هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

هر کجا تولید آلودگی شد حتماً باید عوامل پالایندگی را ارتقاء داد!

هر کجا تولید آلودگی شد حتماً باید عوامل پالایندگی را ارتقاء داد!


هر کجا تولید آلودگی شد حتماً باید عوامل پالایندگی را ارتقاء داد!

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «سید محمد میرمحمدی» در دیدار صبح چهارشنبه 9 مهرماه با اعضاء شورای نظام مهندسی کشاورزی استان یزد که در دفتر استاندار برگزار شد، فلسفه امور مهندسی را، چند بعدی دیدن امور ذکر کرد و نظم را از جمله مشخصات نظام مهندسی دانست و افزود: ایجاد سازمانهای نظام مهندسی برای این است که مرجعیتی در حوزه مربوطه ایجاد شود و افراد فعال در این حوزه خاص برای مباحث مربوطه به این شورا مراجعه نمایند.
استاندار یزد افزود: نظام مهندسی کشاورزی استان باید بدان درجه از اعتبار و مرجع بودن برسد که کشاورزان برای رفع مشکلات و کسب مشاوره و مساعدت، به دلخواه و نه به اجبار به این سازمان مراجعه کنند.
وی خاطر نشان کرد: اگر کشاورز احساس کند که با تعامل با سازمان نظام مهندسی به منفعت بیشتری دست می یابد ، خود به خود رابطه خود را با این سازمان گسترش می‌دهد و در عملکرد نظام مهندسی هم باید مراقبت شود تا مبتنی بر افزايش درآمد ، افزايش ارزش افزوده ، بهبود كيفيت محصول، افزايش كمی و كيفی توليد و بسته بندی و بازار مناسب باشد.
میرمحمدی در بخش دیگری از این جلسه بر ضرورت افزایش تجربه و کار عملی برای فارغ التحصیلان کشاورزی استان تاکید کرد و سپس افزود: پيشنهادم اين است که با تعامل بسيار خوبی كه سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان با سازمان جهاد كشاورزی استان دارد، نظام مهندسی کشاورزی به سمت بدل شدن به یک نهاد مرجع در حوزه کشاورزی استان بدل شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان، دستاورد نظام مهندسی کشاورزی را افزايش و بهبود كيفی و كمی توليد و ارتقاء نحوه برداشت و بازاررسانی محصولات دانست و گفت: به عنوان مثال در بخش ارائه محصولات به بازار، سی درصد ضايعات داريم که رقم كوچكی نيست و نظام مهندسی کشاورزی می‌تواند با ورود به این بحث و انجام امور تحقیقاتی و پژوهشی و ارائه مشاوره لازم، این عدد را به نحو چشمگیری کاهش دهد و برای اينكه نظام مهندسی به این سطح از کارایی برسد بايد توانمندي‌های فنی، علمی و تجربی خود را به طرق مختلف به اثبات برساند.
وی سپس به اعضاء شورای نظام مهندسی کشاورزی استان سفارش نمود تا از راه هایی بهره ببرند که بتوانند به توانمندیهای خود برای درآمدزایی متکی باشند.
استاندار یزد در پایان با اشاره به لزوم رعایت مسائل زیست محیطی در فرایند عرصه های مختلف کشاورزی، معدنی و صنعتی، رعایت مباحث زیست محیطی را به تناسب آمايش سرزمين خواستار شد و خاطر نشان کرد: تمامی فعالیتها باید در راستای حفاظت از محیط زیست بصورت زنجيره ای همديگر را تكميل كنند و آسيب زننده نیز نباشند و هر کجا توليد آلودگی شد حتماً بايد عوامل پالايندگی را ارتقاء داد تا آلايندگی بوسيله پالايندگی كاهش و تعديل شود و شرايط متعادلی برقرار گردد. اين فرمول كلی حفاظت از محيط زيست است.
گفتنی است در این دیدار که با حضور «بابایی» معاون برنامه‌ریزی استاندار و «سجادی پور» رییس سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اعضای شورای نظام مهندسی کشاورزی استان به بیان گزارشی از عملکرد این سازمان و مسائل و مشکلات مربوطه پرداختند.