هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

واگذاری 28/5 درصد لغو گردید

واگذاری 28/5 درصد لغو گردید



به گزارش هفته نامه افق کویر، سومین جلسه گزارش کارگروه مطالبات مردمی روز سه شنبه 19 اسفند در محل مسجد جامع بافق با حضور دخیل عباس زارع زاده نماینده مردم بافق، بهاباد، ابرکوه، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی، سید مهدی طلایی مقدم فرماندار و اعضای شورای اسلامی برگزار شد.
طرحی مثل فولاد به دلایل واهی به روی زمین نماند
حسن امیرزاده دبیر کارگروه در ابتدای این نشست گفت: تشکیل کارگروه مطالبات باعث شد سفرهای متعدد به تهران و مجلس انجام شود نمی توان در عرض چهار ماه تغییرات لازم و پیشرفت را داشت.
وی افزود: قطاری بوده و راننده آن تغییر کرده است با تدبیر و صبوری می توان کارهای ارزنده ای ارائه داد. حضور شما مردم باعث دلگرمی ما می شود یکی از مزیت های شورا و کارگروه این است که پا فراتر گذاشت و خارج از شهرستان پیگیری هایی را انجام داد.
امیرزاده با اشاره به مصوبات گفت: حجم کار و اتفاقی که در شهرستان رخ داده کاری بزرگی می باشد. فضای قریب 40 سال را نمی توان در هشت ماه جبران کرد. یکی از بحث های کار گروه در خصوص طرح های جوار معدنی است. سر سوزنی در این موضوع گذشت نمی کنیم؛ چرا که دو سال دیگر این رداء را باید روی زمین بگذاریم.
دبیر کارگروه ضمن اشاره به جلسه 9شهریورماه گفت: دوستان فولادی که در این جلسه حضور پیدا نکردند یادشان باشد چه استرسی در آن جلسه داشتند تا شهر آرام شود! در اولین جلسه ای که در خدمت استاندار(رییس جمهور استان) بودیم گفتند یا قول نمی دهیم یا آن را انجام خواهیم داد.
وی افزود: از فرماندار می خواهیم به عنوان مقام اجرایی در بحث طرح های معدنی؛ البته با توجه به مشکلاتی که هست سرعت عمل بدهند تا طرحی مثل فولاد به دلایل واهی به روی زمین نماند؛ اگر امروز طرح های جوار معدنی شروع شود در بحث اقتصاد مقاومتی و اشتغال پایدار در شهرستان گوش به حرف رهبری داده ایم. الگوی بحث کارخانه جوار معدنی را در شهرستان همجوار خودمان داریم و می توانیم طرح ها را با آن مقایسه کنیم.
آقایانی که جیب خالی دارند به سرعت می‌خواهند آن را با خاک معدن پر کنند
 در ادامه دخیل عباس زارع زاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: یادم نمی رود روزهای اوایل  نمایندگی ام گفتم اراده قطعی بر این است که اجازه ندهند مستعمره های استان اصفهان جایی سربلند کنند. از 8 طرح فولادی که دولت می خواست اجرا کند تنها فولاد بافق را به بخش خصوصی واگذار کردند.
نماینده مردم با اشاره به ذخیره بیش از یک میلیارد و نهصد میلیون تن گفت: دلیل مخالفت با گندله 5 میلیون تن این است که معتقدند ذخیره 137 میلیون تن است. ذخایر سنگ آهن و آنومالی ها، منطقه محوری جنوب استان یزد که به شهر زرند کرمان متصل است را بازنگری نمایند. بافق و استان یزد از قدیم تاکنون یک مشکل دارد و آن را به چشم نوکر دیده اند تا ذخیره ای باشد برای مناطق دیگر کشور. آقایانی که جیب خالی دارند به سرعت می خواهند آن را با خاک معدن پر کنند.
اگر ذخایر نداریم خاک بار کردن چیست؟!!
