هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

ورزش بافـق نیـازمند وجـود سـرمایه گـذاران بخـش خصـوصی

ورزش بافـق نیـازمند وجـود سـرمایه گـذاران بخـش خصـوصی



الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر، توجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن در میان همه اقشار جامعه، به دلیل آثار سودمندی است که از این کار به دست می آید؛ چون ورزش مایه پرهیز از بیکاری، مبارزه با کسالت و تنبلی، افزایش توانایی های جسمی و روحی، شجاعت، سلامت جسمانی و فکری و نیز وسیله ای برای جمع گرایی و اجتماعی شدن است. خبرنگار ما به مناسبت 26 مهر ماه روز تربیت بدنی و ورزش و آغاز هفته تربیت بدنی گفتگویی با رضا نارگانی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بافق انجام داده است.
رضا نارگانی در پاسخ به این پرسش که برای هفته تربیت بدنی چه برنامه ای دارید گفت: این هفته فرصت مناسبی برای ارائه خدمات و آشنایی مردم و بخصوص نوجـوانان و جـوانـان شهرستان با ورزش و ترویج روحـیه شـادابی و فرهنگ ورزشی در نسل امروز است. به صدا درآمدن زنگ ورزش در مـدارس شهرستان، غبـار روبـی و عطـرافشانی گلـزار شهـدا، برگزاری یادواره شهدای ورزشکار شهرستان، برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی در رشته های مختلف، برگزاری کارگاههای آموزشی، تجلیل از مربیان و پیشکسوتان ورزش شهرستان، سرکشی از خانواده شهدای ورزشـکار، برگزاری همـایش کـوهنـوردی و بـرگـزاری هـمایش ورزش صبحگاهی و انجام مسابقات ورزشی در رشته های مختلف از مهمترین برنامه های این هفته می باشد.
وی در پاسخ به این پرسش که در طول دوره فعالیت تان در اداره ورزش و جوانان بافق چه فعالیتهایی صورت گرفته است افزود: در مدتی که افتخار داشتم در خدمت همشهریان عزیز باشم؛ سعی شد دو کار بطور همزمان انجام شود تا تأثیرات خود را در تمام بخش ها نشان دهد. کار اول اصلاح ساختارهای هیئت های ورزشی و همچنین ایجاد هماهنگی بین هیئتهای ورزشی، باشگاههای خصوصی و اداره ورزش و جوانان با هدف شکل گرفتن هم افزایی برای پیشبرد اهداف بود و کار دوم ایجاد هماهنگی بین نهادهای مسئول در شهرستان و استان در جهت توسعه و تکمیل زیر ساختهای ورزشی بود که در هر دو آیتم اتفاقات خوبی را در ورزش شهرستان شاهد بودیم که جا دارد در این خصوص از فرماندار ورزش دوست شهرستان و مدیر عامل شرکت سنگ آهن تقدیر و تشکر نمود. 
 
کار و تلاش در حوزه ورزش بانوان باید پویاتر باشد
 
رضا نارگانی در ادامه بابیان اینکه ایجاد و ساخت بزرگترین پیست موتور کراس کشور، احداث دو زمین چمن مصنوعی در روستاهای مبارکه و شیطور ، تکمیل و راه اندازی سالن 1200 نفره، ساخت ساختمان اداری و زمین چمن اختصاصی تیراندازی با کمان، ساخت سالن اختصاصی شمشیربازی، بازسازی خانه جودو ، ساخت سونا و جکوزی استخر لاله بافق ،جمع آوری آسفالتهای فرسوده مجموعه ورزشی تختی و زیرسازی این مجموعه، اجرای بتن ریزی بیش از 5هزار متر از مجموعه تختی ، طراحی و جانمایی مجموعه ورزشی 15هزار نفره فوتبال و اجرای کارهای اولیه، تکمیل و بازسازی زورخانه های سطح شهرستان بافق و ایجاد زمینهای ورزشی ساحلی از مهمترین اقدامات عمرانی در دولت تدبیر و امید بود تصریح کرد: هنوز جای کار در ورزش شهرستان زیاد است و بدون تردید در راستای ارائه خدمات به همشهریان تمام سعی و تلاش خود را خواهم نمود.
نارگانی همچنین برگزاری مسابقات ورزشی مختلف از قبیل دارت-فوتبال رومیزی-تنیس روی میز بین کارمندان ادارات سطح شهرستان اشاره نمود و گفت: توجه به ورزش کارکنان یکی از برنامه های اصلی ما بوده است امروزه دغدغه و تنش کارهای اداری بسیار بالا است و کارمند سالم کارمند مفیدی است برای سازمان.
رئیس اداره ورزش و جوانان در خصوص ورزش بانوان نیز گفت: ورزش بانوان برای ما به اندازه آقایان ارزش دارد و همان جایگاهی که برای آقایان در نظر داریم برای بانوان نیز قائل هستیم. کار و تلاش در حوزه ورزش بانوان باید پویاتر باشد تا شاهد رشد و توسعه ورزش این قشر باشیم. بانوان شهرستان دارای استعدادهای خوب ورزشی هستند که باید مورد حمایت قرار بگیرند.  
 
