هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

ورود و خروج 180 تریلی به فولاد بافق

ورود و خروج 180 تریلی به فولاد بافق



مدیرعامل مجتمع فولاد بافق با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰۰ نفر شاغل مستقل در مجموعه فولاد بافق فعال هستند، گفت: تا ۴۰ ماه آینده تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم و ۱۰ هزار نفر اشتغال‌زایی غیرمستقیم در مجموعه فولاد بافق ایجاد می‌شود. 
به گزارش هفته نامه افق کویر، سیدمحسن ابویی مدیرعامل مجتمع فولاد بافق یزد روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بافق و استان یزد، که به میزبانی مجتمع فولاد بافق برگزار شد، با اشاره به اینکه هسته مدیریت مجتمع فولاد بافق را رزمندگان جبهه و جنگ تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال جدید به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بر آن شدیم تا اقدام و عمل را در دستور کار خود قرار دهیم.
مدیرعامل مجتمع فولاد بافق با بیان اینکه می‌خواهیم خام‌فروشی که دغدغه اصلی مملکت است را به کالا تبدیل کنیم،  خاطرنشان کرد: مجموعه فولاد بافق در 450 هکتار زمین احداث شده است.
وی افزود: مجموعه فولاد بافق شامل کارخانه گندله‌سازی برای تولید 5 میلیون تن گندله، کارخانه فولاد ریخته‌گری با ظرفیت 5 میلیون تن، مجموعه انباشت و برداشت با ظرفیت 5 میلیون تن، کارخانه احیای با ظریفت 8 هزارتن، کارخانه نورد با ظرفیت 550 هزار تن، کارخانه نورد مجدد با ظرفیت 550 هزار تن، کارخانه آهک‌سازی 120 هزار تن در سال و مجموعه تفصیه آب، برق و گاز است.
ابویی با اشاره به اینکه کارخانه نورد میلگرد فولاد بافق با ظرفیت 550 هزار تن در سال است، تصریح کرد: این کارخانه با اعتباری بیش از 460 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی صد در صد راه‌اندازی شده است.
وی با بیان این مطلب که در حال حاضر 300 نفر شاغل مستقل در مجموعه فولاد بافق فعال هستند، عنوان کرد: نهایت تا 40 ماه آینده تعداد 2 هزار و 200 نفر اشتغال‌زایی مستقیم و 10 هزار نفر اشتغال‌زایی غیرمستقیم در مجموعه فولاد بافق ایجاد می‌شود. زمان برای ما حیاتی است؛ امید داریم هر چه سریعتر تسهیلات مالی به این مجموعه اختصاص داده شود. و با همکاری بانک ملت در این مجموعه پروژه بزرگ صنعتی را به سرانجام برسانیم.
مدیرعامل مجتمع فولاد بافق یزد بیان کرد: در حال حاضر روزانه 180 دستگاه تریلی ورودی و خروجی این مجموعه است و امید داریم در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری بیشتر برسیم.
ابویی با اشاره به اینکه در بحث تجهیزات مجموعه فولاد بافق تجهیزاتی را خریداری کردیم که بتوانیم شاهد کم‌ترین آلایندگی از سوی مجموعه باشیم، در رابطه با چگونگی جذب نیرو و پرسنل در حال خدمت مجموعه فولاد بافق ادامه داد: برنامه‌های آموزشی برای پرسنل در نظر گرفتیم که حداقل آن شامل کلاس زبان و الکترونیک است.
مدیرعامل مجتمع فولاد بافق یزد با بیان اینکه هدف ما از راه‌اندازی مجموعه فولاد بافق تنها تولید نیست بلکه فرهنگ‌سازی نیز هست بیان کرد: در این مجموعه در کنار هر پیشکسوتی ما 3 نخبه جوان داریم و مهندسین ما از باسابقه‌ترین افراد در جایگاه خود هستند.
ابویی با اشاره به بخش های مختلف فعال شده یا در حال احداث این مجتمع بیان کرد: بخشی از فعالیت ها در این مجتمع زیرساختی است که با احداث آنها همه زیرساخت‌های مورد نیاز تولید میلگرد، مقاطع و فولاد فراهم است.
مدیرعامل مجتمع فولاد بافق با اشاره به فعالیت های زیرساختی در این مجتمع اظهار داشت: مجموعه پست برق نخلستان، واحد تصفیه آب RO، واحد انباشت و برداشت واگن برگردان، انبارها و ... از زیرساخت‌های مورد نیاز این مجتمع بود که همه این واحدها به بهره برداری رسیده است.
ابویی با اشاره به اینکه کارخانه فولاد بافق، تحریم ها را دور زد، افزود: در اوج تحریم ها خط تولید نورد از آمریکا به ایران آورده شد ضمن اینکه بخش قابل توجهی از دستگاه‌ها و خطوط توسط مهندسان و جوانان داخلی راه اندازی و احداث شد.
وی با اشاره به اینکه ما در بهشت معادن کشور قرار داریم، اظهار داشت: نگرانی از نظر خوراک و ذخایر معادن نداریم و ما می‌توانیم خوب تولید و خوب صادر کنیم.
وی با بیان اینکه زمان برای ما حیاتی است تا پتانسیل‌ها هدر نرود، گفت: امید داریم به تسهیلات مالی دست یابیم و با همکاری و مساعدت بانک ملت در این مجموعه هرچه سریع‌تر این پروژه بزرگ را به سرانجام برسانیم.