هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

هم اندیشی یا شاخ و شونه کشیدن!

هم اندیشی یا شاخ و شونه کشیدن!



جلسه هم اندیشی فرهیختگان بافق به " شاخ و شونه "برای هم کشیدن رسیده است! این آفتی است که اگر به همین نیم پتانسیل بافق، توجه نشود؛ باید فاتحه آن را خواند. تبادل افکار و تصارب آراء همه خوب است؛ اما توهین و اهانت به یکدیگر به هیچ روی جایز نیست؛ 
اینکه عده ای بنشینند و بر سر مسایل لاینحل بافق، چاره اندیشی کنند؛ بسیار بسیار عالی است؛ اما آنکه یکدیگر را به باد ناسزا و تمسخر بگیرند به عقل ناصواب و اقدامی در شأن، نیست! نگارنده در محلی نیست که زبان به نصیحت بگشاید و سخن را در باب پند و اندرز به پیش راند؛ اما از حیث آن که می داند طرفین هر دو به فکر آبادانی شهر هستند و هر دو به راه و طریقی هدفشان برون شد بافق،  از گرداب مشکلات است؛ چند جمله ای را اسائه ادب می کند:
-1 مجمع هم اندیشی در طول عمر خود؛ تاکنون نتوانسته به راهکاری عملی برای دور راندن مشکلات و معضلات بافق  دست یازد و این برای قشر فرهیخته و صاحب نفوذ در ارکان تصمیم گیرنده، بسیار بد و نادرست است.
-۲ گرچه مجمع هم اندیشی حکم مشورت برای مسوولان را دارد؛ اما تاکنون نتوانسته فرزند گوش به حرف نکن خود را رام کند؛ به گونه ای که حرف بزرگتر خود را آویزه گوشش کند و بر همان صراط و منهجی که این پدر می گوید، حرکت کندو هر جا که به بن بست رسید  طرح مسئله کرده تا پیران کارآزموده راه برون شد از ماجرا را به او برسانند.
۳ـ جهان در تغییر و تحول است و شهرهای اطراف با منابع انسانی و برخورداری از رانت قدرت، گوی امتیازگیری را از سایر شهرها می ربایند! بافق هم اگر نگوییم بیشتر از آنها نیست، کمتر هم نخواهد بود. اگر آنان منابع انسانی دارند ما هم در مقابل منابع مالی داریم که می توان آن را در راه توسعه شهر به کار برد! وجود معادن خود، به عنوان یک خزینه خدادادی است که باید از عواید آن در راستای توسعه بافق استفاده نمود و این نکته از چشم فرهیختگان نباید به دور باشد!
۴ - نکته آخراین که به رغم همه این حرف ها و گفته ها؛ همین قدر که افرادی را از دور و نزدیک؛ از خارج و داخل به دور هم جمع می کند، می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد به شرط آن که فقط به ذکر خاطره گویی و مرثیه سرایی بر وقت و فرصت از دست رفته سپری نشود که اکنون نه وقت گریه و ماتم است و باید همتی کرد و طرحی نو درانداخت تا همگان، به اندازه وسع خود، برنامه های مجمع را به پیش، برانند. هر چند که گاه شائبه آن که مجمع برنامه ایی ندارد به عینه محسوس هست!
محمد حسین تشکری 
مدیر مسئول و صاحب امتیاز