هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

نگاهی به رویدادهای بافق در سال 93(اجتماعی - بخش بیست یکم)

نگاهی به رویدادهای بافق در سال 93(اجتماعی - بخش بیست یکم)



محمد حسین تشکری|
رویدادهای بافق را در سال 93 در هفته نامه افق کویر پی می گیریم با این عنوان: یکی از مشکلات صنایع بزرگ از جمله فولاد آب هست. این نعمت بزرگ خداوندی در برخی نقاط به وفور یافت می شود و در برخی جاها کیمیا است. استان یزد و شهرستان بافق به ویژه، نیازمند شدید این آب هست.در بافق مواد اولیه صنعت فولاد وجود دارد؛ اما آب کم! این اشکال بزرگ  همواره بوده است که چرا صنایع فولاد در جوار رودخانه ها؛ از جمله زاینده رود باید احداث شود ولی آب به سمت کویر نباید بیاید تا علاوه بر رونق صنعت فولاد، کویر تشنه هم سیراب شود.  خلاصه کرباسیان گفته است ما نمی توانیم آب را به مواد اولیه برسانیم؛ ولی می توانیم فولاد را در جوار دریا بسازیم. دیدگاهی غیر کارشناسی! چرا که مقرون به صرفه هست تا صنایع در کنار مواد اولیه خود ساخته شوند تا جایی دیگر!
کارخانه‌های جدید فولادی نزدیک دریا ساخته می شوند
کرباسیان: رییس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) گفت:کارخانه‌های فولاد باید نزدیک دریا ساخته شوند و به همین دلیل درنظر است تا در مناطق نزدیک به خلیج فارس و دریای عمان واحدهای تولید فولاد ساخته شوند.
به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مهدی کرباسیان با بیان اینکه کارخانه‌های فولاد نیاز مبرم به آب دارند، اظهار داشت: برای کمبود آب باید تمهیدات مناسبی اندیشیده شود که یکی از تمهیدات می ‌تواند استفاده چندباره از آب در کارخانه‌های فولادی باشد.
وی بر لزوم مکان‌یابی صحیح برای اجرای طرح‌های فولادی تأکید کرد و افزود: ایران خاستگاه و پایگاه توسعه‌ای صنعت فولاد است و دولت نسبت به سرنوشت مجموعه‌های فولادی بی‌تفاوت نیست...!
افق کویر را پی می گیریم با این مطالب: 
جاده یزد- بافق کم عرض و خطرناک است، در روز تولد امام رضا(ع) از آقا خواستم تا مرا برای زیارتش بطلبد، استاندارد آمبولانس و ناوگان کشور نسبت به وضعیت موجود و تحریم امکان پذیر نیست، چرا گربه معدن خور دور نمی شود؟، بافق در بوته امتحان، دولت با سازمان خصوصی سازی برخورد کند، برای تیلاپیای بافق حرف درآوردند و این ماهی خطر ندارد و مزیت اقتصادی دارد، سرگذشت کتیرایی ها، خانه تکواندو در شهرستان بافق ایجاد شود، آیا جاده سازی مهم تر از کمک به یک گاوداری نیست، برش لباس مراسم شیرخوراگان و خیمه های امام حسین (ع) توسط خدام  حرم رضوی...!