هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

هویت رسانه به تیزبینی و مؤثر نوشتن یک خبرنگار، وابسته است

هویت رسانه به تیزبینی و مؤثر نوشتن یک خبرنگار، وابسته است



به گزارش هفته نامه افق کویر، 17مرداد ماه؛ روز خبرنگار، بهانه‌ای است برای شنیدن حرف‌ها و درد دل های خبرنگاران و فعالان عرصه خبر در شهرستان بافق، کسانی که پیوسته کارشان نقل قول و انتشار اخبار دقیق، صحیح و با سرعت به دیگران است. در این شماره به سراغ برخی از خبرنگاران شهرستان رفته و از آنها درخواست کردیم؛ تأثیرگذارترین گزارشی که طی سال های گذشته تهیه نمودند را برای خوانندگان این نشریه بیان کنند.
در ابتدا " محمدحسین تشکری" مدیرمسئول و صاحب امتیاز هفته نامه افق کویر در این باره گفت: صحبت از رسانه بدون توجه به نقش آفرینی خبرنگار بی معناست و هویت رسانه به تیزبینی و مؤثر نوشتن یک خبرنگار، وابسته است.
وی مهمترین مشکل خبرنگاران را عدم امنیت شغلی و مشخص نبودن منبع درآمد دانست و افزود: در این زمینه البته با دو گروه از خبرنگاران روبرو هستیم، یک گروه خبرنگارانی که به نوعی حداقل دستمزد را از دولت دریافت کرده که عمدتاً خبرگزاری ها هستند؛ هر چند این گروه هم مطلقاً درآمدشان متناسب با زحماتی که متحمل می شوند نیست! گروه دوم خبرنگاران پایگاه های خبری هستند که متناسب با نوع تعاملاتشان با ادارات، دستگاه ها و مراکز غیر دولتی به کسب درآمد می پردازند.
وی تصریح کرد: در مجموع همه خبرنگاران از لحاظ معیشتی دارای مشکلات اساسی هستند، بیمه و مسکن خبرنگاران هم از جمله مشکلات اساسی آنها است.
در ادامه " محمدعلی عبداللهی"، خبرنگار صداو سیما گفت: در حوزه اجتماعی یکی از تأثیرگذارترین گزارشاتی که تهیه نمودم «اهدا عضو پرستار بافقی» بود؛ چراکه این گزارش تأثیر بسزایی در زمینه ترغیب فرهنگ اهدا عضو در بین شهروندان بافقی داشت.
وی افزود: گزارشاتی از قبیل جاده، گردشگری، آزادی زندانیان، بچه های سرای رحمت و... از جمله اخبار تأثیرگذار در طی سالهای فعالیتم بوده است.
در ادامه "راضیه بیگی " خبرنگار پایگاه خبری بافق فردا، به صورت خلاصه به بیان برخی از گزارشات تأثیرگذار خود پرداخت و گفت: "اخراج کارمند خاطی پلی کلینک تأمین‌اجتماعی بافق"، "نیروی بازنشسته مأمور به خدمت نمی شود"، " ابراز بی اطلاعی رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان بافق از ضرب و شتم مربی بافقی"، "مشکلات کارگران معدن کوشک" و.... از مؤثرترین خبرهای درج شده در این سایت است.
"پریسا رجبی" خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ما خبرنگاران می توانیم تأثیرگذار بوده و با تهیه گزارش از بخش‌های مختلف باعث تحولی شگرف در آن بخش باشیم.
وی با ۶سال سابقه در عرصه خبرنگاری با بیان اینکه در حوزه مکتوب و تصویری فعالیت دارد افزود: سال گذشته حضور گردشگران در شهر بافق کمرنگ شده بود و کمپ های گردشگری صادق آباد، شن و شادن زیاد گردشگر نداشت؛ آذرماه همان سال؛ تصمیم گرفتم گزارش تصویری در رابطه با کویر بافق تهیه کنم.
" رجبی" در پایان اظهار داشت: بیشتر سعی دارم در باشگاه خبرنگاران جوان به اخبار و گزارش های اجتماعی بپردازم و بتوانم به پیشرفت شهر و حتی استان و کشورم کمک نمایم.

الهام نصیرزاده|