هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

ویژه نامه معلولین (شماره 4)

ویژه نامه معلولین (شماره 4)



مراسم بزرگداشت ایام ا... دهه فجر توسط جامعه معلولین بافق برگزار شد

15بهمن ماه همزمان با سراسر کشور، معلولین بافقی قبور مطهر شهدای انقلاب اسلامی را گلباران و عطرافشانی کردند.
به گزارش روابط عمومی جامعه معلولین بافق  مراسمی  به مناسبت بزرگداشت ایام ا... دهه فجر با حضور معلولین و خانواده هایشان , خیرین و حامیان معلولین، مسئولین شهرستان، در محل گلزار شهدای آستان مقدس امام زاده عبدا... در صبح روز اولین  پنجشنبه دهه مبارک فجر،همزمان با گلباران قبور شهداء در سراسر کشور برگزار کرد.
برنامه های این مراسم عبارت بود از : قرائت قرآن توسط یکی از معلولین (که حافظ چند جزء از قرآن کریم نیز می باشد) ،نواختن سرود ملی، شرح معلولیت و خوش آمدگویی توسط شاهپورزاده رئیس هیات مدیره جامعه معلولین بافق , سخنرانی استاد توانمند ، حجه الاسلام علیزاده درمورد انقلاب اسلامی ، وظایف حکومت اسلامی و مردم در قبال یک فرد معلول , اجرای سرود گروه همخوانی حرفه آموزان مرکز توانا , اهداء لوح تقدیر به معلولین موفق،خیرین حامی معلولین و مسئولین شهرستان که درزمینه های اشتغال زایی ومناسب سازی معابردر جهت شهر بدون مانع برای معلولین تلاش دارند.
در پایان قبور مطهر شهدای انقلاب اسلامی توسط معلولین،خیرین و مسئولین شهرستان گلباران و عطرافشانی شد.
 از امام جمعه محترم،فرماندار، شهردار،مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی،مدیر عامل معادن فلات مرکزی،خیرین ، بهزیستی شهرستان ، کلیه نهادها و دستگاه ها به جهت همکاری با این تشکل در راستای حل مشکلات معلولین ،کمال سپاس را داریم.
 
دیدار رئیس آموزش و پرورش بافق از جامعه معلولین شهرستان
 
به گزارش روابط عمومی جامعه معلولین بافق حاج اصغر رنجبر رئیس آموزش و پرورش بافق به همراه معاونین خود از جامعه معلولین دیدار نمود و از نزدیک با اهداف و فعالیتهای این تشکل آشنا شد.
در این دیدار شاهپورزاده رئیس هیات مدیره جامعه معلولین بافق ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی گزارشی از اهداف و فعالیتهای این تشکل و همچنین اطلاعاتی در مورد تعداد معلولین شناسایی شده و انواع طبقه بندی معلولیت ارائه نمود و خواستار همکاری آموزش و پرورش در زمینه فرهنگی و اطلاع رسانی مناسب درمورد معلولین در بین جامعه بزرگ فرهنگی شهرستان شد.سپس رنجبر (رئیس آموزش و پرورش) با ابراز خرسندی از این دیدار اعلام آمادگی نمود تا در تمامی زمینه هایی که امکان داشته باشد با جامعه معلولین همکاری نماید.
برخی از مفاد توافق شده در این جلسه به شرح زیر می باشد :
-1 شناسایی دانش آموزان معلول که تاکنون در بهزیستی پرونده برای آنها تشکیل نشده است.
-2تهیه بروشور از اهداف و فعالیتهای جامعه معلولین بافق و توزیع در سطح مدارس.
-3 تعیین رابط جامعه معلولین در مدارس.
-4 تشکیل جلسه هم اندیشی فرهنگی مدیران, مربیان پرورشی و مشاوران مدارس با رئیس هیات مدیره جامعه معلولین.
درپایان رنجبر و همراهان وی از مرکز حرفه آموزی پسران ذهنی بالای 15 سال توانای این تشکل دیدن نموده  و با اهداء هدایایی به حرفه آموزان آنان را مورد تفقد خود قرار داد و با فعالیتهای این مرکز آشنا شد.
 
