هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

واگذاری قطعی 28/5 درصد از سهام شرکت سنگ آهن بافق

واگذاری قطعی 28/5 درصد از سهام شرکت سنگ آهن بافق



به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر، نشست خبری نماینده مردم در مجلس با اصحاب رسانه جمعه هفته گذشته برگزار شد.
 30 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل جاده بافق- یزددر نظر گرفته شده است
 دخیل عباس زارع زاده در پاسخ به این پرسش که چرا هر روز برای جاده یک صورتجلسه و اعتباری در نظر گرفته می شود؟ گفت: خوشبختانه دو مرحله قبلی جاده با سرعت قابل توجه ای انجام شد، ولی مرحله سوم با کمبود تأمین اعتبار روبرو شد. پیگیری ها باعث شد 30میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به جلسات مکرر با مسئولین گفت: 6 جلسه با مدیر کل راه و شهرسازی یزد داشته و اعتراض مبنی این که چرا کار تعطیل است ارائه گردید. بعد از تأمین اعتبار حرکتی صورت نگرفت و دستگاه ها جمع شد و مقصر را پیمانکار دانستند. دو هفته قبل قول داده شد هفته آینده کار را شروع و تا آخر دی ماه به بهره برداری برسد که باز وعده آخر سال داده شد. اعتبار تأمین و مشکلی خاصی وجود ندارد.
وی افزود: گلایه دارم متأسفانه پیگیری را فرد دیگری انجام می دهد و ابا دارند نام او را ببرید و مانور را دیگران می دهند.
بحث گاز ارتباط زیادی با دولت کنونی ندارد
وی با اشاره به افتتاح گازگفت: دو شرکت با سرعت در شهر کار گاز رسانی را شروع کرده اند. زمانی گاز بافق اجرا شد که دولت قبل در کار بود.  اعتبارتأمین پیگیری لوله ها نیز انجام گرفته بود و خیلی ارتباط به این دولت ندارد شاهد این موضوع نیز امام جمعه شهرستان هست پیگیری هایی مکرری در این خصوص با پیله ور رییس سابق و فلاح رییس کنونی شرکت گاز انجام گرفت. امسال حداقل علمک گذاری تمام و مرحله دوم آغازخواهد شد.
بافق آتش زیر خاکستر است
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اعتراضات مردم بافق گفت: بحث سنگ آهن باعث سرعت کار شد. مظلومیت بافق نمود پیدا کرد و توجه ویژه ای معطوف گردید. مسئولین برای این که پاسخی مثبت به جریانات داده باشند به قضیه ها سرعت بخشیده این نیز جای تشکر دارد مردم نیز بزرگوارای نمودند. لازم است بگویم نباید مسبب اعتراضات را یک نفر دانست. مظلومیت های متراکم شهر باعث این روند گردید. اگر کسی بخواهد بگوید یک نفر یا گروه خاصی مسبب است اشتباه می کند.آتش زیر خاکستر در بافق هست و تا زمانی که پاسخ مثبت داده نشود امکان دارد این اتفاق بیفتد.
مسئولین فکر نکنید مردم به خواب می روند و سرد شده اند
وی ادامه داد: پرده برداری از اسرار بافق هنوز مانده، نسبت به جریانات که در شهرستان اتفاق می افتد با مدرک به مردم خواهم گفت. قسم خوردم به جز منافع مردم از چیز دیگر دفاع ننمایم. مصلحت اندیشی نکرده و نخواهم کرد. اشخاص اگر در مسیر خدمت مردم نباشند برای من ارزش ندارند. مسئولین فکر نکنید مردم به خواب می روند و سرد شده‌اند باید پیگیری خواسته بحق مردم بود.

