هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

نگاهی به رویدادهای بافق در سال 93(اجتماعی - بخش بیست و سوم )

نگاهی به رویدادهای بافق در سال 93(اجتماعی - بخش بیست و سوم )



محمد حسین تشکری|
رویدادهای بافق را در سال گذشته پی می گیریم با این خبر کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در باره " واگذاری فولاد بافق و هرمزگان برای پرداخت یارانه" 
واگذاری فولاد بافق و هرمزگان برای پرداخت یارانه
 کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گزارشی از انحرافات در اجرای قانون هدفمندی از تخلفات دولت در برداشت از درآمد های حاصل از فروش اوراق مشارکت میادین پارس جنوبی تا منابع حاصل از واگذاری طرح فولاد هرمزگان و بافق برای جبران کسری بودجه پرداخت یارانه نقدی پرده برداشته است.
به گزارش مهر، کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تخلفات اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را از سال 89 تا پایان سال 92 بررسی کرده است .
 این گزارش با اشاره به کسری بودجه در اجرای قانون هدفمندی از تخلفاتی که برای جبران این کسری بودجه در دولت دهم و یازدهم انجام شده  پرده برداشته است.
بر این اساس دولت 2 برابر مبلغ قانونی به صورت یارانه نقدی به مردم پرداخت کرده است.و برای جبران کسری بودجه خود از منابع بانک مرکزی،خزانه داری کل و بودجه عمومی برداشت کرده است.
این خبر مقصر اصلی را همان مراجع نظارتی و دیوان محاسبات دانسته که نظارت کافی بر اجرای قانون هدفمندی برای جلوگیری از انحرافات نداشته اند؛ اما این که چه فرد و یا چه افرادی باید پاسخگو باشند و احیانا باید محاکمه شوند، چیزی قید نشده و تاکنون هم خبری هم بر روی خروجی خبرگزاری ها در این باره نیامده است و یا لااقل به چشم نیامد!  
آه از نهاد بافقی‌های متقاضی انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان درآمد!
خبر بعدی این که " زمانی که دفترچه‌های انتخاب رشته کنکور سراسری سال 93 توسط داوطلبان بافقی مشاهده شد به یکباره، شوکی عجیب آنها را فرا گرفت. حرف و حدیث های معدن و واگذاری آن به قدرت های معدنی از یک طرف و حوادث و اعتراضات سنگ آهن از سوی دیگر همه و همه موجب شد تا این شائبه قوت بگیرد که نکند اینجا نیز حق بافقی پایمال شده است. «حسینی» یکی از داوطلبانی که دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری سال 93 را تهیه کرده بود وقتی به صفحه «عناوین بوم ها و مناطق در استان یزد» رسید؛ مشاهده کرد مقابل مناطق مجاز برای بافق و بهاباد؛ اسم شهرستانها و مناطق «اشکذر، میبد، زارچ، صدرآباد و ندوشن» درج شده است؛ یعنی ساکنان این شهرها فقط می توانند برای خدمت در بافق و بهاباد رشته های دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کنند. خبرنگار هفته نامه افق کویر برای آگاهی خوانندگان عزیز از این مسئله گفتگویی با "علی اصغر رنجبر بافقی"، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافق انجام داد که وی ضمن تأیید این مسئله گفت: به اشتباه این مسئله در تایپ دفترچه رخ داده است و متأسفانه کنترل نهایی صورت نگرفته است.
بوی گاز می آید
علیرضا غریبی در گفتگو با مهر با اشاره به راه اندازی ۱۰ طرح جدید گازی پیش از فرا رسیدن زمستان سال جاری، گفت: در حال حاضر آخرین مراحل راه اندازی و بهره برداری از ۱۰ پروژه خطوط لوله فشار قوی گاز و تاسیسات تقویت فشار گاز در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اعلام اینکه امسال بخشی از خط لوله دهم سراسری به طول تقریبی ۱۰۰ کیلومتر راه‌اندازی خواهد شد، تصریح کرد: تکمیل و بهره‌برداری بخشی از خط لوله ششم سراسری، خطوط لوله جدید انتقال گاز ۳۶ اینچی در جنوب اصفهان و خطوط لوله گاز در منطقه بافق در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.
هفته نامه افق کویر را با این مطالب پی می گیریم: 
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و سنگ آهن چاه گز مشتری جدید تالار صادراتی بورس، علم و دانش بالاترین سرمایه برای نظام و حکومت، تحویل اولین کارت الکترونیکی شهروندی به ورزشکار بافقی، مردی از جنس پاکی ها رفت، موافقت وزیر با احداث جاده گزوییه، مهر مهربان آمد با کمی تندتر،عده ای زالو به جان معادن افتاده اند، بانوی تیرانداز بافقی از مشکلاتش می گوید، ورود اولین ترانس 150 تنی پست برق به فولاد بافق و غیره.