هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

نگاهی به بخشداری مرکزی بافق در 2 سال گذشته

نگاهی به بخشداری مرکزی بافق در 2 سال گذشته



به گزارش هفته نامه افق کویر، بخش مرکزی بافق متشکل از 3 دهستان (مبارکه، سبزدشت و کوشک) با بیش از 140 پارچه آبادی و جمعیتی حدود 8 هزار نفر است. 28 روستا دارای شورای اسلامی است که از این تعداد 22 روستا به صورت مستقل و دارای دهیاری می باشد.
محمد رضا فتاحی بافقی" بخشدار مركزی شهرستان بافق که از خردادماه سال 93 به عنوان بخشدار مرکزی شهرستان بافق فعالیت خود را آغاز نمود در گفتگو با هفته نامه افق کویر به ارائه گزارش عملکردی از بخشداری و دهیاری های بخش مرکزی بافق در طول دوره تصدی خود به مناسبت هفته دولت پرداخت. 
فتاحی با بیان اینکه از بدو کار سعی بخشداری بر این بود تا با مشارکت و استفاده از افراد صاحب نظر در مباحث کاری بتوانیم حداکثر استفاده را ببریم گفت: یکی از فعالیت هایی که در این راستا انجام شد تشکیل کمیته عمران روستایی بود، این کمیته متشکل از اداراتی است که در بحث روستا ها درگیر هستند مثل جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، آبفای روستایی، برق، میراث، محیط زیست و منابع طبیعی.
وی افزود: سعی بر این بوده کارهایی که انجام می شود کارشناسی شده باشد. در این مدت برخی از روستا ها طرح هادی نداشتند با پیگیری که صورت گرفت در حال حاضر تمام روستاهایی که از شورا و دهیاری برخوردار هستند دارای طرح هادی بوده و می توان برای طرح های آن اعتبار اختصاص داد و هزینه کرد. 
محمد رضا فتاحی تصریح کرد: از طرح های مشارکتی می توان آغاز عملیات جاده روستای هنسک بود که تا به امروز 60 درصد کارها انجام شده است، بلوار میرغنی زاده قطعه چهارم آن از پارک آبشار تا روستای مبارکه به طول 2/2 کیلومتر بستر کار آماده شده و به زودی شاهد آسفالت این مجموعه خواهیم بود همچنین بلوار کشاورز که بهره برداری شده و مردم از آن استفاده می کنند. طی این دو سال بالغ بر 3 میلیارد تومان از محل 2 درصد در روستاها هزینه شده است.
وی ابراز امیدواری کرد در سالجاری با کمک شوراها و دهیاری ها بتوانیم در بحث اشتغال پایدار روستاها کار انجام دهیم و عنوان کرد: بحث زیرساختها تا حدودی فراهم شده تا در حوزه اقتصاد مقاومتی کارهایی انجام شود همچنین شبکه روستاهای باقرآباد و صادق آباد گازدار شده و علمک ها نیز نصب گردیده و به زودی این روستا ها می توانند از گاز شهری بهره مند شوند. در همین راستا روستاهای منطقه سبزدشت با توجه به اینکه 90 کیلومتر تا مرکز شهرستان فاصله دارد و با تعاملی که با مسئولین شهرستان، استان و کرمان شد قرار شد گاز کشی این روستاها از سمت ده علی که فاصله 4 کیلومتری با این روستاها دارد تا سه ماه آینده شروع و امیدواریم تا پایان سال این روستاها از نعمت گاز برخوردار شوند. میزان هزینه برآورده شده برای این طرح بیش از 4 میلیارد تومان می باشد.
بخشدار مرکزی بافق اظهار داشت: پیگیر هستیم تا بخشداری مستقل سبزدشت محقق و تکلیف 34 نقطه نیز مشخص گردد. 
فتاحی ادامه داد: روستای مبارکه با بیش از 3 هزار نفر جمعیت بزرگترین روستای بخش مرکزی شهرستان بافق است از جمله اقداماتی که در این روستا انجام شده می توان به احداث بلوار فدک و احداث پارکی که در 4 مرحله طراحی شده اشاره کرد. 
وی افزود: در روستای هریسک 54 میلیون تومان هزینه شده همچنین در روستای جزستان به صورت مشارکتی استخر پرورش و تکثیر ماهی قزل آلارا طراحی کرده که شبکه برق آن 140 میلیون تومان هزینه در برداشته است.
فتاحی عنوان کرد: زیرسازی و آسفالت 20 هزار مترمربع از راه های روستایی انجام شده است. در روستاها سعی بر این است ترکیب روستا حفظ شود به همین دلیل از سنگفرش استفاده شده است. برای بیشتر روستاها که دارای شورا و و دهیاری هستند وسایل بازی خریداری و نصب گردیده است. همچنین 85 درصد از روستاها از پوشش دیجیتال برخوردار هستند و روستاهایی که کوهستانی هستند و دسترسی به آنها دشوار بوده در اولین فرصت از دیجیتال برخوردار خواهند شد. 
وی اظهار داشت: روستاهای کوشک، مبارکه و سبزدشت مدتی است در بحث کشت گیاهان دارویی ورود پیدا کرده اند همچنین برای چندین روستا که هدف گردشگری بوده اند سرویس بهداشتی برای آن احداث شده است.
فتاحی ابراز داشت: آب شرب و فضای سبز بخشی از سبزدشت جداسازی شده؛ چراکه در چند سال آینده با بحران آب مواجه شده و با همت مسئولین آب و فاضلاب روستایی یکسری چاه آب ذخیره حفر و تدابیری اندیشیده شده که در یک ماه گذشته مجتمع آب رسانی مبارکه کلنگ آن زده شد تا تأمین آب چاه های کشاورزی روستاهای اطراف از محل تأمین مجتمع آب رسانی مبارکه انجام شود. مجتمع سبزدشت و کوشک اسناد مناقصه آن انجام و به پیمانکار ابلاغ شده همچنین زیرساختهای راه 14 کیلومتر تا حسن آباد با مشارکت فرماندار و بخشدار تعریض و روکش آسفالت آن با هزینه 1 میلیارد و 400 میلیون تومان انجام شده است. 
بخشدار مرکزی بافق با بیان اینکه موارد اعلام شده بخش از فعالیتهای انجام شده در 2 سال گذشته بود گفت: امیدواریم با مشارکت مردم شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر روستاهای بخش مرکزی شهرستان باشیم و در پایان لازم می دانم از همکاری، همدلی و همراهی فرماندار بافق، دهیاران و شوراهای روستاهای بخش مرکزی بافق تشکرکنم.