هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

ورزش بافق حرف برای گفتن دارد

ورزش بافق حرف برای گفتن دارد



به گزارش هفته نامه افق کویر، یکشنبه هفته گذشته ، نشستی با حضور رئیس و نایب رییس هیئت های ورزشی شهرستان و مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان در سالن کنفرانس آهنشهر برگزار شد.
 رییس هیئت های ورزشی مشکلات خود را در رشته های مرتبط بیان داشتند. 
فتاحی، بخشدار بافق در رابطه با مشکل هیئت های ورزشی گفت: هیئتها مشکل خود را بیان کردند و عمده مشکل هیئت های ورزشی کمبود اعتبار است و هیئت ها کمتر در مورد اداره ورزش و جوانان صحبت کردند. بودن 3 تیرو در اداره ورزش و جوانان می تواند راهگشای معضلات و مشکلات ورزش باشد؛ وقتی ما مراجعه می کنیم به اداره ورزش و جوانان می بینیم که یک نفر باید کارت بیمه ورزشی را صادر کند و تلفن های مرتبط با اداره را جواب دهد و همه کاری را باید یک نفر انجام دهد؛ متأسفانه این خیلی خوشایند نیست برای اداره ورزش و جوانان؛ امیدوارم با جذب 1 الی 2 نیرو در اداره بتوان کارها را پیگیری کرد.
وی افزود: پول نداریم، ولی خوشبختانه افرادی در رأس هیئت ها هستند که می گوییم از لحاظ اعتبار خودشان از یک جایی تأمین کنند؛ متأسفانه زمانی که شما به عنوان مدیر کل انتخاب شدید اوضاع پولی بدتر شده است و همه دوستان از نظر اعتباری می دانند که اوضاع نامناسب است؛ ولی اگر تعاملات در کنار همدیگر برقرار شود؛ مطمئناً خیلی از مشکلات حل می شود؛ اگر ان شاء ا... به فوری و فوریت شورای ورزشی شکل بگیرد مطمئناً خیلی از مشکلات حل خواهد شد. هیئت های ورزشی در سال اگر بتوانند 10 الی 20 میلیون تومان دریافت کنند به آن ها کمک خواهد شد و حتماً باشگاه ورزشی آهن را هم حمایت خواهند کرد و می تواند راهگشای شهرستان باشد.
فتاحی تصریح کرد: هیئت های ورزشی اگر بخواهند تدوام داشته باشند نیازمند به حمایت هستند. ورزش ما به نتیجه خیلی خاصی نمی رسد جوان به مدت 4 سال کمتر یا بیشتر وارد ورزش خاصی می شود و زمانی که مشاهده می کند؛ هیچ نتیجه ای برایش ندارد؛ متأسفانه ورزش را رها می‌کند یا مسائل حاشیه ای را به وجود می آورد. اداره ورش و جوانان بافق سالن اجتماعات ندارد، حداقل یک جایی را به عنوان سالن اجتماعات در اداره ورزش و جوانان تعیین کنید تا 5 الی 10 نفر از مسئولین و رئیس هیئت ها بتوانند یک جا جمع شوند و در مورد ورزش تصیماتی بگیرند. 
در بخش دیگری مسعود شریعتی مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان یزد گفت: در رتبه بندی که در استان انجام می دهیم شهرستان بافق یا اول است یا دوم. با در نظر گرفتن خود استان در رتبه بندی شهرستان بافق دوم یا سوم است از همه جهتی؛ از نظر سرانه ورزشی، مقدار فضای ورزشی که در شهرستان ایجاد شده است، از نظر فعال بودن رؤسای هیئت های ورزشی، از نظر مقام آوری و تیم هایی که در لیگ های استانی وکشوری فعال هستند.
وی افزود: شهرستان بافق به ورزش پایه می‌پردازد و این رتبه بالایی دارد. با اصرار جواد عسکری و پیشنهاد وی عضویت در هیئت مدیره باشگاه را قبول کردم. فرقی بین ورزش شهرستان و باشگاه سنگ آهن وجود ندارد.  
شریعتی تصریح کرد: از زمان مدیریت من و از بد روزگار و حادثه ای که برای سنگ آهن پیش آمده و سنگ ارزان شده است. اوضاع مالی خوبی ندارد. نگذارید ورزش تعطیل شود، باید وقت بگذارید و برای راه رضای خدا و برای اینکه ورزشکار درست کنید ثوابش کمتر از حسینیه و مسجد درست کردن نیست، ما هر وقت بتوانیم جوانان را به طرف ورزشی بیاوریم کار الهی کرده ایم و واقعاً در جهت رضای حق تعالی قدم برداشتیم و زمانی که فرزند ما ورزشکار باشد پای بند به اخلاق ورزشی و اخلاق اسلامی باشد. قطعاً مسجدی هم می شود و ما باید اوقات فراغت بچه ها را درست پر کنیم، نزدیک به 320 هیئت شهرستانی وجود دارد؛ یعنی هر شهرستانی میانگین 36 هیأت داریم که 18 تا از هیئت ها فعال هستند و 25 هیئت نیمه فعال داریم. فرض کنید، هر شهرستانی 30 هیئت داشته باشیم که 10 شهرستان در استان یزد می باشد. 300 هیئت و 47 تا هم هیئت استانی داریم که اعتبار 800 میلیون که داشته ایم این مبلغ خورد می شود و مبلغ کمی به هیئت ها می رسد. هر موقع که مسیر ورزش متکی به اعتبار دولتی بوده شکست خورده است.
وی افزود: ما باید پایه ورزشی را محکم کنیم و ورزش روی پای خودش بایستد. زمانی که بخش خصوصی بتواند یک بخش کوچک از ورزش را اداره کند واقعاً جای خوشبختی و تشکر است. مدیران هیئت های ورزشی موفق می شوند که بتوانند از اسپانسرها و کمک دهنده ها در عرصه های مختلف استفاده ببرند. از همه سانس های خالی سالن استفاده کنید در کلان شهرها از 6 صبح تا 1 بعد از نصف شب یک ساعت سالن ها خالی نمی باشد و از ساعت 1 تا 5 صبح سالن ها را نظافت می کنند؛ اصلاً حداکثر استفاده از سالن ها و امکانات مان را نداریم و مدیریت این موضوع برمی گردد به روسای هیئت ها ما.
مدیر کل اداره ورزش و جوانان عنوان کرد: بافق توانمندی ها و امکانات زیر ساختی خوبی دارد و با اندک تلاش به نتیجه خوبی می رسد و در سطح استان به بافق نگاه دیگری است نه به علت اینکه مدیرکل بافقی است. در استان رقیب اصلی هستیم و با اندکی تلاش در منطقه و در کشور حرف برای گفتن داریم.
 وی اظهار داشت: همه رشته ها در بخش بانوان از حق خودشان نگذرند و سانس هایی در اختیار خانم ها گذاشته می شود و پر نمی شود بانوان سعی کنند از سانس ها و سالن ها استفاده کنند.