مهـمترین وظـیفه رئیس هیأت تأمین منابع مالی است
 
وی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر ورزش بافق در چه وضعیت و جایگاهی بسر می برد اظهار داشت: رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بافق با اشاره به حضور مبینا فلاح در تیم ملی تیراندازی با کمان و کسب مدال برنز جهانی در کشور آمریکا توسط این ورزشکار، کسب برترین تیرانداز با کمان کشور توسط سمانه رمضانپور، کسب مقام سومی امیرحسین عبداللهی پینگ پنگ باز بافقی در مسابقات کشوری، حضور تیم های تکواندو، والیبال ساحلی، هندبال و شمشیربازی شهرستان بافق در لیگ برتر کشور، درخشش رزمی کاران شهرستان در مسابقات کشوری، حضور رده های مختلف تیم های فوتبال شهرستان در مسابقات زیرگروه و لیگ سه کشور توسط باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ آهن، توجه به ورزشكاران مدال‌آور و حضور آنها در میدان رقابت، موجب ایجاد انگیزه برای سایر افراد جامعه و الگویی برای جوانان و نوجوانان خواهد شد و قطعاً با حمایت از این ورزشکاران می توان این افتخارآفرینی ها را در رشته های مختلف ورزشی تداوم بخشید .
وی رشد قابل توجه بیمه ورزشی در 6 ماهه اول سال و کسب مقام اول در برگزاری مسابقات و برنامه های ورزشی به مناسبت ایام ا... دهه فجردر سال95 در سطح استان کسب مقام سوم در بعد ورزش همگانی و کسب مقام سوم در بعد قهرمان پروری طبق ارزیابی اداره کل ورزش و جوانان در سطح استان را نشان از تحرک و پویایی ورزش در شهرستان عنوان نمود و گفت: برای اولین بار روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان روابط عمومی برتر استان شناخته شد و همچنین برای اولین بار از مسئول حوزه ورزش بانوان شهرستان بافق به دلیل فعالیت های خوب به عنوان برترین حوزه فعال استان تجلیل گردید که این نشان از پویایی و حرکت رو به رشد ورزش شهرستان در استان است 
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بافق در پاسخ به این پرسش که چرا اداره ورزش افرادی که هیچ سررشته ای در ورزش ندارند را به عنوان رییس هیئت انتخاب نموده و می نماید افزود:در هر شهرستان، هیاتی بنام هیات ورزشی شهرستان و بر اساس ضوابط و آئین نامه هیات ورزشی تشکیل می شود
   هیات ورزشی تشکیلاتی است که به منظور فراهم نمودن زمینه مساعد در جهت گسترش رشته ورزشی مربوطه و ایجاد انگیزه و نیز جذب احاد مردم به امر  ورزش و کشف استعداد ها و بالا بردن سطح مهارت های ورزشی بر اساس اصول و مبانی پیش بینی شده در اهداف فدراسیون و وزارت ورزش وجوانان ایجاد می گردد.
این هیات نماینده و جانشین فدراسیون ورزشی(هیات استان) مربوطه در شهرستان بوده که فعالیت های مرتبط در سطح شهرستان را با هماهنگی اداره ورزش وجوانان شهرستان و با رعایت کامل قوانین و مقررات مربوطه اجرا و نظارت می نماید.
رئیس هیات   بالا ترین مقام اجرایی رشته ورزشی مربوطه در شهرستان می باشد که از بین افراد آگاه به امور مدیریت و برای مدت معین به پیشنهاد رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان  انتخاب و به هیات استان معرفی و در صورت تأیید هیات رئیسه استان ابلاغ رئیس هیات توسط ریاست هیات استان صادر می گردد.
قطعاً رئیس اداره نیز در انتخاب خود وسواس هایی را به خرج می دهد؛ چرا که مهـمترین وظـیفه رئیس هیأت تامین منابع مالی در جهت پیشبرد اهداف هیات مربوطه است و ما سعی نموده ایم در شرایط اقتصادی موجود از رؤسای هیأتهایی استفاده نماییم که در زمینه تأمین منابع مالی هیأت، برگزاری کلاسهای مربیگری و داوری و آماده سازی زیرساختـهای مـورد نیاز هیات توانمند باشند و بتوانند مشکلات مالی خود را رفع نمایند؛ چرا که معتقدیم؛ اگر رئیس هیاتی قهرمان آن رشته ورزشی بـاشد و توانایی رفع مشکلات مالی هیأت خود را نداشته باشد نه تنها موفق نیست؛ بلکه باعث ایجاد رکود و عقب افتادگی هم خواهد شد. 
 
