هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

و خبرنگاران بهترین ‌ثبت کنندگانند

و خبرنگاران بهترین ‌ثبت کنندگانند



خبرنگاران ثبت کنندگان لحظه های تاریخی‌اند و شادی و غمها را بی کم و کاست ضبط می کنند و از مردم برای مسؤلین و از مسؤلین برای مردم روایت گری می کنند.

خبرنگاران برای درج یک خبر علاوه بر ایده در طرح موضوع و گاه موشکافی برخی مسایل مجبورند خود را در وادی مواجه شدن با بسیاری از سختی ها بیاندازد که شرح این قصه را معمولا در روزخبرنگار در صحنه هایی از تلویزیون یا یادداشتهای ایشان دیده و خوانده اید

اما شاید هیچ سختی ای برای یک خبرنگاری که صادقانه برای اطلاع رسانی زحمت می کشد دلسردی از نوع برخوردها نباشد آن هم اگر این دلسردی برگرفته از رفتار یک مسئول باشد آن هم یک مسئول ارشد که خود داعیه دار روشنگری و حتی انتقاد است.

اما آنچه موجب شده ما خبرنگاران افق کویر در این نوشته مصدع اوقات خوانندگان عزیز شویم سؤال اساسی مان از فرماندار شهرستان است که هرچه فکر کردیم دلیلی برای برخورد غیرمحترمانه اش هنگام پرسیدن سؤالمان در خصوص یکی از مسائل مهم شهرمان که براحتی رقم خورد و رفت!!! نه تنها پاسخی نشنیدیم بلکه با نوعی تحقیر جلو چندین مهمان شرکت کننده در اختتامیه همایش کویرنوردی در دانشگاه آزاد سنگ روی یخ شدیم.

برایمان سوال است که چرا فرمانداری که به خوبی سؤالتمان را می شنید هنگامی که نام روستای آریز و لحاظ نشدنش در سرشماری کشاورزی امسال را شنید اینگونه رنجیده خاطر شد و درب ماشینش را به هم زد که نزدیک بود دست یکی از خبرنگاران لای در گیر کند؟

مگر فرماندار بافق حافظ منافع بافق خصوصاً مرزهای جغرافیایی که به میمنت بی خیالی عده‌ای و زرنگی شهرهای همجوار هر روز دارد از آن کاسته می شود نیست و نباید باشد؟و مگر معاون سیاسی امنیتی استان که به یمن بافقی بودن بیشتر افتخار دیدنش در بافق را داریم نباید در این خصوص برای مردم شفاف سازی کند؟

اگر قرار بود سؤالات اساسی مردم توسط یک خبرنگار پرسیده نشود و فقط طرح سوالات کلیشه ای و به به و چه چه های معمولی مهم باشد چه دلیلی داشت سه ساعت برای اجازه مصاحبه با یک مسئول استانی و حتی شهرستانی !!انتظار بکشیم و بعد حضرات از سؤالمان عصبانی شوند؟

هرچند مطمئنیم این اولین و آخرین باری نیست که برخوردهای ناصحیح موجب آزرده خاطری خبرنگار می شود اما فرماندار و دیگر مسؤلان محترم باید بدانند پس از اتمام دوران مسئولیتشان در پست و سمتها این فقط خاطرات خوب و بد و عملکردشان است که برای مردم به یادگار خواهد ماند و خبرنگاران بهترین ضبط کنندگان خاطراتند.

خبرنگاران افق کویر

اکرم عباسی- راضیه بیگی