هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

نگاهی به خبرهای بافق در آبان ماه 93

نگاهی به خبرهای بافق در آبان ماه 93



آبان 93 در حالی از بافق گذشت که کوله بار خبرهایش نقل محافل مردمی بود که رنج روزهای پاییز را به امید تدبیر حاکمانش تحمل می کنند.
آبان 93 پر خبر بود خصوصا در روزهای آخر.
خبرهایی خوش از بیرون آمدن گاز شهری از چاه وعده ها و قولها در آینده ای نه چندان دور ،خبرهایی خوش از تشکیل جلسات همفکری و همدلی برای توسعه بافق،خبرهایی از پاسخگویی و گزارش مسئولین برای مردم از روند پیگیری امور شهر و از طرفی خبرهایی ناخوش از تصادفات جاده ای محور طلسم شده بافق - یزد،تلفات انسانی فاضلاب شهری،مشکلات درمانی بیمارستان بافق،شکسته شدن حرمت مدرسه با نواختن سیلی بر صورت یک مدیر و ...
هفته آخر آبان، هفته کتاب و کتابخوانی بود و نام این یار مهربان جایگاهی در خبرها یافت تا حداقل بدانیم این یار غریب و مهجور هنوز زنده است و در غبارکتابخانه ها به سختی نفس می کشد و در صدر خبرهای کتابخوانی می توان از برگزاری دومین جلسه نقد کتاب در بافق یاد کرد که در آن «معدن تلاش،چغارت بافق»اثر یکی از پرکارترین نویسنده های شهرمان در بوته نقد قرار گرفت.
اواخر آبان خبرهایی از ادعاهای پابرجای فولاد خوزستان مبنی بر تملک سهام شرکت سنگ آهن مرکزی نیز به گوش رسید و جالب اینکه نماینده مردم بافق نیز با حضور در جمع خبرنگاران بافقی بر این موضوع صحه گذاشت و با بیان خصوصی شدن 5/28 درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی علت آن را شانه خالی کردن مسؤلین مربوطه از پی گیری صورتجلسه مطالبات مردم عنوان کرد.
در هفته آخر آبان جلسه کارگروه پی گیری مطالبات بافق برای چندمین بار با عدم حضور فرماندار و مدیر عامل شرکت سنگ آهن در دفتر امام جمعه شهرمان برگزار شد و فرماندار بافق دعوت نشدنش توسط شخص امام جمعه برای حضور در این جلسات را بهانه کرد.
در نیمه دوم آبان بازار شایعات تغییرات مدیریتی در شرکت سنگ آهن مرکزی داغ شد و از اهتمام برای برکناری مدیر عامل بومی و جایگزینی یک فرد غیر بومی نیز سخن به میان آمد.
بافق در هفته آخر آبان ماه در عرصه ورزش هم پر خبر بود که  برگزاری مسابقات فوتسال حراستهای تهیه و تولید مواد معدنی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی بافق و برگزاری اولین فستیوال فوتبال دانش آموزی در آهنشهر توسط باشگاه فرهنگی - ورزشی سنگ آهن از مهمترین های آن بود.
از رسانه های بافق در آبان ماه سایت تازه متولد شده«بافق پویا» خوش درخشید و با تهیه گزارش از وضعیت بغرنج درمان بیمارستان شهرستان و انتشار آن به صورت کلیپ رکورددار بازدیدهای فضای مجازی در گروههای اجتماعی شد و روابط عمومی اداره ورزش و جوانان با ارسال بیشترین خبر برای رسانه ها در بین روابط عمومی های ادارت بافق یک سر و قد بلندتر ایستاد.
در هر صورت آبان ماه 93 گذشت هرچند خبرهایش آنقدر خوب نبود که بوی آبادانی فضای شهر را دل انگیز کند اما امیدوارم در آذرماه، آذرخش خدمت صادقانه مسؤلین به دور از سیاست زدگی جناحی برای مردم بافق بدرخشد و چشم مردم شهرم به خبرهای خوش از قصه های رفع محرومیت روشن و سوت قطار پیشرفت در گوشه و کنار شهر بپیچد.

 

محمد علی قاسم‌زاده