هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

نیمه خرداد پر حادثه

نیمه خرداد پر حادثه



به گزارش هفته نامه افق کویر، سعیدملک زاده رییس اورژانس 115 بافق پیرامون حوادث روی داده در نیمه دوم خردادماه سالجاری گفت: 41 مأموریت توسط پرسنل اورژانس 115 شهری و جاده ای انجام شده که از این تعداد 10 مأموریت تصادفی و 31 مأموریت، غیر تصادفی بوده است که 10 نفر از مصدومان تصادفات برای ادامه درمان به بیمارستان ولیعصر (عج) بافق اعزام شده اند.همچنین از موارد غیر تصادفی 17 مورد به بیمارستان اعزام و 14 مورد در محل درمان شده اند. 
وی افزود: شنبه 15/3/95 طی تماس تلفنی با مرکزاطلاعات اورژانس 115 بافق در ساعت 22:33 گزارش واژگونی خودرو سمند در کیلومتر 60 محور بافق_ یزد، بلافاصله دو کد امدادی از پایگاههای جاده ای مسجد ابوالفضل و اورژانس شهری بافق به محل حادثه اعزام شدند که 3 نفر از سرنشینان مصدوم شدند. مصدومین پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی توسط پرسنل فوریتهای اورژانس، به بیمارستان شهید رهنمون یزد منتقل گردیدند .ضمناً امنیت صحنه حادثه را پرسنل آتش نشانی بافق عهده دار بودند.
وی تصریح کرد: سه شنبه  18/3/95 در خیابان مهدیه تصادف خودرو پیکان روی داد که از جدول بالارفته و یک نفر دچار مصدومیت گردید. 
ملکزاده اظهار داشت: چهارشنبه 19/3/95مصادف با دوم رمضان 1437ساعت 20:06 تلفنها بصدا درآمد و همه گزارش تصادف یک اتوبوس با پراید و پراید با رهگذر کناره جاده در کیلومتر 20 محور بافق_ یزد را اطلاع دادند. صحنه حادثه بقدری برای مردم وحشتناک و هولناک بود که اطلاع دقیقی از تعداد مصدوم در صحنه به اپراتور اورژانس داده نمی شود. با این حال دیسپیچ 115 دو کد امدادی از اورژانس جاده ای مسجدابوالفضل و اورژانس شهری بافق به صحنه حادثه اعزام می کند. اورژانسیها با مرد میانسالی که با خاک و خون یکسان شده بود و در کنار جاده افتاده بود روبرو شدند و مصدوم بعد از انجام اقدامات پیش بیمارستانی توسط تکنسینهای اورژانس مسجد ابوالفضل(ع)، وی را با کد 115 شهری بافق به بیمارستان ولیعصر(عج) انتقال دادند. خوشبختانه سرنشینان پراید و اتوبوس آسیبی ندیده بودند. 
وی عنوان کرد: پنجشنبه 20/3/95ساعت 00:15 بامداد تصادف موتور سیکلت با اتومبیل همراه با سه سرنشین در بلوار انقلاب روی داد. مصدومین پس از انجام اقدامات اولیه توسط اورژانس 115 شهری به بیمارستان ولیعصر(عج) انتقال یافتند.
رییس اورژانس شهرستان بافق در پایان اعلام کرد: پرسنل اورژانس 115 شهرستان بافق ،محمد مهدی زینلی و حمید رضا محمد علیزاده ، برنده جایزه لوح تقدیر از طرف وزارت بهداشت و درمان در بیست و هفتمین مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) شدند.
 
آتش گرفتن کارگاه شیرینی پزی
 
محمد قاسمی رییس ایستگاه آتش نشانی بافق از چند فقره یگان مأموریت خود خبر داد.
وی افزود: شنبه 15/3/95 تصادف خودرو سمند در کیلومتر 60 محور بافق_ یزد روی داد، امنیت صحنه حادثه را پرسنل آتش نشانی بافق عهده دار بودند. 
وی تصریح کرد: پنجشنبه 20/3/95 آتش گرفتن کارگاه شیرینی پزی زعیمیان در بلوار امام خمینی(ره) روی داد که علت آن ترکیدگی شیلنگ کپسول گاز بوده که با اقدام سریع پرسنل آتش نشانی به موقع آتش مهار گردید. همچنین در همان روز آتش سوزی ضایعات در میوه فروشی ولیعصر(عج) روی داد که کارتن ها در قسمت انباردچار آتش سوزی گردید و تنها خسارت وارده به کارتن ها بوده است