هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

نگاهی به رویدادهای بافق در سال 93(اجتماعی - بخش بیست و دوم)

نگاهی به رویدادهای بافق در سال 93(اجتماعی - بخش بیست و دوم)



محمد حسین تشکری|
مزایده ها در یکی از معادن سنگ آهن کشور، در انحصار عده ای انگشت شمار 
این تیتر یک هفته نامه افق کویر بود در تاریخ یکشنبه 30 شهریورماه 1393؛ مشروح خبر این که " محمد علی مددی"عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ابعاد جدیدی از رانت در یک معدن سنگ آهن را افشا کرد و گفت: خبر موثق دارم که مزایده‌ها در یکی از معادن سنگ آهن در انحصار عده‌ای انگشت‌شمار است و سنگ‌آهن را به قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت جهانی به این افراد واگذار می‌کننند. "  نماینده میانه  گفته بود هیچ گونه نظارتی بر عملکرد این مدیران وجود ندارد و طرح سوال کرده بود که  " به راستی امکان دارد این اتفاق بدون همدستی یک باند بزرگ اتفاق بیفتد؟ حتی اگر یک درصد این مطالب هم درست باشد، کافی است تا تیم حقوقی، حسابداری، مدیریت و تمامی دست اندرکاران مورد بازخواست قرار بگیرند." 
به هر حال، اعمال نفوذ در برگزاری این مناقصات و مزایدات، تاکنون بسیاری را روانه زندان کرده است و متاسفانه هنوز درس عبرتی برای متخلفین نشده است!  
پیشرفت 78 درصدی بزرگراه رفسنجان- بافق
این هم خبری به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان است که" کارآموزیان" گفته است :"پروژه راه رفسنجان- بافق 78 درصد پیشرفت داشته است"؛ ولی اگر سفری به سمت کرمان داشته باشید، تا روستای "دقوق آباد"، فقط پل های آن ساخته شده است و خبری از آسفالت نیست. جالب این که هیچ تابلویی هم در این مسیر نمی بینید که انتهای این جاده خاکی به کجا می رسد. انشاا... بخشدار مرکزی بافق اتمام جاده بافق – نوق یا رفسنجان را در دستور کار خود قرار داده و با رایزنی، از طرف کرمانی خود هم بخواهد تا آنها هم اقدام موثری انجام داده و جدیت داشته باشند.
استقرار متخصصین تمام وقت تا 15 آبان ماه در بافق
خبر دیگر این که فرماندار بافق، سید مهدی طلایی مقدم در جلسه شورای اداری شهرستان بافق، به تاریخ شنبه 29 شهریور ماه  گفته بود که "درخصوص بحث 5/28 درصد، دولت آن را به شهرستان و استان و سرمایه گذاران بومی تفویض کرد. در ضمن سرمایه گذاران دیگری خارج از شهرستان و استان هستند؛ پیشنهاداتی نیز مطرح شده است که در حال بررسی است؛ از جمله شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی کشور (شستا) طی صحبت های ضمنی که هنوز اعلام نشده و رسمی هم نشده است."
وی گفته بود: برای طرح توسعه بیمارستان ولیعصر بافق، 2700 متر، در سه طبقه 900 متری داخل مجموعه بیمارستان در نظر گرفته شده است و کارهای آن در دست اقدام است که تا پایان آبانماه نقشه های اجرایی آن ابلاغ می شود و مناقصه آن انجام خواهد شد.
طلایی مقدم این را هم گفته بود که طی تصمیمات گرفته شده تا 15 آبان ماه به صورت تمام وقت متخصصین چشم، اطفال و زنان و زایمان در شهرستان مستقر خواهند شد همچنین متخصص رادیولوژی نیز به صورت سه روز در هفته تا پایان آبان ماه در بافق مستقر می شود.
در ادامه جلسه  هم علی اصغر رنجبر، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بافق طی سخنانی گفت: بحث دوره ای کردن دوره ابتدایی را در سال آینده خواهیم داشت که در آن اکثریت مدارس ابتدایی را به صورت دوره ای برگزار می کنیم، یعنی پایه اول، دوم و سوم در یک مدرسه و چهارم، پنجم و ششم در مدرسه دیگر که در سال تحصیلی 95-94 این اتفاق می افتد. وی گله هم از خیرین کرده بود که چرا در امر مدرسه سازی مایل نیستند " در امر کمک به آموزش و پرورش ذهنیت ها در شهرستان خوب نیست. متأسفانه تعداد خیرین در حوزه آموزش و پرورش بسیار کم است. "
افق کویر را پی می گیریم با این مطالب:
سهم بافق از طرح جامع فولاد کشور چه میزان است؟، در صورت عدم حضور مسئول فنی داروخانه مراتب را فورا اطلاع دهید،دستگاه سی تی اسکن بیمارستان ولیعصر(عج) بافق به بیمارستان تحویل داده شد، والدین و فرزندان باید از سواد رسانه ای برخوردار باشند، واریز مالیات و عوارض شرکت های پیمانکار به حساب شهری که دفتر قانونی آن شرکت در آنجا واقع شده است، مرحله اول احداث خیابان آتش نشانی، مفهوم حلال، از الصاق نرخ های کرایه تاکسی تا موارد دیگر، شهداء الگوی تربیتی جوانان، مساعدت چهارصد میلیون تومانی سنگ آهن بافق در خرید میکروسکوپ چشم پزشکی، خرما در هوای سرد بچینید تا سیاه نشود و ...