هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

والدین بر سر دو راهی

والدین بر سر دو راهی



به گزارش هفته نامه افق کویر؛ امسال با وجود بیماری کرونا و دل نگرانی مسئولین از تشدید این بیماری در فصل زمستان، شنبه ۱۵ شهریور ماه سالجاری، اولین روز سال تحصیلی قرار گرفت. در این میان خانواده ها بر سر دو راهی فرستادن دانش آموزان به مدرسه قرار گرفتند.
در ادامه نظرات و دیدگاه های خانواده ها و معلمین که در فضاهای مجازی به اشتراک گذاشته شده است را می خوانید:
در ابتدا معلم مدرسه پیامی با عنوان" فرم رضایت نامه مدرسه را تهیه کردیم، ان شاء ا… در اسرع وقت به خانواده ها تحویل داده می شود و دانش آموزی که به مدرسه می آید، باید رضایت کامل والدین را داشته باشد" داخل گروه ارسال کرد؛ بلافاصله یکی از مادران پاسخ داد:" سلام؛ خسته نباشید! آموزش و پرورش؛ اگر مدارس را بازگشایی نموده، خودش باید مسئولیت سلامت دانش آموزان را بر عهده بگیرد؛ سپس والدین دیگر در تأیید گفته وی، او را مورد تشویق قرار دادند.
هر شخصی اختیار فرزند خود را دارد
در ادامه فاطمه، مادر یکی دیگر از دانش آموزان گفت: "هر شخصی اختیار فرزند خود را دارد، من فرزندم را به مدرسه نمی فرستم، یک سال دورتر دکتر یا مهندس گردد!"
مادر ۳۵ ساله دیگری در تأیید حرف وی گفت: "همسرم راضی نیست، در این اوضاع که آمار بیماری کرونا در بافق رو به افزایش است، فرزندم به مدرسه برود."
" اعظم" مادر یکی دیگر از دانش آموزان ادامه داد: "کاش کلاس دانش آموزان دبستانی آنلاین برگزار می گردید."
یکی دیگر از والدین گفت: " بچه ها از بس در خانه ماندند برای رفتن به مدرسه لحظه شماری می کنند، ولی باز هم نمی توان ذهن بچه ها را خواند؛ ای کاش هرچه زودتر این بیماری ریشه کن شود!
"طیبه" یکی دیگر از والدین در تأیید استیکر گریه و ناراحتی ارسال نمود.
سپس لیلا یکی دیگر از والدین گفت:"دانش آموزان در روزهای اول ذوق رفتن به مدرسه را دارند، بعد از مدتی با این شرایط جدید خسته می شوند."
مادر۳۰ ساله دیگری ادامه داد:" قبول دارم، شاید روزهای اول برای آشنایی با مدارس باشد، بعد آموزشگاه به صورت مجازی برگزار می گردد."
یکی دیگر از والدین درادامه افزود:"اگر آموزش به صورت مجازی برگزار گردید، ساعت آن باید به گونه ای تنظیم شود تا خانواده هایی که دو یا سه فرزند دارن با مشکل روبرو نشوند."
نسرین مادر یکی دیگر از دانش آموزان در ادامه گفت:" همسرم می گوید، فرزندم را، حتی یک ساعت هم به مدرسه نمی فرستم، اگر آموزش به صورت آنلاین برگزار گردید، درس بخوانند؛ حتی اگرقبول نشد، باز سال آینده در همین کلاس درس بخواند.
یکی دیگر از والدین افزود: مردم همه جا می روند؛ وقتی به مسجد و مدرسه می رسد، بیماری کرونا را بهانه قرار می دهند."
راضیه مادر یکی دیگر از دانش آموزان در ادامه گفت:" فرزندم را به مدرسه می فرستم به امید خدا و امام زمان(عج) انشاا… که اتفاقی روی نمی دهد؛ فقط باید شیوه نامه های بهداشتی را به فرزندانمان آموزش بدهیم.
«شکوفه» یکی دیگر از والدین گفت: فکر نکنم، بیماری کرونا آن قدر هم خطرناک باشد؛ اگر دقت کرده باشید صدا و سیما کربلا معلی را با آن همه جمعیت نشان می داد، لابد آنجا کرونا نیست!"
یکی دیگر از اعضای گروه گفت: من و فرزندانم اصلاً به کوچه و بازار نمی رویم، چطور می توانم فرزندم را حضوری به مدرسه بفرستم!"
بحث و نظرات همچنان در گروه ادامه داشت….
از گفته های والدین، اینگونه به نظر می رسد که برخی از خانواده ها اصلاً بیماری کرونا را جدی نگرفتند، در عوض برخی دیگر که به شدت از این بیماری ترس و واهمه دارند؛ حتی حاضر نیستند که فرزند خود را به مدرسه بفرستند؛ در حالی که هر دو گروه دل نگران آینده تحصیلی فرزندان خود می باشند.

معصومه غلامرضاپور