هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

همه دست به دست هم دهیم تا گره‌ای از مشکلات مردم را باز نماییم

همه دست به دست هم دهیم تا گره‌ای از مشکلات مردم را باز نماییم



حسین افضلی بافقی، مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) بافق در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار هفته نامه افق کویر با اشاره به این موضوع که کمیته امداد زیر نظر مقام معظم رهبری (مدظله) فعالیت دارد و وابسته به هیچ جناح و گروهی نیست گفت: خط ما خط ولایت می باشد. از هر جناح و گروهی که بخواهد از یتیمی دستگیری داشته باشد و به قشر محروم کمک نماید دست او را به گرمی می فشاریم، هچنین تقدیر و تشکر نیز از وی خواهیم داشت. خدای ناکرده  افراد خاصی که بخواهند در موقعیت های خاص از آب گل آلود ماهی بگیرند و ما را وابسته به جناح خواسته بدانند اعلام می کنیم کمیته حضرت امام(ره) مستقیماً زیر نظر ولایت فقیه می باشد و وابسته به هیچ جناحی نیست مگر خط ولایت.
مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) بافق افزود: سر لوحه کار کمیته امداد فرمایشات مقام معظم رهبری بوده که از شورای مرکزی ابلاغ و انجام وظیفه می نمائیم.
وی عنوان نمود: یکی از شرکت هایی که در این راستا کمک و همیار کمیته امداد بوده و هست، شرکت سنگ آهن بافق می‌باشد. مددجویان هر سال به پابوس آقا امام رضا(ع) می روند که هزینه این سفر پربرکت توسط شرکت داده شده در طول سال نیز مبالغی هنگفتی به این نهاد کمک می شود. این کمک‌ها در راستای تهیه جهیزیه، امور دانشجویان تحت پوشش، مسکن و سر فصل مختلف درمانی به کار گرفته می شود. افضلی تصریح نمود: جا دارد در همین جا از مدیر عامل شرکت حاج جواد عسکری تقدیر و تشکر کرده، چراکه وی همواره از هیچ کمک و همکاری با این نهاد کوتاهی نکرده است. توسعه مشارکت مردمی در بافق نیز قابل تحسین بوده، مردم بافق مردمی ولایی هستند. کمیته امداد بافق رتبه دوم استانی سال 92 را در رابطه با جذب کمک های مردمی دریافت نموده و بابت طرح اکرام ارباب رجوع نیز سال 92 رتبه دومی استانی در بین کمیته‌های امداد استان یزد و رتبه چهارم در بین ادارات شهرستان بافق را به دست آورد. جایگاه خوبی هست و این را می رساند که این نهاد با مردم و مسئولین همراه می باشد، امیدواریم این روند همیاری ادامه پیدا کند و از تمام پتانسیل های خوب موجود در شهرستان در راستای خدمت رسانی هر چه بهتر به قشر محروم و مستمند استفاده گردد.
حسین افضلی در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط کمیته امداد افزود: برای447 نفر طی نه ماه سالجاری آموزش بلند و کوتاه مدت جهت ورود به بازار کار ارائه گردیده است، وام اشتغالزایی حدود ده میلیارد و نهصد میلیون ریال پرداخت شده و تا آخر امسال این ارقام و تعداد افزایش خواهد یافت، وام کارگشایی نیز مبلغ یک میلیارد و یکصد و چهل و پنج میلیون ریال به افراد نیازمند پرداخت گردید و همچنین راه اندازی مراکز نیکوکاری دارالمهدی(عج) و حضرت امام حسین(ع) نیز در سطح شهر.
مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی‌(ره) بافق تصریح نمود:کمیته امداد با هدف این که خدمت را از مردم بگیرد و به مردم ارائه دهد تشکیل شده است و این مراکز بهتر می تواند در شناسایی افراد جامعه همکاری داشته باشند. افرادی که دارای توان مالی خوب هستند با افراد بی بضاعت توسط این مراکز به هم ارتباط خواهند داشت. افرادی در بافق می‌باشند که حامی 4 الی 5 یتیم هستند یادآوری می کنم، اگر کسی بخواهد یتیمی را عهده دار شود می تواند به کمیته امداد یا مراکز نیکوکاری مراجعه نماید، هیچ ثوابی بالاتر از این نخواهد بود، امیدواریم روزی بیاید که مستمندی در جامعه نباشد یک ارگان و یک دست نمی تواند متولی افراد بی بضاعت باشد همه دست به دست هم دهیم تا گره ای از مشکلات مردم را باز نماییم.
وی از مردم خواست دست یاری به کمیته امداد بدهند تا این نهاد بتواند قشر مستمند را یاری رساند. وی گفت: نگذاریم شبی در این شهرگروهی سر بی شام به بالین بگذارند.