وی افزود: اخیراً به سرمایه گذار بافق پیشنهاد داده شد فولاد را بفروش یا جای دیگر آن را راه اندازی کن؛ اگر ذخایر نداریم خاک بار کردن چیست؟ از اول نمایندگی تا به امروز گفته ام چرا فکر جاده نیستید؟! لااقل برای راحتی کار خود جاده را هموار نمایید تا بتوانید راحت تر خاک را حمل کنید!!! .بافق برای همه مجوزهای کشور ذخیره دارد، اما برای تبدیل ذخایر به کنسانتره و گندله استعداد وجود ندارد. قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را.
نماینده مردم افزود: اگر ذخایر ضعیف است؛ چرا مجوزها را به چابهار، هرمزگان و خوزستان می دهید؟! اینجا مشکل را در چه می بینید؟ جیب را نمی توان پر کرد؟! در عیار و تناژ نمی شود جیب را پر کرد، ولی کور خواندید تا حالا تلاش کرده و با وزیر صحبت خواهم کرد. وزیر بادمجان دور قاب چین زیاد دارد و متأسفانه چیزی هم سرشان نمی شود. وزیر وزیر خوبی است ولی نمی گذارند.
 با احداث یک درمانگاه تامین اجتماعی دهان مردم را بستند
زارع زاده ادامه داد: معاون برای وزیر نوشته است: "اینجانب با تشخیصی که داده ام طرح را در بافق توجیه پذیر نمی دانم و توصیه نمی‌کنم. استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتمایی را امضا کرده و به پای آن ایستاده ام. با احداث یک درمانگاه تأمین اجتماعی دهان مردم را بستند. این درمانگاه در مهریز و ابرکوه هم ساخته می شود سنگ آهن هم ندارد.
سرمایه گذار 400 میلیارد تومان را در بیابان بافق ریخته است
وی افزود: یکی از مواردی که در مصوبه امضا شده 5/71 در صد بود. گفته شد بخش خصوصی می آید، سرمایه گذاری می کند، اما نیامد!!! اعتقاد دارند فولاد ابویی پیشرفت نداشته طرح های که هنوز چهار دیواری شده است و 2 درصد پیشرفت کرده با آن چهار شاخ نمی شوند. سرمایه گذاری که 400 میلیارد تومان را در بیابان ریخته و جیبب خود را در بیابان بافق تکانده است را در تنگنا می گذارند.
 در نشست رسانه ملی دروغ می گویند
 زارع زاده بیان کرد: جالب است خاک بافق را می برند چینی فن آوری کند ابویی نیز از چین فن آوری را تهیه نماید. آیا دهن کجی به رهنمودهای مقام معظم رهبری نیست؟! در نشست رسانه ملی دروغ می گویند. با توجه به صحبت های ابویی معاون وزیر در برنامه پایش فکری برای آیندگان این شهر باید برداشت. مردم بافق ارزش چشم تنگ های چینی را ندارند؟!! مردمی که خاک آفتاب را به جان خریدند کجا باید بروند؟! باید 5 میلیون تن گندله سه چاهون زده شود.  مدیر عامل شرکت سنگ آهن اگر این طرح را در زمان کوتاهی اجرا نکند،چون نقطه رابط مي باشد خیانت بزرگی به مردم بافق کرده است.
به مردم دروغ گفتن بدترین خیانت است
 وی ادامه داد: معلوم نیست من نماینده باشم و یا نباشم مدیر عامل شرکت سنگ آهن شما هم همین طور، اگر سر مردم را شیره بمالید و با مردم بازی کنید مردم شما را لعنت می کنند. به مردم دروغ گفتن بدترین خیانت است.دی نوزده و دی هفده مثل چادرملو در شرف غارت است و متعلق به بافق می باشد. مجوز 11 میلیون تن کنسانتره به اردکان داده شده در حالی که فاصله اردکان تا معدن چادرملو200 کیلومتر می باشد. گندله راه اندازی  می شود، اما مردمی که خاک در خانه و حلقوم و ریه های آنها انبار می شود حق گندله 5 تن را ندارند.
