هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

هیچ کس پاسخگوی درد و دل ما نیست

هیچ کس پاسخگوی درد و دل ما نیست


هیچ کس پاسخگوی درد و دل ما نیست

جمعی از خانواده های ساکن مسکن مهر، روز چهارشنبه 10 اردیبهشت ماه همراه با فرزندان قد و نیم قدشان از پله‌های دفتر هفته‌نامه افق‌کویر بالا آمدند و گفتند: ما شانس نداریم به هرکجا که مراجعه می کنیم باید کلی پله را طی کنیم و از خبرنگار هفته نامه افق کویر درخواست کردند تا به مشکلات و درد دل آنان گوش دهد. در همین راستا خبرنگار هفته نامه افق کویر گفتگویی با آنها انجام داده است که در ادامه این گفتگو را می خوانیم:
زنی که خودش را ابراهیمی یکی از ساکنان مسکن مهر معرفی می کرد به خبرنگار هفته نامه در پاسخ به این پرسش که"علت حضور شما در دفتر هفته نامه چیست؟ چنین گفت: چندین سال است که برای صاحب خانه شدن به دنبال آنان دویدیم و حالا حدود 80 نفر ساکن آنجا شده‌ایم و مشکلات و سختی ها گویا نمی خواهد از ما دست بکشد؛ خودم طبقه سوم زندگی می‌کنم شما حساب کنید روزی 56 پله را بخواهی آمد و رفت کنی آیا دیگر توان و سلامتی برایت باقی خواهد ماند؟!!
وی ادامه داد: خانه های تحویل داده شده مثل قوطی کبریت هست؛ اگر بخواهیم درب بالکن را باز کنیم به جای هوای بهاری بوی گند فاضلاب را که در پشت خانه‌هایمان هست استشمام می‌نمائیم.
ابراهیمی افزود: فاضلاب مسکن مهر چه از کارخانجات و چه از مسکن مهر بافق به طور روباز در قسمت پشت منازل و روبروی بعضی بلوک های پشت قرار گرفته است. شب ها بچه‌هایمان از گزیدگی پشه و مگس خواب ندارند تا حالا سکوت کرده ایم و چنین شده؛ اما از امروز دیگر کوتاه نخواهیم آمد.
ابراهیمی ادامه داد: 5 میلیون تومان برخی از اعضا به مسکن مهر بدهی داریم تا زمانی که نتوانند اعتماد مردم و ساکنین مستقر در آن جا برای نصب آسانسورها جلب نمایند دیگر پول نخواهیم داد. چند سال است که به یک بهانه از مردم مبلغی دریافت کرده اند. گفتیم تعهد بدهید مابقی طلب را می دهیم آسانسور نصب می شود می گویند تعهدی نخواهیم داد.
وی تصریح کرد: اعضایی که بدون پارکینگ خانه ها را تحویل گرفته اند؛ بعضی تا به حال 19میلیون و 500هزار تومان و برخی 25 میلیون تومان پول پرداخت کرده اند همچنین 30 میلیون تومان وام به غیر از حق مشارکت آن باید به بانک مسکن بپردازیم؛ مگر خانه ای 73 متری قرار است متری چند برای مردم حساب گردد؟!!
ابراهیمی در حالیکه اشک در چشمانش حلقه زده بود گفت: هیچ کس پاسخگوی درد و دل ما نیست. محوطه پر از خاک است هنگامی که وسایل نقلیه از آن جا رد می شوند گرد و خاک تمام فضای آنجا را فرا می گیرد، هر پله ای که پا می گذارم از درد پا باید گریه کنم.
وی گفت: بنویسید من هر قدمی که برمی دارم نفرین می کنم؛ چون دیگر صبرمان تمام شده است؛ مسئولین هر کدام در آن جا خانه ای گرفته اند که حقشان نبوده و در خانه های دیگر خود با خانواده در آرامش زندگی می کنند و خانه مسکن مهر خود را اجاره داده اند؛ حرفی که می زنم با سند و مدرک می گویم. درب هایی که نصب شده وقتی آنان را ببندیم دیگر بازشدن آن درب با خداست. گفته ایم؛ چرا کاری برای مشکلات ما انجام نمی دهید می گویند: ما فعالیت خود را در مورد مسکن مهر انجام داده‌ایم پس حق الناس گردن نگیرید.