 واگذاری قطعی 28/5 درصد از سهام شرکت سنگ آهن بافق
زارع زاده در ادامه به واگذاری قطعی 28/5 درصد اشاره و افزود: صورتجلسه نوشته و با فرافکنی که نماینده مردم باید پیگیری نماید از زیر بارشانه خالی کردند. متأسفانه کارگروه تضعیف شده و مرا به عنوان نماینده مجلس در جلسات دعوت نمی کنند. گاز اینجا افتتاح می شود به من که دوندگی کردم نامه مکتوب و دعوتنامه ارسال نمی کنند کار گروه مصوبه ای است که شخص استاندار به عنوان رییس تأمین و اعضای تأمین امضا نمودند، اگر صورتجلسات در استان و شهرستان شکل بگیرد و به آن اهمیت داده نشود مسلماً طرح های اعلام شده دروغ است.
به عنوان نماینده مجلس و مردم هیچ اعتمادی به آقایان ندارم
وی افزود: به عنوان نماینده مجلس و مردم هیچ اعتمادی به آقایان ندارم برای این که در اول کار با انداختن بار بر دوش دیگران و حذف مهره های مؤثر در این جریان حرکت های خلاف انجام می گیرد.
در شبکه یزد فقط از پیگیری های خود می گویند و این زنگ خطر است، اگر مردم احساس نمایند گروهی حقوق آنان را پیگیری می کنند فضا آرام خواهد ماند.
 دخیل عباس زارع زاده عنوان نمود: سرمایه گذارانی که در جلسه اول معرفی شده اند به بهانه خوراک و نبود امنیت دنده عقب می گیرند. مفهوم کار این است بزک اول حقیقت نداشته سنگ آهن اعلام کرده کار به کسی نداریم، اعتقاد دارم 4 هزار میلیارد تومان عدد کمی نیست که خود مجموعه خصوصی شده ای که متعلق صندوقی هست که هشتش گرو نه می باشد بتواند سرمایه گذاری کند.
مافیای فولاد خود را مالک مطلق فولاد می دانند
وی با اشاره به فراهم نمودن آب برای راه اندازی طرح های صنعتی بافق گفت: مجوز 300لیتر آب شورگرفته شد که در یزد پیگیری صورت نگرفت مجدد تقاضای 500 لیتر آب را برای بافق، بهاباد و خاتم نمودم. سؤالی در مورد فولاد بافق از وزیر دارم این است که بعد از فروختن فولاد چرا کار شکنی می شود سهمیه صورت نمی گیرد. مافیای فولاد فقط سه نقطه را به عنوان محور می بینند و خود را مالک مطلق فولاد می دانند.
 پرورش ماهی در بافق علاوه رقم مقرون به صرفه قابل کنترل نیز می باشد
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص پرورش ماهی تیلاپیا در شهرستان بافق گفت: متأسفانه ایده معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست تیشه به ریشه خود کفایی است می خواهند کشور را به سمت واردات سوق دهند. توان تولید شیلات درکشور وجود دارد، اما به دلیل این که سودهای به جیب آنان می رود کمر بستند تولید داخل را به هر نحوی هست سرکوب نمایند وی علنآً اعلام نمود تولید گندم در ایران مقرون به صرفه نیست.
وی افزود: منافع آنان در واردات تأمین می شود کشور را به سمت تعطیل شدن تولید داخل پیش می برند. پرورش ماهی در بافق علاوه رقم مقرون به صرفه قابل کنترل نیز می باشد. ادعا دارند در کویر قابل کنترل نیست، اما در واردات این ماهی از طریق کشتی و وسط دریا می توان کنترل کرد!!! این امر توهینی به خود و تجلیل از بیگانه است.
درخصوص واگذاری15 % سهم شرکت سنگ آهن صورت مسئله را پاک کردند
 وی همچنین در خصوص واگذاری15 % درصد از سهام شرکت سنگ آهن گفت: در هیچ مرحله ای نیست بحث آن هم مطرح نمی گردد صورت مسئله را پاک کردند.
 نماینده در دیدگاه آقایان هیچ جایگاهی ندارد
 دخیل عباس زارع زاده با بیان گلایه از مسئولین شهرستان افزود: چرا با تعطیلی مجلس هماهنگ نمی شوند؟ افتتاح گاز روز دوشنبه برگزار می نمایند بو دار نیست؟!!! سنگ آهنی نیستم که میلیاردر باشم. پول مفت در جیب من نیست، نمی توانم هر روز رفت و آمد کنم سه میلیون تومان حقوق می گیرم خرج زن و بچه ام نمی شود. نماینده در دیدگاه آقایان هیچ جایگاهی ندارد.
وی در پایان گفت: ای کاش ایران خبرنگاران پیگیری مثل شما داشت.