 باید تلاش کنیم فولاد بافق که حق بافق هست در بافق بماند
 نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ارباب های قدیم که کارشان غارت زمین های کشاورزی مردم بود از پای درآوردیم، اما متأسفانه عده ای دیگر جای آنان را گرفتند اینان با جان مردم طرف هستند. برخی مسئولین نیز در جلوی آنان مانند برق و باد دولا می شوند. باید تلاش کنیم فولاد بافق که حق بافق هست در بافق بماند.
 نمی دانم چه مشکلی با مردم بافق دارند
محمد رنجبر رییس شورای اسلامی شهر بافق در ادامه گفت: علیرغم تذکرات داده شده این زحمت را به خود نداده اند که در جمع مردم بنشیند، جای گله دارد.
وی ابراز امیدواری کرد: مسئولین صنعت و معدن به خود بیایند. مجموعه های فولاد و گندله احداث شود، متأسفانه صندوق تمام موارد مطرح شده را پذیرفت، اما روی قول خودپایبند نبود؛ نمی دانم چه مشکلی با مردم بافق دارند؛ امیدوارم در آینده گزارش مجوز فولاد کسری شفاف باشد.
وی افزود: نقد باید محترمانه باشد به گونه ای رفتار نشود که حرمت مسئولین زیر سؤال برود.
راه توسعه از همین جا می گذرد و بس!
صباغیان نماینده کارگران شرکت سنگ آهن بافق گفت: شهروندان این اهتمام را برای آینده خود می دهند دو ماهی یکبار وقت می گذارند تا در جلسات شرکت نمایند. راه توسعه از همین جا می گذرد و بس.
 واگذاری 5/28 درصد لغو گردید
وی افزود: بیان نمودن مسایل راه را روشن و هموار می نماید. پیشرفت طرح ها باید با درصد به مردم اطلاع رسانی شود. هدف جلسه نباید فراموش شود. مصوبه صورتجلسه لغو واگذاری 5/28درصد و 15 درصد از سهام شرکت سنگ آهن به مردم داده شود و طرح جوار معدنی نیز اجرا گردد؛ البته واگذاری 5/28 درصد لغو گردید. روبروی هم نباید ایستاد. نمی خواهند فولاد در بافق راه اندازی شود. با احداث کارخانه فولاد در بافق دیگر سنگ به طور خام به بیرون از شهر نخواهد رفت. مدیر عامل شرکت سنگ آهن بافق مکلف است با درصد گزارش پیشرفت را ارائه دهد. در صورتی که مشخص شود درصدها فرمالیته است بدون شک باید برود و اگر کار به نحو احسنت انجام شود از نیروی بومی خود حمایت می کنیم و پشت سر او محکم ایستاده‌ایم.
 اگر اقتصاد بافق پویا شود استان هم بهره مند می شود
صباغیان اظهار داشت: صندوق به کسی فروخته اند که جیبش خالی هست. ماهیانه 140 میلیارد تومان باید حقوق بازنشستگان خود را بدهدخواب نباید رفت باید شعار ما باشد. جوانان از پاتوق ها بیرون بیایند و الا چند سال دیگر باید زندگی را رها کنیم.
 نماینده کارگران عنوان نمود: به کجا بگوییم شهر معدنی صنعت ندارد! در بحث توسعه باید هم صدا باشیم؛ اگر نقدی دارید محترمانه بگویید بی احترامی به فردی نباید شود. شرکت های خصوصی به دنبال درآمد هستند و مهمترین عامل آن امنیت می باشد. حرف اول برای زنده نگه داشتن بافق صنایع جوار معدنی هست در بافق باید سعی کنیم وابستگی را از سنگ آهن کم کنیم؛ اگر اقتصاد بافق پویا شود استان هم بهره مند می شود.
 فضای آرام و متین با تعامل و همکاری رمز موفقیت در بافق هست
سید مهدی طلایی مقدم فرماندار بافق در پایان نشست اشاره ای به نام فولادابویی داشت و گفت: فولاد را با نام زیبای مجتمع فولاد بافق بشناسیم. فضای آرام و متین با تعامل و همکاری رمز موفقیت در بافق هست کمک کنید با هم صدایی شاهد راه اندازی طرح ها باشیم.