هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

واگذاری فولاد بافق و هرمزگان برای پرداخت یارانه

واگذاری فولاد بافق و هرمزگان برای پرداخت یارانه


گزارش کمیسیون اصل نود از انحرافات هدفمندی یارانه در بین سالهای 89تا92

 
کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گزارشی از انحرافات در اجرای قانون هدفمندی از تخلفات دولت در برداشت از درآمد های حاصل از فروش اوراق مشارکت میادین پارس جنوبی تا منابع حاصل از واگذاری طرح فولاد هرمزگان و بافق برای جبران کسری بودجه پرداخت یارانه نقدی پرده برداشته است.
به گزارش مهر، کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تخلفات اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را از سال 89 تا پایان سال 92 بررسی کرده است .
 این گزارش با اشاره به کسری بودجه در اجرای قانون هدفمندی از تخلفاتی که برای جبران این کسری بودجه در دولت دهم و یازدهم انجام شده  پرده برداشته است.
بر این اساس دولت 2 برابر مبلغ قانونی به صورت یارانه نقدی به مردم پرداخت کرده است.و برای جبران کسری بودجه خود از منابع بانک مرکزی،خزانه داری کل و بودجه عمومی برداشت کرده است.
برداشت از در آمد حاصل از فروش اوراق مشارکت طرح های توسعه فاز های میدان پارس جنوبی، برداشت از منابع حاصل از صادرات نفت خام، بخشی از منابع نقدی خوراک پتروشیمی ها ، منابع حاصل از واگذاری طرح فولاد هرمزگان و بافق از جمله اقدامات غیر قانونی دولت در جبران کسری بودجه پرداخت یارانه نقدی است.
این گزارش ضمن تأکید بر اینکه تخلفات در دولت یازدهم برای جبران کسری بودجه پرداخت یارانه‌های نقدی ادامه دارد تأکید می کند؛ دولت در زمینه افزایش قیمت و پرداخت یارانه نقدی مصرح قانون را رعایت نکرده است.
کمیسیون اصل نود ضمن ناعادلانه خواندن پرداخت یارانه نقدی به همه اقشار جامعه به صورت یکسان بر لزوم شناسایی گروه های هدف در راستای اجرای قانون بودجه سال 93 تأکید دارد.
این کمیسیون در پایان مراجع نظارتی و دیوان محاسبات را در عدم نظارت بر اجرای قانون هدفمندی برای جلوگیری از انحرافات مقصر دانسته است.