در ادامه زنی 24 ساله که تمایل نداشت نامی از وی برده شود ادامه داد: مدیریت مسکن مهر بافق به هیچ وجه درست نبوده است. مصالح از بین رفته است، می توانید بروید و از آن عکس بگیرید. پول توسط یک عده مردم که اکثریت کارگر هم هستند داده شده؛ ولی هیچ کس به فکر مصالح نیست. همین امروز به فرمانداری و شبکه بهداشت مراجعه کرده ایم. تنها ما مردمی نیستیم که از بابت فاضلاب آن جا ناراضی هستیم ساکنین خیابان عدالت نیز از این جهت شاکی می باشند.
فردی دیگر در حالی که صورت کودکش از گزیدگی پشه قرمز شده بود گفت: به ما می گویند پول نگهبانی و شارژ بدهید خودمان شاهد بودیم چندین مرتبه دزدی شده که نیروی انتظامی به آن جا مراجعه کرده است. موتور یکی از ساکنین را چندی پیش دزدیدند که بعد از چند روز پیدا شد؛ اگر خدمات دهی خوب انجام می شد ما هم بدهی و پول شارژ را با رضایت کامل پرداخت می نمودیم.
همچنین خانمی 34 ساله ساکن مسکن مهر گفت: دلم به حال افرادی می سوزد که 56 پله را باید کپسول گاز جابجا نمایند؛ اگر حال زنگ یکی از مسئولین آن جا بزنید و علت را جویا شوید خواهید شنید که می گویند: پولشان را نداده اند!!! قرار شد در آخرین مرحله که پول پرداخت می کنیم، نه میلیون باشد؛ چهار میلیون نقد پرداخت کرده ایم. وی افزود: سنگ‌آهن پولی را به حساب بانک کشاورزی واریز نمود تا اعضای مسکن مهر بتواند وام 5 میلیون تومانی دریافت نمایند و 9 میلیون تکمیل شود، عده ای این وام را دریافت کرده اند؛ ولی به علت این که شرکت سنگ‌آهن پول واریزی را از حساب برداشت کرده است؛ بقیه اعضای مسکن مهر دیگر نتوانستند وام را دریافت نمایند. حال شما بگویید یک کارگر ساده با حقوق و مزایای این چنینی چگونه می‌تواند تا 20 اردیبهشت ماه که پیام داده اند چک 5 میلیونی را پاس نمایید پول واریز نماید.
شایان به ذکر است بازرسین شبکه بهداشت برای بازدید مراجعه کردند و تصفیه خانه فاضلاب را تأیید ننموده اند. همچنین فاضلاب مسکن مهرکارخانجات که تصفیه نمی‌شود نیز مقصر است.
کارشناس از تهران برای انجام کار خواهد آمد
در پی اعتراضات ساکنین خیابان عدالت و مسکن مهر کویر بافق بر آن شدیم تا مشکل اساسی آنان که قرار گرفتن فاضلاب در محل سکونت هست را جویا شویم. به همین منظور در ابتدا گفتگویی با جواد فتاحی کارشناس و مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت شهرستان بافق انجام داد و پیگیری‌های آنان را در این باره جویا شد.
وی گفت: با فتاحی مدیرعامل مسکن صحبت‌هایی کردیم و بنا بر این شده است کارشناس از تهران بیاید و اقدامات لازم انجام شود.
در ادامه برای جویا شدن از روند این کار تماس تلفنی با محمدعلی فتاحی مدیرعامل مسکن مهر داشتیم که وی در پاسخ به این پرسش ، چنین گفت: قرار بر این بوده که کارشناس برای انجام کار از تهران بیاید. پیگیری‌های لازم صورت گرفته است و در هفته آینده کارشناس از تهران برای پیگیری خواهد آمد.
اکرم عباسی