم بکنند و می روند دنبال کار خودشان، فقط می‌خواهند رأی جمع کنند، خانواده من هم بامن هم عقیده هستند. 
حسین فتاحی فر، دبیر شاغل در آموزش و پرورش بافق و معاون آموزشی هنرستان تلاش گفت: به هر جهت نمایندگان بافقی مدت زمان زیادی است که ثبت نام می کنند و خودشان را در میدان حاضر می کنند و به نظر من عدم اتحاد و همدلی مردم بافق باعث شده نماینده ای از بافق به مجلس نرود. اگر در این دوره اتحاد و همدلی داشته باشند ان شاا... از شهرستان بافق ما نماینده ای در مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت و ما آرزومند این هستیم که امسال نماینده ای در مجلس شورای اسلامی داشته باشیم و بتوانیم به آرمانهای خودمان و نظام مقدس جمهوری  اسلامی برسیم.