هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

هزینه‌های درمان ناباروری رایگان می‌شود

هزینه‌های درمان ناباروری رایگان می‌شود



همشهري| مديرکل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، با اشاره به حدود سه ميليون زوج نابارور در کشور، از تلاش براي رايگان شدن هزينه‌هاي درمان اين زوج‌ها در سال جاري خبر داد.

دكتر محمد اسماعيل مطلق افزود: با پيگيري وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي اميدواريم که از سال 94 هزينه‌هاي درماني و دارويي زوجين نابارور رايگان شود.

وي همچنين با اشاره به اينکه بسياري از مشکلات در بحث ناباروري‌ها با آموزش و انجام اقدامات پيشگيرانه قابل درمان است، اضافه کرد که کارگروه ويژه‌اي در معاونت بهداشتي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي تشکيل شده تا نسبت به شناسايي عوامل و فاکتورهاي ناباروري اقدام کند.

مطلق افزود: رايزني‌هاي لازم با سازمان‌هاي بيمه‌اي و شرکت‌هاي دارويي براي زيرپوشش قرار گرفتن زوج‌هاي نابارور انجام شده است.

مديرکل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي همچنين از وجود شش ميليون نفر سالمند معدل هشت درصد جمعيت کشور خبر داد و ارايه خدمات و تکريم سالمندان را مهم دانست و افزود: در کنار آن بايد به نيازمندي‌هاي نسل جوان و افزايش باروري زوجين 18 تا 35 سال کشور توجه ويژه شود زيرا عواملي چون افزايش سن ازدواج و آمار طلاق در جامعه بسيار نگران‌کننده و نيز تهديدي جدي بر سلامت و جمعيت کشور است.

وي از تهيه و توزيع بسته‌هاي آموزشي و مشاوره‌اي براي گروه‌هاي مختلف جامعه بويژه جوانان و نوجوانان، زوجين جوان از سوي وزارت بهداشت خبر داد و گفت: اين بسته‌ها از سوي 57 دانشگاه علوم پزشکي کشور در حال توزيع است.