طرح پلاک ویژه خودرو معلولین و مشکل پیش روی آن
 
طرح پلاک ویژه خودروی معلولین و مشکل پیش روی آن.
سازمان بهزیستی برای رفاه حال معلولین طرحی با عنوان پلاک ویژه خودرو معلولین را کلید زده است.
اجرای این طرح با همکاری بهزیستی،شهرداری،راهنمایی رانندگی و پلیس به اضافه 10می باشد.
تحت این طرح ،نصب پلاک های مخصوصی بر روی خودروهای معلولین بینایی و جسمی حرکتی با درجه معلولیت شدید و خیلی شدید متقاضی انجام شد و دیگر متقاضیان واجد شرایط نیز می توانند از مزایای این طرح بهره مند شوند تا این عزیزان بتوانند در مکان هایی که با نصب تابلو ویژه معلولین مشخص شده است توقف یا تردد نمایند.
 اهمیت مکان های مشخص شده از آنجایی است که در مسیر های پرتردد شهر و پارک ممنوع،واقع شده و بسیاری از ادارات،ارگانها و... در آنجا قرار دارند.
متاسفانه برخی ازافراد اقدام به توقف وسیله نقلیه در محدوده تابلوی توقف ویژه معلولین می نمایند و دیگر جایی برای پارک خودروی معلولین در محدوده مشخص شده نمی باشد ،لذا از تمامی همشهریان تقاضا داریم با رعایت قانون ،ما را در امر خدمات رسانی بهتر به اقشار آسیب پذیر جامعه یاری نمایند.
 
تحویل 110واحد منزل مسکونی به معلولین
 
واگذاری172 واحد منزل مسکونی به 
معلولین بافقی.
مسئول مسکن بهزیستی بافق: تا پایان سال جاری،172واحد مسکونی تحویل مددجویان و معلولین بزرگوار می شود. 
به گفته اکبریان، پروژه مسکن مددجویان بهزیستی بافق از سال 90 با 172 واحد،آغاز به کار نمود و با جلسه تو جیهی تحویل پروژه 40 واحدی یاس به مددجویان عزیز در مورخ 14بهمن به کار خود پایان داد.
وی درمورد شرایط لازم برای کسب این منازل گفت: مددجویانی می توانستند از این خانه ها بهره مند شوند که  حداقل 5 سال ساکن شهر و فاقد خانه بوده و ترجیحا معلولین با درجه معلولیت متوسط,شدید و خیلی شدید ، متاهل و مددجویان سرپرست خانوار در اولویت دریافت این خانه ها بودند.
وی مبلغ مورد نیاز برای ساخت هر خانه را بین 50 تا 60 میلیون تومان اعلام نمود که از این مبلغ 25 تا 30 میلیون تومان به صورت وام قرض الحسنه و 4 میلیون تومان به صورت بلاعوض و مابقی را آورده مددجو بیان کرد.
این مسئول با اعلام خبر اتمام پروژه مسکن شهری بهزیستی،در حال حاضر مسکن روستایی در دست اقدام می باشد.وی همچنین  افزود:افرادی که دارای شرایط ذکر شده دربالا باشند می توانند به دو روش زیر از یارانه (4 میلیونی در شهر و 6 میلیونی در روستا) استفاده نمایند:
-1خرید زمین و ساخت آن تا مرحله نازک کاری.
-2خرید خانه زیر 12 سال ساخت که پروانه آن به نام مددجو باشد.
 
اجرای گروه سرود حرفه آموزان مرکز توانا در جشن های دهه فجر
 
به گزارش روابط عمومی جامعه معلولین بافق گروه سرود مرکز حرفه آموزی پسران ذهنی بالای 15 سال توانا وابسته به جامعه معلولین بافق در جشنهای دهه فجر که در سطح شهرستان در حال برگزاری می باشد به اجرای سرود  پرداختند.
اجرای این گروه سرود که متشکل از تعدادی معلولین ذهنی تحت پوشش جامعه معلولین می باشند مورد استقبال و تشویق زیاد تماشاچیان قرار گرفت که این نشان دهنده توانایی های معلولین در انجام بسیاری از فعالیتهای مختلف اجتماع است و فقط نیازمند حمایت مسئولین و مردم برای شکوفاسازی استعدادهای معلولین در جهت اجتماعی شدن و درآمدزایی برای آنها می باشد.
 
 
تجلیل پرسنل جامعه معلولین بافق از پرستاران بیمارستان ولی عصر (عج)
 
به مناسبت روز میلاد باسعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار در صبح روز یک شنبه پرسنل جامعه معلولین و حرفه آموزان مرکز توانا در بیمارستان ولی عصر (عج ) بافق حضور یافته و با اهداء شاخه های گل به پرستاران خدوم و زحمتکش این بیمارستان از آنها تجلیل و تقدیر به عمل آوردند.
دراین بازدید که دکتر افشاری رئیس بیمارستان نیز حضور داشت شاهپورزاده رئیس هیات مدیره جامعه معلولین هدف از این کار را تقدیر و تجلیل از کادر درمانی و پرستاران خدوم و زحمتکش بیمارستان و تعامل بیشتر در زمینه خدمات رسانی به معلولین و افراد نیازمند دانست.