هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

واگذاری آنومالی D۱۹ از طریق مزایده قطعی شد

واگذاری آنومالی D۱۹ از طریق مزایده قطعی شد


ابریشمی خبر داد:

ماين نيوز| محمد ابريشمي در نشستي خبري با اشاره به اينکه برگزاري مزايده آنومالي D19 در اداره صنعت، معدن و تجارت استان يزد به مرحله امضا رسيده است، افزود: برنده اين مزايده در ادامه بعد از اخذ مجوزهاي محيط زيستي لازم و اکتشافات تفصيلي مي تواند بهره برداري در اين آنومالي را آغاز کند.

به گفته وي انجام اکتشافات تفصيلي، مطالعات فني و اقتصادي و اخذ مجوزهاي محيط زيستي در آنومالي D19 حدود 5 سال زمان مي برد و بعد از آن بهره برداري در آنومالي آغاز مي شود.

شرکت چادرملو تاکنون بارها درخواست واگذاري آنومالي D19 را به اين شرکت ارائه کرده است تا بتواند از طريق ذخيره اوليه 100 ميليون تني آن به حياتش ادامه دهد. با توجه به از بلوکه خارج شدن آنومالي D19 و برگزاري مزايده آن در آينده نزديک به نظر مي رسد چادرملو اصلي‌ترين مدعي دريافت اين محدوده سنگ آهني براي فعاليت در آن خواهد بود.

ابريشيمي همچنين در ادامه نشست خبري خود در پاسخ به سوال خبرنگار ماين نيوز درباره عملکرد چادرملو در سال 1393 و برنامه هاي توليد براي سال جاري توضيح داد: چادرملو سال قبل ظرفيت توليد 10 ميليون و 320 هزار تن کنسانتره و يک ميليون و 570 هزار تن دانه بندي داشت. کل کنسانتره توليدي به مصرف داخلي رسيد و دانه بندي نيز مخصوص کوره بلند بود که به دليل ريزش قيمت ها در بازار محصول توليد شده در شرکت دپو شد تا در شرايط قيمتي بهتري در بازار به فروش برسد.

به گفته مدير مجتمع چادرملو ظرفيت امسال توليد کنسانتره چادرملو 10.5 ميليون تن و دانه بندي 750 هزار تن پيش بيني شده است. همچنين قابليت توليد 120 هزار تن کنسانتره فسفر را نيز داريم.