هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

وضعیت خطابه و منبر یزد راضی کننده نیست

وضعیت خطابه و منبر یزد راضی کننده نیست



به گزارش یزدی نیوز به نقل از ایلنا ، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن معزالدینی  در خطبه های نماز جمعه شهر یزد با اشاره به ادامه مذاکرات میان ایران و 5+1 گفت: امیدواریم تیم مذاکره کننده هسته ای در جوّی آرام تصمیمات درستی بگیرد و از حق نظام دفاع کند.
وی اظهار داشت: باید در این زمینه جو کشور را آرام نگه داریم، نه اینکه هر گروه و هر کسی این تیم را امر و نهی کند بلکه باید از آنها حمایت جدی نماییم. نگارش متن توافقنامه آغاز شده همچنانکه برخی اختلافات وجود دارد و این اختلافات در پرانتز گذاشته شده تا بیشتر روی بحث کار شود.
نواده شهید صدوقی با اشاره به انتصاب افراد جدید در شورای راهبردی خارجی کشور توسط رهبر انقلاب گفت: این امر نشان از این است که رهبری انقلاب شخصا مذاکرات را تعقیب می کند و  امیدواریم مذاکره کنندگان با این پشتوانه قوی، از مذاکرات سربلند بیرون بیایند.
اختلافات مربوط به زمان انتخابات است
معزالدینی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: باید دلهای خود را از کینه پاک کنیم و کینه ها را تبدیل به دوستی نماییم.  وی تصریح کرد: اختلاف سلیقه امری عادی در همه جوامع است و نبایدسلیقه ها تبدیل به کینه شود و رقابت برای دوران کوتاه در زمان انتخابات است و رفاقت برای دوران طولانی حیات و ارائه خدمات است.
وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران گفت: این شهید بزرگوار بازوی پر توان برای امام و نظام بود و جان خود را فدای اسلام نمود.
 وضعیت خطابه و منبر یزد راضی کننده نیست
معزالدینی با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: مسئله خطابه و تبلیغ امر حساسی است و اگر کسی به فن تبلیغ آشنایی نداشته بود، نتیجه معکوس می دهد.
وی با تاکید بر اینکه سازمان تبلیغات یزد باید کار کند و کادر سازی کند، افزود: بنده از وضعیت وعظ و خطابه یزد راضی نیستم و در این زمینه باید سازمان تبلیغات خیلی کار کند ولی نباید تبلیغات را دولتی کند.
نواده شهید صدوقی در این رابطه گفت: در آمریکا فرضاً اگر کسی بخواهد کشیش شود، بیش از دیگران تحصیل می کند چراکه خطابه و منبر رفتن "سرمایه" می خواهد. یزد، افرادی همچون آسید یحیی احمدآبادی، مرحوم مالمیری، وزیری و... داشته است و وضعیت امروز خطابه در یزد راضی کننده نیست.
آغاز هفته قوه قضائیه و صرفه جویی در مصرف آب
معزالدینی همچنین با اشاره آغاز هفته قوه قضائیه، کار قضات را بسیار حساس دانست و گفت: نقل است از معصوم که قضات 4 دسته اند که 3 دسته از آنان بعلت ضایع کردن حق مردم به جهنم می روند.
امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه بحران بی آبی در استان جدی است، گفت: باید همه دست به دست یکدیگر دهیم و در مصرف آب صرفه جویی کنیم؛ چراکه منابع آبی محدود است.
وی در پایان برای ملی پوشان تیم ملی فوتبال در برزیل آرزوی توفیق کرد.