هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

همایش«کتابخوان»،لذت مطالعه

همایش«کتابخوان»،لذت مطالعه



محمد علی قاسم‌زاده | اینکه در  این بی‌رونقی بازار کتاب و مطالعه همایش مانندی به نام کتاب خوان در بافق برگزار می شود و چند نفر علاقمند به مطالعه "نوشیده هایشان" از نوشته های یک نویسنده را در فرصتی اندک با علاقمندان به کتاب تقسیم کنند اتفاق کوچکی نبود که بتوان براحتی از کنار آن عبور کرد.
از زمان و مکان نامناسب برگزاری برنامه و تاخیر ۴۸ دقیقه ای مدیر کل کتابخانه های استان برای حضور در این برنامه که موجب شد حضار به همین میزان اتلاف وقت داشته باشند که بگذریم، می توان به این همایش کم مخاطب نمره خوبی داد و دست مریزاد و خدا قوت جانانه ای گفت به همه کسانی که در برگزاری این برنامه نقش داشتند خصوصا کتابخانه ای های عزیز و محترم.
هرچند یکصد و سی و دومین جلسه کتابخوان کشور در بافق از نظر تعداد افراد شرکت کننده که به علت کم بودن تبلیغات مناسب چنگی به دل نمی زد اما کیفیت جلسه به حدی بود که بتوان درباره اش وقت گذاشت و خواستار آن شد که از این دست جلسات البته بدون پیراهه های معمول آن هم پرتعداد در طول ماه یا سال برگزار شود.
مسلما اقدام همه کسانی که مطالعه کتاب و آماده سازی متنی مناسب برای ارائه چند دقیقه ای برای حضار را به عهده داشتند قابل تقدیر است و باید به همه آنها خصوصا نوجوانان در این زمینه تبریک گفت، اما به نظرم انتخاب مناسب یک کتاب باتوجه به روز برگزاری جلسه یعنی آغاز هفته دفاع مقدس توسط معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش بافق و پررنگ کردن حضور یک آزاده شهید بافقی در صفحات کتاب منتخب و از طرفی معرفی عالی و از همه اینها مهمتر اتصال صفحه نوشته ابتدایی کتاب به ماجرای سیدالشهدا (ع)که برداشتی بجا از آن نوشته بود نه تنها به حضار اجازه نداد در حالی که با لحن گوینده منقلب شده اند در بین کلام او را تشویق نکنند بلکه به من نیز اجازه نداد در این نوشتار از این هنر بیان و لحن گفتار سخن به میان نیاورم.
برپایی نمایشگاهی از تابلوهای مفهومی و ارزشمند درباره کتاب و مطالعه، توسط دوست هنرمندم آقای زعیمیان نیز تنوع و روح خاصی به محل برگزاری همایش داده بود که حیفم آمد از قلم بیاندازم.
امیدوارم این همایش الگویی مناسب برای جویندگان دانایی و آگاهی و مقدمه تشکیل جلساتی مستمر از این دست شود و روز بروز بر لذت مطالعه همه ما بیافزاید.