ورزش بافـق نیـازمند وجـود سـرمایه گـذاران بخـش خصـوصی
 
وی در پاسخ به این پرسش که علت اینکه گروههای ورزشی که در اداره ورزش فعالیت می کنند؛ زمانیکه به سمت باشگاه سنگ آهن که می روند پیشرفت بهتری دارند تا در هیئت چیست؟ تصریح کرد: از زمانی که بنده به عنوان مسئول ورزش شهرسـتان شـروع به فـعالیت نـموده ام جلـسات متعددی با مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی  سنگ آهن داشته ام و تعاملات سازنده ای فـی مابـین اداره ورزش و جـوانان، هـیأتهای ورزشی و باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ آهن انجام شده است، علیرغم اینـکه باشـگاه فرهنـگی ورزشـی سنـگ آهن یک بـاشگاه خصوصی است کمکهای مناسب و شایانی را به هیأتهای ورزشی کرده که جای تقدیر و تشکـر ازمـدیرعامـل شرکت سنگ آهن ، اعضای هیات مدیره و مدیرعامل این باشگاه دارد. 
به نظر من در حال حاضر ورزش بافـق نیـاز بـه وجـود سـرمایه گـذاران بخـش خصـوصی دارد کـه باشـگاه فرهنگی ورزشی سنگ آهن حمایت جدی و سرمایه گذاری اصولی را در ورزش شهرستان تا بحال انجام داده است. 
رضا نارگانی در پاسخ به این پرسش که مشکل سرویس اداره ورزش چه زمانی حل خواهد شد تا رییس هیأت ورزشکار را جهت مسابقات با خودرو شخصی اعزام نگرداند و حرف و حدیثی نباشد اظهار داشت: بحث ایاب و ذهاب و دیگر موضوعات مربوط به اعزام تیـمهای ورزشـی وظیـفه هیأت ورزشی می باشد و اگر ما تصمیم گرفتیم از رؤسای هیاتهای ورزشی استفاده کنیم که بتوانند از نظر مالی هیأت مربوطه را حمایت کنند به همین خاطر است. 
اگر شما به تغییراتی که در مدت مسئوایت اینجانب در هیاتهای ورزشی انجام شده نگاهی بیندازید مطمئناً به این نتیجه خواهید رسید که رؤسای هیاتهای تغییر یافته قطعاً در جذب و تزریق منابع مالی، تأمـین هـزینه های اعزام به مسابقات و تأمین سرویس ایاب و ذهاب موفق تر عمل کرده اند و ما در این هیأتها کمتر دچار چنین مشکلاتی هستیم. 
نارگانی در پایان صحبتهای خود اعلام کرد خوشبختانه با جلسات مختلفی که با اعضای شورای شهر و مجموعه شهرداری داشتیم با دید مثبت بسیار خوبی که در حال حاضر اعضای شورا دارند در آینـده نـزدیک در بحــث ورزشـی مـحلات و هـمچنین ورزشی شهرستان اتفـاقات بـسیار خـوبی رخ خواهد داد با اینکه جا دارد از شهردار خوب شهرستان نیز تشکـر کنـم که بـا ایجاد چنـد زمیـن چمن مصنوعی در نقاط مختلف شهر و همچنین زمینهای ورزشی موجود در پارک زیبای آبشار کار بسیار ارزشمندی انجام داده است.