هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

ورزش همگانی بانوان نیازمند فرهنگ سازی و بستر سازی بیشتر

ورزش همگانی بانوان نیازمند فرهنگ سازی و بستر سازی بیشتر



الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر، در این شماره به سراغ کارشناس ورزش امور بانوان در اداره ورزش شهرستان رفته و گفتگویی با وی انجام داده ایم.
افق کویر:  لطفاً خودتان را بطور کامل معرفی نمایید: 
رقیه قاسم زاده بافقی، متولد خرداد سال 1367 دارای مدرک کارشناسی تربیت بدنی و علوم ورزشی از دانشگاه الزهرا تهران و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی. بعد از دوران تحصیل و در حال حاضر به عنوان کارشناس ورزش بانوان و نایب رئیس هیئت والیبال شهرستان بافق در ادره ورزش و جوانان فعالیت می کنم.
افق کویر:  درباره سوابق ورزشی خود توضیحاتی بدهید:
در دوران کارشناسی عضو تیم فوتسال دانشگاه الزهرا و در مسابقات منطقه 1 تهران مقام دوم را کسب کردیم. در دوران کارشناسی ارشد هم عضو تیم فوتسال دانشگاه علامه طباطبایی بوده و در مسابقات منطقه 1 تهران مقام دوم را کسب نمودیم. دارای کارت مربیگری درجه 3 رشته های آمادگی جسمانی، والیبال، هندبال، تنیس روی میز و در زمان دانشجویی بازیکن (لیبرو) تیم دانشگاه الزهرا در مسابقات دانشگاه های سراسر کشور حضور داشتم.
افق کویر:  از مقام های بدست آورده بانوان بگویید: 
بانوان ما مقامهای زیادی کسب کرده اند که بصورت کلی می توان گفت: در مسابقات برون مرزی در رشته تیراندازی با کمان و در مسابقات کشوری حائز مقام در رشته های تیراندازی با کمان،کاراته، تنیس روی میز و هندبال و در استان یزد جزء شهرستان های برتر و مقام آور در رشته های مختلف ورزشی هستیم.
افق کویر: در حال حاضر در ادره ورزش و جوانان چند نائب رییس فعالیت دارند و ورزش بانوان در بافق در چه سطحی قرار دارد ؟
خوشبختانه از زمانی که مسئولیت ورزش بانوان رو به عهده گرفتم با حمایت مسئولین، ورزش بانوان چه در زمینه ورزش همگانی و چه در زمینه ورزش قهرمانی پیشرفت خوبی داشته است. در حال حاضر 20 نایب رئیس بانوان در رشته های مختلف ورزشی در هیئت های ورزشی با اداره ورزش و جوانان همکاری می کنند.
افق کویر:چه عواملی باعث پیشرفت ورزش بانوان بافق می شود؟
به نظر بنده می بایست فرهنگ سازی و بستر سازی بیشتری در زمینه ورزش همگانی بانوان صورت بگیرد و در زمینه ورزش قهرمانی کمک و حمایت بخش خصوصی و اسپانسر ها لازم است.
افق کویر:خاطراتی از در دوران فعالیت خود در رشته ورزشی والیبال را بیان کنید:
همیشه پیروزی ها خاطرات خوش و خوبی بر جا می گذارند.