هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

هشت قدم تا جشنواره

هشت قدم تا جشنواره



در نشست خبرى که روز شنبه با حضور علی غیاثی، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامى استان یزد و جمعى از فیلمسازان به مناسبت دهمين جشنواره ملى فيلم کوتاه مستند رضوى برگزار شد؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت:   امسال دهمين دوره جشنواره رضوى را در سطح کشور و سومين دوره آن را در استان یزد شاهد هستیم. 
وی افزود: جشنواره امسال نسبت به سال پیش روند رو به رشدى داشته است؛ مجموعا 531 فیلم به دبيرخانه جشنواره رسیده است. وی ادامه داد: جشنواره در دو بخش فعالیت دارد؛ بخش اصلى و بخشی با عنوان سبک زندگى و مسايل خانواده. در بخش اصلى و داستانى 51 فیلم و بخش سبک زندگى 308 فیلم
 وی ادامه داد: بیشترین فیلم ها به ترتيب از استانهاى: تهران 135 حلقه، یزد 65 حلقه، خراسان رضوى 40 حلقه، اصفهان 37 حلقه، مازندارن 32 حلقه و سيستان و بلوچستان 29 حلقه می باشد. 
علی غیاثی گفت: یکى از کارهایی که امسال در جشنواره به عنوان کار نو پیشنهاد شده است، طرح هشت قدم تا جشنواره می باشد که در واقع یک زمینه و فضايى را آماده کرديم براى برگزارى جشنواره با توجه به اين که حضرت على بن موسى الرضا (ع)،امام هشتم ما شیعیان هستند، هشت قدم در اين جشنواره تعريف شده است: قدم اول 11 تيرماه در پخش فيلم با ديگران به کارگردانى ناصر ضميرى، قدم دوم پخش فيلم ات لاين به کارگردانى معين کريمى دينى در 30 تير، پخش چند فيلم کوتاه انجمن دفاع مقدس با حضور نقى نعمتى در 14 مرداد ماه، چند کارگاه آموزشى در ادامه اين قدم قرار هست برگزار شود، 24 تيرماه پايگاه اموزشى تصوير بردارى توسط روزبه رايگان، 2 مردادکارگاه اموزشى تدوين توسط عماد خدا بخش، 8 مرداد کارگاه آموزشى فيلم نامه نويسى توسط  هادى مقدم دوست،  9 مرداد کارگاه اموزشى کارگردانى توسط حميد نعمت اله قرار هست برگزار شود.
شایان ذکر است؛ در ابتدای این نشست خبری،  «توکلى» فيلم ساز زن و دبير اجرايى اين دوره جشنواره به معرفى هنرمندان و فیلمسازان که از استان تهران حضور داشتند، پرداخت.